Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #27599
    Mattiasstenmark
    Deltagare

      Får köpa en kompis impreza gt till ett bra pris, men tänkte bara höra vad ni tror om den?
      Har kört bilen två gånger och det är ett jävla as till att köra, den går riktigt bra!
      Men då växellådan rasat bara när han växlat från 5an till 3an och tröck på så är jag lite orolig..
      Dethär är vad som är gjort på bilen iallfall.

      Gruppe-s rostfritt grenrör
      *Helix rostfri uppipe
      *3″Supersprint rostfritt avgassystem från *turbon med 4½” Japs dämpare.
      *K&N 57i öppet luftfilter
      *Turbo XS RFL öppen dumpventil
      *Greddy Profec B-Spec II boostcontroller
      *Greddy Full Auto turbotimer
      *Apexi Super Afc II bränsledator
      *Walbro 255 LPH bränslepump
      *Nismo 740cc Spridare
      *Nya stifft
      *Exedy organisk koppling
      *Forced Performance FPWRX20G Turbo
      *Etapp Loggningsbar Bredbandslambda
      *Greddy avgastemp
      *Frontmonterad Intercooler
      *Blitz kylarlock
      *Siliconslangar
      *Renoverad och genomgången växellåda 2010!
      *Slitsade bromsskivor fram

      Trimmad med hjälp av Magnus på Winbjork racing.
      Turbon är även bytt till något större, jag tror det är från en 2008as wrx sti, men är inte 100..
      Vad tror ni?=)

      #235833
      Mattiasstenmark
      Deltagare

        turbon stod visst där, man blir lite blind när man är trött 🙂

        #235832
        Patrick P931
        Deltagare

          Även om jag är allergisk möt öppna filter och dumpventiler så låter specen generellt bra. Sedan hänger det på mapparen och mappningen.

          Växellådor kan man byta till en sti variant så håller den bättre.

          🙂
          Patrick

          #235834
          Mattiasstenmark
          Deltagare

            okej, men det är väl för att det sitter FMIC då kan man väl inte ha orginalfilter har jag hört.. men dumpen gör väl ingen skada när det sitter afc på den?
            ja man är lite rädd för lådras igen..
            det enda jag vet när jag körde den, kan också tilläggas är att när vi gled, sen stod på tomgång en stund, då började den bluddra, eller sura ner sig(?) , men direkt man hade kört några meter så försvann det..
            vi stod kanske 10 minuter på tomgång.

            #235831
            Turbovin
            Deltagare

              6-petat för 25-30k så är lådproblemet löst. Men det är inte smidda saker i motorn? Tror en 20G börjar kliva över vad vevstakarna klarar i längden, men det beror ju på hur pressad den är.

            Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.