Visar 6 inlägg - 16 till 21 (av 21 totalt)
  • Författare
    Tribbe
    Deltagare

Inget som jag skrev i första inlägget. Tycker det verkar läskigt att köra bana 😛 För det är alltid så många på banan, om jag fick vara själv så visst d—0.o—b

FeA
      Deltagare

Inget som jag skrev i första inlägget. Tycker det verkar läskigt att köra bana 😛 För det är alltid så många på banan, om jag fick vara själv så visst d—0.o—b

Alltid många på banan? Vilka banträffar har du då varit på, Gatebil?! 😉

Tycker snarare att det är tvärtom, man får leta efter någon att rejsa med 😉

Jommie
        Deltagare

Precis. Och alla åker åt samma håll 😀

Men vet inte helt vaför du vill byta ok/skivor. Om det är på väg torr jag nog inte du kommer lyckas köra skivorna så varma att du förlorar bromseffekt, så du kommer inte stanna snabbare på något sätt. Enda skäl du behöver bättre bromsor är om du kör så det finns risk för överhettning och fade.

Tribbe
          Deltagare

Mjo.. bara varit på gatebil 😀

Kanske hade räckt med bara nya klossar, men jag upplevde en jätte skillnad när jag bytte skivor och klossar på min förra bil. iofs byttes de samtidigt..

Patrick P931
            Deltagare

Förlåt för trådkapning. 😉

Stoptech Streetperformance belägg

Var köpte du dessa?

Jag har hittat följande i USA:
              http://knsbrakes.com/carSeriesDetails.php?car_id=29&series=StopTech%20Street%20Performance

$99 (700 kr + frakt) för fram och bak men köper gärna i Europa om priset inte är allt för mycket mer.

Det blir billigare att byta belägg till orginalbromsarna än att köpa ny uppsättning vinterhjul då mina nästan nya 16″ Hakka 7 inte går över Brembosarna. 🙁

goffemannen
              Deltagare

Till original oken på type r (4kolvs fram och 2 kolvs bak) köpte ja dem hos Peansweden. Till brembo oken så köpte ja dem på rallysportdirect.com i USA har ja för mig. Klarade mig med billig frakt och slapp tull å moms. Bra att ha en släkting boendes där och att nån i familjen besöker under tiden man beställer :).

/ David J – Superior Media

Visar 6 inlägg - 16 till 21 (av 21 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.