SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Allmänt Vanliga fel med Impreza 06-07 ?

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Författare
    Quackpack89
    Deltagare

Hej
      Jag e i skedet att ev köpa mig en Impreza wrx sti 06, och undrar om det finns några vanliga förekommande fel på dessa modeller!
      tacksamm för alla svar

mvh Joahn

Garagekungen
      Deltagare

Utan isdäck blir man efter på isbanan och det krävs speciella fälgar för att få dit 16-tum över bromsoken…
        (17-tums isdäck är svindyra)

Detta är inte bara vanligt förekommande fel – utan ett fel som alla dessa bilar har…
        😀

Annars är jag helnöjd med min – har gått 4700 mil nu (jag har haft den sedan 2900 mil).

andreaswrx
        Deltagare

2.5 motorn har ju gått åt några st……..

Mäki
          Deltagare

Bakre stötdämparna är de väl även på dom?

Gunnarson
            Deltagare

2,5 blocket är väll inte det bästa subaru tillverkat, det har gått några sådana för folk.. en kompis bil har rasat med just den motorn..

Mäki
              Deltagare

Det var väl fel i original mapp första åren som gjorde att dom rasade om dom kördes lite hårt, det ska vara åtgärdat på även tidiga bilarna, men man vet ju inte hur mycket stryk insidan tog innan det åtgärdades.

andreaswrx
                Deltagare

Det var väl fel i original mapp första åren som gjorde att dom rasade om dom kördes lite hårt, det ska vara åtgärdat på även tidiga bilarna, men man vet ju inte hur mycket stryk insidan tog innan det åtgärdades.

vevlagrena var problemet.

felmappade var ju 08 som var

Mumin
                  Deltagare

feljutna vevlager var det som orsakade rasen.. Har haft inne sti + 18k mil utan problem 🙂 bara handla och köra 🙂

Fricke.w
                    Deltagare

Ja stackarna är de då inga fel på, är smida grejer de även i 257an, där emot har ju vissa haft problem med kolvarna och lagren som ni säger.
                      Och inte att förglöma att programvaran uppdaterades som en auktion på dessa bilar, sen vad som är sant angående uppdateringen vet nog ingen riktigt, men de sägs ju att varvspär var lite taskig från början och klipte soppan vilket inte är guld precis 🙁 samt att de spekulertas om oktan, då de kan ha varit så att bilarna var anpasad för ett högre oktan tal än vi har, och kan på så viss ha fåt sig lite spikningar vid aktiv körning.

MVH
                      Fredrik

Mäki
                      Deltagare

Vad jag hörde av en mekaniker på subaru så var det just att den klippte soppan på varvstoppet och inte tändningen.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
                      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.