Tog idag av den sista plastkåpan under motorn och gjorde ett häpnadsväckande fynd: liggandes löst i kåpan var en otrevligt lång bult. Jag säger ”otrevligt” för den ser ju ut som något som går inuti motorn, inte utanför… Någon som vet vad detta är och vart den skall sitta?
Hittade platsen. Enligt schemat så ska bulten komma från växellådssidan med riktning ut mot motorn. Försökte komma åt men det är i princip omöjligt. Kanske går om jag tar bort bromsrören som går framför…
det är inte där schemat visar utan det är växellåda mot motor, det du har ringat in på din bild är ju skruvarna som håller sprängkåpan mot resten av växellådan;)
och du behöver inte oroa dig att du tappar växellådan om du inte sätter tillbaka skruven för på V1&2 så sitter den bara fast med 2st skruvar och 2st muttrar orginald—0.o—b
det är inte där schemat visar utan det är växellåda mot motor, det du har ringat in på din bild är ju skruvarna som håller sprängkåpan mot resten av växellådan;)
och du behöver inte oroa dig att du tappar växellådan om du inte sätter tillbaka skruven för på V1&2 så sitter den bara fast med 2st skruvar och 2st muttrar orginald—0.o—b
Aha, jag måste tittat på fel plats… Hittade ett ledigt hål i sprängkåpan och antog att det var där denna bult skulle sitta.
Författare
Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.