Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #27528
    Bjorviken
    Deltagare

      En annan fråga när jag nu har fått lite fart i tråden – om man sedan vill mappa bilen när man nu fått tag i en, så är det la avgas hela vägen som gäller? Eller räcker det med annan downpipe och catback?

      #235448
      Patrick P931
      Deltagare

        Downpipe + catback = avgassystem hela vägen. 😉

        Ang. resten förstod jag inte frågan. 🙂

        #235450
        Bjorviken
        Deltagare

          Downpipe + catback = avgassystem hela vägen. 😉

          Ang. resten förstod jag inte frågan. 🙂

          Du svarade på frågan där, jag som var lite ovetandes bara.. Ser lite konstigt ut då en moderator kopierade frågan rakt av från en annan tråd jag har uppe..

          Med andra ord: dowpipe+catback= hela avgassystemet. Och när man bytt det så ska man mappa bilen för att få ut mer kraft och för att laddtrycket inte ska svaja!?

          #235449
          Patrick P931
          Deltagare

            Ja, metod och behov beroende på modell och årsmodell.

            Kraften kommer per “automatik” enligt min väldigt ringa erfarenhet, mest i form av högre massflöde. Tyvärr följer även annat som kräver mappning för att undvika onödiga skador. Jämfört med en orginal STI mapp fick jag justera bränsle vid lägre varv och viss last då turbon spoolar tidigare samt wastegate solenoid för att undvika slängar.

          Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.