Visar 8 inlägg - 16 till 23 (av 23 totalt)
  • Författare
    goffemannen
    Deltagare

du kan handla på scoobyparts.co.uk , cdfracing.co.uk , scoobyworld.co.uk

google lite vettja =)

Quackpack89
      Deltagare

Coilovers funkar kanon. Kör du mest på gata så köp några som inte är för hårda. Mjukare är bättre så de sväljer ojämnheter.

Ja själv kör med Tein Flex. Mkt nöjd med dem så här långt. Bara kört med dem iår. Funkar kanon på gatan och lite bana.

Som nämnts innan. Anti lift kit. Ja köpte mina av CDF Racing.

Sen krängare som de andra skrev. Du bör ha minst 24mm fram och bak.

Byt alla bussningar till typ powerflex eller super pro. Gör stor skillnad.

Du får inte glömma bromsar. Minst värre belägg, bromsvätska och stålomspunna slangar. Nästa steg är värre skivor efter det är det att gå upp i storlek.

Sen finns det massor mer du kan göra. Kika på min bil på garaget så kan du se va ja gjort på min bil. Eller läs igenom min projekt tråd.

Glöm inte bort det viktigaste. Hjulinställning…!!! Få det gjort ordentligt.

Kör så mkt camber du känner du vågar eller har råd med :).

För att kunna justera camber bak behöver du köpa camber bultar. Om du sätter dit coilovers så brukar de ha justerbara topplagringar fram som gör att du kan justera cambern med dem.

/ David J – Superior Media

Kan de här fungera http://www.scoobyparts.com/acatalog/WHITELINE_CAMBER_ADJUSTMENT_BOLTS.html ? 🙂

goffemannen
        Deltagare

Ja de funkar. Själv använder jag eibach bultar. Billigare och funkar lika bra.

Quackpack89
          Deltagare
            Christian S
            Deltagare

För att kunna justera camber bak behöver du köpa camber bultar. Om du sätter dit coilovers så brukar de ha justerbara topplagringar fram som gör att du kan justera cambern med dem.

man behöver inte alls köpa några andra bultar för att kunna justera cambern bak.
              övre hålet är ju avlångt så det är bara att trycka in den i ovankant och dra åt när man tycker att man har lagom camber.

goffemannen
              Deltagare

Inte på min bil med Tein iaf

Christian S
                Deltagare

konstigt för det har det varit på alla coliovers som jag har sett.

Fladric
                  Deltagare

Det är inte det på min Tein-ben heller men har sett att de flesta andra märken har det!

Visar 8 inlägg - 16 till 23 (av 23 totalt)
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.