› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › vad tål den?
- Detta ämne har 22 svar, 1,840 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 6 månader sedan av
B5254T4.
-
FörfattareInlägg
-
7 maj, 2013 kl. 16:52 #30364
apache54
Deltagarenu har tiden äntligen kommit då bilen -04 impreza sti PSe ska in o bli alkoholist 😉 i slutet på maj mappas den på E85 med hjälp av ett Link G4 delar som sitter på nu är fmic o 255l soppapump och en tomei turbo spridarna kommer att bli 1200cc hur mycket törs man ladda och vad sitter de för kolvar o stakar orginal i en sti? smidda?
7 maj, 2013 kl. 20:02 #256232Christian S
Deltagareja det är smidda kolvar och stakar i en STI, dåck är det inga värsting grejer men man kan plocka runt 400Hk ur ett 2 liters block utan att öppna motorn.
7 maj, 2013 kl. 20:15 #256223apache54
Deltagareja det är smidda kolvar och stakar i en STI, dåck är det inga värsting grejer men man kan plocka runt 400Hk ur ett 2 liters block utan att öppna motorn.
Om vi pratar laddtryck då? Klarar den 1.5?
Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2
7 maj, 2013 kl. 20:16 #256233TomK
DeltagareOm vi pratar laddtryck då? Klarar den 1.5?
Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2
Beror helt på vad man har för turbo.
Hur mycket den flödar.8 maj, 2013 kl. 04:28 #256224apache54
Deltagareok låter bra turbon skall nog klara det o gör den inte det får vi se hur mycket den orkar 😉 (men det märks ju i bänken)
8 maj, 2013 kl. 05:04 #256237Patrick P931
DeltagareRäcker soppapumpen? Kanske en uppgradering är värt att fundera på. 🙂
8 maj, 2013 kl. 05:11 #256234TomK
Deltagareok låter bra turbon skall nog klara det o gör den inte det får vi se hur mycket den orkar 😉 (men det märks ju i bänken)
Det var inte så jag menade. Utan om motorn klarar det då en stor turbo pumpar in mycket mera luft än en liten.
8 maj, 2013 kl. 05:18 #256225apache54
DeltagareRäcker soppapumpen? Kanske en uppgradering är värt att fundera på. 🙂
Vadå borde inte en 255-pumo grejja jobbet?
Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2
8 maj, 2013 kl. 05:21 #256235TomK
DeltagareVadå borde inte en 255-pumo grejja jobbet?
Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2
Kan bli på håret.
8 maj, 2013 kl. 05:55 #256226apache54
DeltagareKan bli på håret.
Vad rekommenderar du då?
Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2
8 maj, 2013 kl. 12:37 #256227apache54
DeltagareDet var inte så jag menade. Utan om motorn klarar det då en stor turbo pumpar in mycket mera luft än en liten.
jo svälvklart men på bänken har mn ju full koll på alla värden 🙂
8 maj, 2013 kl. 14:09 #256236TomK
Deltagarejo svälvklart men på bänken har mn ju full koll på alla värden 🙂
Ok, så ni kopplar in och loggar cylindertyck på alla 4 cyl?
8 maj, 2013 kl. 15:52 #256228apache54
DeltagareOk, så ni kopplar in och loggar cylindertyck på alla 4 cyl?
näe men nu är ja inte riktigt med på vad du ska med det till då vi självklart har koll på både spikningar o temp samt belastning av spridarna
8 maj, 2013 kl. 20:48 #256238Patrick P931
DeltagareSpridarna ca 288 l/h, pumpen ca 255 – förenklat. Jag skulle föredra om pumpen var kralligare än spridarna. 😉
8 maj, 2013 kl. 21:03 #256243adrenalin
DeltagareMan ska helst inte gå över 400-410 utan att öppna motorn.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
