› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Vad tror ni om man skulle satsa på en STI luftfilter box istället?
- Detta ämne har 8 svar, 1,031 deltagare, och uppdaterades senast för 21 år, 1 månad sedan av
Vectorm12.
-
FörfattareInlägg
-
10 juli, 2004 kl. 22:48 #2561
Vectorm12
DeltagareTjena tänkte höra om det är någon som kör/körde med STI luftfilterboxen på sin GT. Själv känner jag att det är omöjligt att veta om de öppna luftfilterna funkar ordentligt med våra bilar så att man slipper allehanda problem stup i kvarten.
Jag har inga planer på att gå över 300hk(än så länge i varje fall;) )
men jag undrar om STI kommer räcka till eller om jag kommer behöva något bättre ändå. Det jag vill uppnå är maximal tillförlitlighet så hågra hk hit eller dit bryr jag mig inte om.11 juli, 2004 kl. 01:05 #53052griml0ck
DeltagareJag kör med öppet och jag kan ju säga effektmässigt så ger det ingenting. Ingenting man känner iaf.
Det låter rätt trevligt dock 😉Men vill du bara ha mer luft i originalboxen så finns det en mod du kan göra själv:
http://www.scoobymods.com/forums/showthread.php?t=167Förutom att ta bort snorkeln har jag läst att man kan göra så det flödar mer i originalboxen:
http://66.92.133.228/tr/wrx/diymods.htm#7Är inte helt hundra men jag tror faktist inte det är någon skillnad på boxarna mellan vanliga och STi.
11 juli, 2004 kl. 09:09 #53053nisse
Deltagaredet är skillnad på resonans lådan iallafall…har den på bild här framför mig(i en tidning och har ingen scanner tyvärr). det är en japansk tidning och den säljs som ”uppgradering” till gt:n.
11 juli, 2004 kl. 18:20 #53054Vectorm12
DeltagareJo jag har också läst någonstans att STI:ns box skulle vara något bättre än den som sitter i våra GT. Har funderat mycket på öppna luftfilter men är lite orolig om det inte riskerar att påverka tillförlitligheten. Har sök runt lite men det verkar som om det alltid är någon som haft problem med rep. märke.
Är det någon som har något tips på öppet filter i sådant fall?
Jag har lite andra mod. på g samt att bilen kommer mappas av JRM när allt är bestämmt och klart vilket borde öka tillförlitligheten lite i alla fall.
11 juli, 2004 kl. 21:23 #53049dlehtihet
DeltagareSatsa på att ha rena orginalfilter i boxen istället. Tror det är värt mer än att hålla på med koniska LMM-dödare.
Har ett helt nytt, oöppnat Jetex Performance filter (torrt, inte någon variant som behöver oljas in) till GT:n. Det kan vara ditt för en billig peng (köpt på http://www.scoobymania.co.uk).
http://www.scoobyparts.com/main.asp?link=shop
(scrolla ner lite)
M v h
Danne
>Jo jag har också läst någonstans att STI:ns box skulle vara
>något bättre än den som sitter i våra GT. Har funderat mycket
>på öppna luftfilter men är lite orolig om det inte riskerar
>att påverka tillförlitligheten. Har sök runt lite men det
>verkar som om det alltid är någon som haft problem med rep.
>märke.
>
>Är det någon som har något tips på öppet filter i sådant
>fall?
>
>Jag har lite andra mod. på g samt att bilen kommer mappas av
>JRM när allt är bestämmt och klart vilket borde öka
>tillförlitligheten lite i alla fall.11 juli, 2004 kl. 21:28 #53050dlehtihet
DeltagareSuck,
Dags att gå och lägga sig tror jag. Filtret är köpt hos scoobyparts och ingen annanstans (*virrpanna*)…
//Danne
12 juli, 2004 kl. 20:43 #53055Vectorm12
DeltagareJa det låter iof inte så dumt… men min fråga kvarstår.
Kommer det finnas nog med luft om man kör originalboxen med/utan snorkel om jag siktar på ny turbo och ca 300hk?
12 juli, 2004 kl. 20:51 #53051Kvarnis
Deltagare~300Bhp ja
ny låda etc ~330-350Bhp så kan det vara idé att fundera på nååt, då det antagligen kommer ditt en fmic som gillar luftboxar nå vidare 😀
13 juli, 2004 kl. 18:42 #53056Vectorm12
Deltagare>då det antagligen kommer ditt en fmic som gillar
>luftboxar nå vidare 😀ok, hade iof tänkt mig en fmic ändå… lite för utsendets skulle om jag ska vara ärlig
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.