Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Niklas
    Deltagare

Jag är väldigt sugen på att byta fälgar på bilen. Finns en uppsättning fälg + däck i Göteborg som jag vill ha. Han har gått med på att ta mina fälgar och däck i byte men jag måste lägga lite mellan. Han har sagt ungefär 10000kr för sina däck och fälgar. Vad skall jag begära för mina – läs: hur mycket skall jag lägga mellan? Jag har ingen aning vad jag kan kräva.

Däcken:
      De är ok, de klarar lätt denna säsongen, men måste kanske bytas inför nästa – beroende på hur och hur mycket man kör.

Fälgarna:
      De är fina och inget jag skäms över. Lite skador på höger fram och eventuellt lite på de andra också. Dock endast på kanten närmast gummit och inga skador som syns på flera meters håll.

Bilder:
      http://217.215.51.104/aliendice/gallery/030511/13.jpg
      http://217.215.51.104/aliendice/gallery/030511/02.jpg

Vet att det är svårt att sätta ett pris då man inte ser dem “live” men ni kan väl ändå försöka?

SecretAgentMan
      Deltagare

Det beror väl en hel del på vad de kostade nya, och skicket på dem. 😉

Men om jag inte ser helt fel så är det där ACE-fälgar?
        Inte en direkt svindyr fälg, och med däck som klarar sommaren…hmmm…svårt.

Men runt 5 om fälgarna är hyfsade?

/J

Niklas
        Deltagare

Vad snål du är. 😀

Du har kanske rätt angående märket på fälg, själv vet jag faktiskt inte vad det är för modell. Bara att de är runda. 😉

Hade gärna bytt redan innan JAPmeet, men om han inte vill ge mer än 5000kr för min uppsättning blir det nog tajt, såvidare han inte kan tänka sig avbetalning… hehe

Vi får väl se på JAPmeet vad jag rullar på då…

SecretAgentMan
          Deltagare

Det beror ju alldeles på om han vill ha just dina hjul eller inte, finns inte intresset blir det svårt att få ut mer slantar än vad de är värda egentligen. 😉 Den gamla grejen med tillgång och efterfrågan du vet. 😀

Hjul eller inte, ser fram emot att få pika dig IRL, och fråga om huvudströmbrytaren sitter där dekalen påvisar. 😉 (fniss)

Skall jag ta med lampskydden?

/J

Niklas
            Deltagare

Grejen är den att detta är en andra uppsättning sommardäck på fälg han har, de ligger i garaget och samlar damm så jag tror inte han är jättekär i dem. Vi får väl se. Om jag kan få 6000-7000kr för mina blir jag jätteglad. Skall nog lyckas övertala honom. Hope, hope… 😀

Klistermärkena sitter på för din skull, vettu. :*

Klart du skall ta med skydden, the deal is on. 😉

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.