› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Väghållning › Valsa ut skärmkanter lr fräsa av fälgarna?
- Detta ämne har 17 svar, 1,330 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år, 5 månader sedan av
Knorrebusius.
-
FörfattareInlägg
-
9 augusti, 2005 kl. 06:38 #5460
Knorrebusius
DeltagareEfter att jag haft bilen ett par dagar upptäckte jag att det inte går att ha mer än en passagerare i baksätet och att man inte kan köra lite fortare över gupp….x(
Fälgarna passar nämligen inte… de tar i skärmkanten, speciellt bak.
Är det bättre att valsa ut skärmkanterna eller att fräsa av en bit i fälgen?9 augusti, 2005 kl. 06:43 #72919p_ilis
DeltagareSka valsa ut skärmkanterna bak idag. Du kan få en recension ikväll. 🙂
Mvh
Peter9 augusti, 2005 kl. 07:50 #72912SecretAgentMan
DeltagareDet har skrivits löpmeter om just fälgar, bredd och offset – det är *inte* svårt, plus och minus handlar det om.
En valsning kanske hjälper, men effekterna av en mycket bredare spårvidd gör att framvagnsgeometrin våra japanska vänner räknat på blir totalt fubar* och du får lida med försämrade egenskaper (spårkänslighet framför allt) – men vill man vara fin etc…
Sensmoralen i den här historian – handla fälgar som passar – de finns därute…
/J – missade att du precis handlat bilen, och hjulen satt säkert på vid köpet…
9 augusti, 2005 kl. 08:30 #72920p_ilis
DeltagareFast det behövs inte så mycket för att få den att ta i bak (med sänkning) och med rätt hjulinställning känns inte lite bredare/annat offset så mycket. Väghållningen kommer antagligen inte bli bättre, snarare sämre (förutom det som bredare däck hjälper till med). För de som vill köra med bredare däck/fälg så kan valsning vara ett bra alternativ.
/Peter
9 augusti, 2005 kl. 10:34 #72914OzO
Deltagare9 augusti, 2005 kl. 10:35 #72923Knorrebusius
DeltagareLåter finfint de!
Tack så mkt!11 augusti, 2005 kl. 06:50 #72921p_ilis
DeltagareNu är det klart. Tog ca. 2 timmar för IDH wheels att fixa det. De tog 1590 för det och det ser bra ut. Han sa att han fick ut dem nästan 10 mm. Så nu borde det ju inte ta i. 😀 Återkommer när jag testat med full last.
11 augusti, 2005 kl. 07:01 #72916Strat
DeltagareGår det att ta ut så mycket? Hur blir det med innerskärmarna? Vore verkligen intressant att få på lite bredare sulor 🙂
11 augusti, 2005 kl. 07:10 #72913SecretAgentMan
DeltagareBak går det att få plats med lite bredare, inte fram utan större operationer (redan testat med 225 på 8″ fälg med et50 – det tar i fram om vägen svänger, och socker är taget).
/J
11 augusti, 2005 kl. 08:17 #72924Knorrebusius
DeltagareBak går det att få plats med lite bredare, inte fram utan större operationer (redan testat med 225 på 8″ fälg med et50 – det tar i fram om vägen svänger, och socker är taget)./J
Men fälgarna är inte stora, 17″ 215/45. Inpressningen har jag inte fått koll på än. Jag har kvar de små plastlisterna på skärmkanten, borde kanske testa plocka bort dem.
11 augusti, 2005 kl. 09:00 #72915OzO
DeltagareJag har kvar de små plastlisterna på skärmkanten, borde kanske testa plocka bort dem.
Plocka bort dem bak och rostskydda med massa. En liten förbättring iaf mot att få plats med fälgarna… 🙂
::::: ssiwebmaster | ”I would be unstoppable… if I could just get started!” | ssibluepile :::::12 augusti, 2005 kl. 04:55 #72922Addson
DeltagareBak går det att få plats med lite bredare, inte fram utan större operationer (redan testat med 225 på 8″ fälg med et50 – det tar i fram om vägen svänger, och socker är taget)./J
Men fälgarna är inte stora, 17″ 215/45. Inpressningen har jag inte fått koll på än. Jag har kvar de små plastlisterna på skärmkanten, borde kanske testa plocka bort dem.
Vad har du för ET på fäkgarna då?? 48 är i minsta laget! Jag har det och har jag folk bak tar det i! Men det e e skit bra för då har jag en bort förklaring så jag slipper folk i baksätet som skitar ner!!
MVH MR CLEAN19 augusti, 2005 kl. 07:19 #72925Knorrebusius
DeltagareDe e int lätt att se vad de är för et på de där fälgarna… de skulle behöva en omlackning…. 🙁
Sen säger killen som hade den att den itne är sänkt… men jag tycker den är rätt låg… hur hög är osänkta?
Får testa ta bort plastlisterna, de lät enklast! Sen får man väl ta i lite mer till våren.
20 augusti, 2005 kl. 10:25 #72917ExOrdis
DeltagareÄven en osänkt bil sjunker med tiden pga att fjädrarna ”slaknar”.
26 augusti, 2005 kl. 06:22 #72926Knorrebusius
DeltagareÄven en osänkt bil sjunker med tiden pga att fjädrarna ”slaknar”.
Och då tycker du att man ska göra vad??? Byta dem?
Den nöter däcken lite ojämt me, tyder inte de på att de är pillat nått??? -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.