SSC Allmänt snack Allmänt småprat ValhallaCup 2010 sthlm

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 41 totalt)
  • Författare
    Bodyshot
    Deltagare

Någon som tittar/kör här i klubben?

Snofi
      Deltagare

Ja jag var förljebil till mackan som vann.

Bodyshot
        Deltagare

Jänkar 8or med gas, vilket ljud!

syke
          Blockerad

Det roliga med birka är ju att vem som helst kan iaf gå till final. Var väl en hyffsat trött (i jämförelse) nissan 200 som gick till final för några år sedan. 🙂

Snofi
            Deltagare

Det roliga med birka är ju att vem som helst kan iaf gå till final. Var väl en hyffsat trött (i jämförelse) nissan 200 som gick till final för några år sedan. 🙂

Känner många i startfältet och vet att det kommer bli brutalt i år, dock bara man slipper att det blir för mycket folk och puckon som kommer när man skriver ut datum till ”hemliga” träffar och race!

Bodyshot
              Deltagare

Alla känner någon och så går snacket som vanligt, du får nog iaf räkna med att det kommer 10miljoner pers som egentligen inte borde veta om att det är race….

Det går ju förövrigt några race samtidigt så töntarna som inte hör hemma där lär iaf inte få se racen, det körs ju på obestämda tider och rakor…

Ångan
                Deltagare

Skoj med en framskjuten placering 🙂
                  Lycka till i Birka nu, där lär det bli tuffare än tuffast hehe.
                  Får se om man orkar sig ut eller inte.

Lycka till i kommande valhalla också.

TomK
                  Deltagare

Jodå var och kollade båda dagarna. Var bra drag! 🙂

Bodyshot när ska du vara med då?
                    Måste ju ha med en riktig bil också! 😉

Någon som tittar/kör här i klubben?

Ångan
                    Deltagare

Inte direkt många subbor som ställt upp i Birka/Valhalla.
                      Den jag kommer påså här på rak arm är Omar. Han tog sig vidare ett par steg stegen första birka som kördes 2003.
                      Det var på den gamla goda tiden kan man säga.
                      Då tågade jag och 5 andra subbor runt på kolonn och kollade på alla race. Var mäktigt när vi alla trampade plattan i mattan genom söderledstunneln!
                      Kommer även ihåg att första Birka som anordnades bestod av 4st 16-bilars stegar. Var och en kördes på olika håll runt stan. Så vi fick i stort sett sen en hel stege köras av på en och samma plats innan regnet slog till.

syke
                      Blockerad

Inte direkt många subbor som ställt upp i Birka/Valhalla.
                        Den jag kommer påså här på rak arm är Omar. Han tog sig vidare ett par steg stegen första birka som kördes 2003.
                        Det var på den gamla goda tiden kan man säga.
                        Då tågade jag och 5 andra subbor runt på kolonn och kollade på alla race. Var mäktigt när vi alla trampade plattan i mattan genom söderledstunneln!
                        Kommer även ihåg att första Birka som anordnades bestod av 4st 16-bilars stegar. Var och en kördes på olika håll runt stan. Så vi fick i stort sett sen en hel stege köras av på en och samma plats innan regnet slog till.

Det minns man så väl. Enligt rykten var en tidigare SSI-medlem starter i ett av racen 😉

Ångan
                        Deltagare

Det minns man så väl. Enligt rykten var en tidigare SSI-medlem starter i ett av racen 😉

Fasiken, jag var ju där och kollade på just den där repan 😀
                          Höll på att göra i brallan när omars launchcontroll började smälla hehe.
                          Tyvärr torskade han ju där efter att ha missat 2:a eller 3:e växeln.
                          Var ett gäng subbor där då också kommer jag ihåg.

syke
                          Blockerad

Fasiken, jag var ju där och kollade på just den där repan 😀
                            Höll på att göra i brallan när omars launchcontroll började smälla hehe.
                            Tyvärr torskade han ju där efter att ha missat 2:a eller 3:e växeln.
                            Var ett gäng subbor där då också kommer jag ihåg.

Jajämän, det var väl efter det racet som det låg ett antal tokar under omars bil på macken vid bilprovningen och försökte fippla till växellådan. Den hade väl fastnat på 3an efter racet eller så.. 🙂

Ångan
                            Deltagare

Jajämän, det var väl efter det racet som det låg ett antal tokar under omars bil på macken vid bilprovningen och försökte fippla till växellådan. Den hade väl fastnat på 3an efter racet eller så.. 🙂

Stämmer nog ganska bra det 🙂
                              Härligt att se att det inte bara är jag som är gammal som gatan här 😀
                              Var du med och tågade i första Birka också?
                              Jag, subbaadde, frasse, sen ett gäng till som jag TYVÄRR inte kommer ihåg namnet på.

syke
                              Blockerad

Stämmer nog ganska bra det 🙂
                                Härligt att se att det inte bara är jag som är gammal som gatan här 😀
                                Var du med och tågade i första Birka också?
                                Jag, subbaadde, frasse, sen ett gäng till som jag TYVÄRR inte kommer ihåg namnet på.

Jag är osäker på om jag köpt min GT då .. men jag var iaf med vid racet ovan – men vet som sagt inte om jag hade min subba då 🙂

Ångan
                                Deltagare

Jag är osäker på om jag köpt min GT då .. men jag var iaf med vid racet ovan – men vet som sagt inte om jag hade min subba då 🙂

Okej…
                                  Men det var ju bra att du tog ditt förnuft till fånga till slut iaf 😉
                                  Brukar du vara ute och kolla på valhalla och birka nu för tiden då?

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 41 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.