Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #31943
    Akizz
    Deltagare

      Behöver lite tips på vad jag ska tänka på när jag gör komptest på min impreza !
      Det är en gammskrutt som är tillverkad 97 ! 2,0 l motor !
      Såg nått klipp på youtube där dom kopplade ur nån säkring innan ?
      Hur mycke tryck skall det vara ?
      Tacksam för svar och tips 🙂

      #265612
      kamikaze
      Deltagare

        Ta bort vevaxelgivaren då kommer bilen inte tända

        Trycket kan jag inte men så länge det är ungefär samma tryck på alla cylindrar så är det grönt, såvida det inte är 0 på alla burkar

        #265613
        xevz

          Har för mig att kompressionsförhållandet står i instruktionsboken till min GT -97.
          Om det är en GT vill minnas att det ska vara 8:1 eller 8,5:1 i en helt frisk motor. Det viktiga är dock att det inte är alltför låga värden och att det är någorlunda jämt över alla burkar. 🙂

          #265614
          Puggen
          Deltagare

            bort med vevaxelgivaren

            EDIT: redan tipsad om det..

            #265615
            Akizz
            Deltagare

              Tack för tipsen 🙂
              Gjort det nu och på ena sidan ligger den lägre än på andra sidan…
              Har inte bar på min mätare , kPa ca: 900 ena sidan och 1100 andra sidan eller om man läser PSI ca: 130 och 155, nån som vet om det är ok ? Första sidan jag mätte var mer tryck, kan det ha och göra med att den inte var lika varm på sida nr 2 ? Alltså att den hunnit kallna lite mer ?

            Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.