SSC Allmänt snack Allmänt småprat Välkomna mig!!

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    Impreza_84
    Deltagare

Hallå alla glada!
      Är nybliven ägare av en GT-99!

Aaaa Känns skönt!

Ett par frågor som nån kanske har lust att svara på.

Ni hör väl dom dagligen men….Jag frågar ändå.

Dumpventil? Tips på någon som passar utan att modifiera? VAr köper man den isf?

Tack på förhand!

See ya around.
      :9

daniel83
      Deltagare

Välkommen i gänget!

Skicka in ansökan så får du ännu mer valuta för pengarna.

matte-sthlm
        Deltagare

Välkommen och grattis till valet av bil!

Hoppas du ska trivas här på forumet och i klubben!

Vad det gäller dumpventilen så får du ut mycket mer om du söker på det, annars kan jag rekomendera HKS dump som jag med fler här har.

/Matte

Impreza_84
          Deltagare

Tack ska ni ha!

Vart köper man en HKS Dump då?

AK_Impreza
            Deltagare

köp en hks kopia hos street power för halva priset 😉

Addson
              Deltagare

Hallå alla glada!Är nybliven ägare av en GT-99!Aaaa Känns skönt!Ett par frågor som nån kanske har lust att svara på.Ni hör väl dom dagligen men….Jag frågar ändå.Dumpventil? Tips på någon som passar utan att modifiera? VAr köper man den isf?Tack på förhand!See ya around. :9

Välkommen och hoppas allt kommer gå fint för dig o din impreza!!
                Den absolut bästa dumpen e orginal dumpen! Men om man vill pysa så finns det massa olika!! Den lättaste att montera e Forge dumpen + att den e bättre för kissekatten än TEX HKS! HKS e lite överreklamerat tycker jag! Visst den pyser högre och ser tuff ut!!!! Mitt tips e Forge mycket billigare o bättre för din bil!!!
                MVH Adde som har en HKS och körde med Forge Innan!
                Ps jag skulle inte tipsa om att köpa en HKS kopia!!! Låter läskigt!! ds

Niklas
                Deltagare

Välkommen.

Varför inte köra med bilen ett tag först istället för att börja beställa prylar innan du ens kört slut på första tanken. Är det bara vi äldre ägare som var/är nöjda med bilen i orginalskick för att sedan allt eftersom i lugn takt förädla hela paketet, var och en på sitt eget lilla sätt.

jraberg
                  Deltagare

Varmt Välkommen!

Personligen så skulle jag inte rekommendera att byta dump förrän du verkligen måste(pga motormassage eller liknande) men det är jag det 🙂

Beroende på vart du bor så tycker jag att dalaträffen med konbanekörning är ett utmärkt tillfälle för dig som du bara inte får missa. Det är möjligheten att lära dig bilens egenheter(läs understyrning) innan halkan sätter in samt ta reda på vilket som är värt att lägga pengar på om du känner för att tweaka bilen.

Återigen välkommen och lär känna bilen en vinter innan du ändrar för mkt är mitt råd, bästa trimmet till imprezan är att utveckla köttbiten bakom ratten.
                    😀
                    -JR

tendency
                    Deltagare

Impreza_84

Anv vår sökfunktion Search och läs om dumpventil, hur det går ihop med originalbil osv. Finns nog massor att läsa. Det är inte riktigt samma sak som att slänga i en dump i en Volvo 240.

Om det sedan blir dumpventil, så gör jag som Addson och rekommenderar Forge. Personligen tycker jag den låter bäst om det är ljudet man är ute efter 😉

Impreza GT SEDAN 1999 nya

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
                    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.