SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Vad tror ni om man skulle satsa på en STI luftfilter box istället?

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    Vectorm12
    Deltagare

Tjena tänkte höra om det är någon som kör/körde med STI luftfilterboxen på sin GT. Själv känner jag att det är omöjligt att veta om de öppna luftfilterna funkar ordentligt med våra bilar så att man slipper allehanda problem stup i kvarten.

Jag har inga planer på att gå över 300hk(än så länge i varje fall;) )
      men jag undrar om STI kommer räcka till eller om jag kommer behöva något bättre ändå. Det jag vill uppnå är maximal tillförlitlighet så hågra hk hit eller dit bryr jag mig inte om.

griml0ck
      Deltagare

Jag kör med öppet och jag kan ju säga effektmässigt så ger det ingenting. Ingenting man känner iaf.
        Det låter rätt trevligt dock 😉

Men vill du bara ha mer luft i originalboxen så finns det en mod du kan göra själv:
        http://www.scoobymods.com/forums/showthread.php?t=167

Förutom att ta bort snorkeln har jag läst att man kan göra så det flödar mer i originalboxen:
        http://66.92.133.228/tr/wrx/diymods.htm#7

Är inte helt hundra men jag tror faktist inte det är någon skillnad på boxarna mellan vanliga och STi.

nisse
        Deltagare

det är skillnad på resonans lådan iallafall…har den på bild här framför mig(i en tidning och har ingen scanner tyvärr). det är en japansk tidning och den säljs som ”uppgradering” till gt:n.

Vectorm12
          Deltagare

Jo jag har också läst någonstans att STI:ns box skulle vara något bättre än den som sitter i våra GT. Har funderat mycket på öppna luftfilter men är lite orolig om det inte riskerar att påverka tillförlitligheten. Har sök runt lite men det verkar som om det alltid är någon som haft problem med rep. märke.

Är det någon som har något tips på öppet filter i sådant fall?

Jag har lite andra mod. på g samt att bilen kommer mappas av JRM när allt är bestämmt och klart vilket borde öka tillförlitligheten lite i alla fall.

dlehtihet
            Deltagare

Satsa på att ha rena orginalfilter i boxen istället. Tror det är värt mer än att hålla på med koniska LMM-dödare.

Har ett helt nytt, oöppnat Jetex Performance filter (torrt, inte någon variant som behöver oljas in) till GT:n. Det kan vara ditt för en billig peng (köpt på http://www.scoobymania.co.uk).

http://www.scoobyparts.com/main.asp?link=shop

(scrolla ner lite)

M v h

Danne

>Jo jag har också läst någonstans att STI:ns box skulle vara
              >något bättre än den som sitter i våra GT. Har funderat mycket
              >på öppna luftfilter men är lite orolig om det inte riskerar
              >att påverka tillförlitligheten. Har sök runt lite men det
              >verkar som om det alltid är någon som haft problem med rep.
              >märke.
              >
              >Är det någon som har något tips på öppet filter i sådant
              >fall?
              >
              >Jag har lite andra mod. på g samt att bilen kommer mappas av
              >JRM när allt är bestämmt och klart vilket borde öka
              >tillförlitligheten lite i alla fall.

dlehtihet
              Deltagare

Suck,

Dags att gå och lägga sig tror jag. Filtret är köpt hos scoobyparts och ingen annanstans (*virrpanna*)…

//Danne

Vectorm12
                Deltagare

Ja det låter iof inte så dumt… men min fråga kvarstår.

Kommer det finnas nog med luft om man kör originalboxen med/utan snorkel om jag siktar på ny turbo och ca 300hk?

Kvarnis
                  Deltagare

~300Bhp ja

ny låda etc ~330-350Bhp så kan det vara idé att fundera på nååt, då det antagligen kommer ditt en fmic som gillar luftboxar nå vidare 😀

Vectorm12
                    Deltagare

>då det antagligen kommer ditt en fmic som gillar
                      >luftboxar nå vidare 😀

ok, hade iof tänkt mig en fmic ändå… lite för utsendets skulle om jag ska vara ärlig

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
                    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.