SSC Allmänt snack Allmänt småprat Vänsterstyrd TypeR

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 20 totalt)
  • Författare
    RXT
    Deltagare

Vad tror ni en vänsterstyrd type-r skulle vara värd här i sverige?
      Och vad skulle ni kunna tänka er att betala en för en vänsterstyrd?
      Mvh Alex

LegacyLarsa
      Keymaster

Jag tror det är svårt att få mer pröjs för en vänsterstyrd än en högerstyrd, dessutom finns det folk som bygger om redan, dock har jag ingen aning på priser de tar.

/Lars

tendency
        Deltagare

Hade jag planerat att köpa en Type R, så skulle jag kunna tänka mig att ge en extra slant för vänsterstyrt, men ingen fantasisumma dock… om det är en (vad jag anser för mig vara) en rimlig prisskillnad. Annars kan nog jag vänja mig vid att växla med vänster. 🙂

Impreza GT sedan 1999

MariaimprezaGT
          Deltagare

när jag hade funderingar på att skaffa en RA så tyckte Stoffe att man inte kan köra högerstyrt, å sa att han kunde fixa kit för 70 k men jobbet kostade utöver det.. Så tror knappast att nån betalar 100k, kanske mer, extra, för att få en vänsterstyrd..

Maria

Audi is teh ####!!

Lt Dan
            Deltagare

när jag hade funderingar på att skaffa en RA så tyckte Stoffe att man inte kan köra högerstyrt, å sa att han kunde fixa kit för 70 k men jobbet kostade utöver det.. Så tror knappast att nån betalar 100k, kanske mer, extra, för att få en vänsterstyrd..MariaAudi is teh ####!!

Inga sådana summor.
              Jobparts gör det för ca 25K inkl delar och jobb.

Davve
              Deltagare

när jag hade funderingar på att skaffa en RA så tyckte Stoffe att man inte kan köra högerstyrt, å sa att han kunde fixa kit för 70 k men jobbet kostade utöver det.. Så tror knappast att nån betalar 100k, kanske mer, extra, för att få en vänsterstyrd..MariaAudi is teh ####!!

Inga sådana summor.Jobparts gör det för ca 25K inkl delar och jobb.

Jupp.. fick det priset oxå.

Scav
                Deltagare

Föfan 25papp bara ? Jag å sambon har planerat att köpa in en TypeR å bygga om till vänsterstyrt å 22b lookalike 🙂 Men om d nu bara kostar 25k inklusive ALLT !? så är d fan värt å lämna den biten till proffsen hehe

Janne248
                  Deltagare

25kkr var inet så farligt.
                    En STi RA-R kanske…. 🙂

Mats
                    Deltagare

JA JA JA!!!
                      De vågar du aaldri.

Ja lovar o komma över o krama den sen när du fått hem den!

Mats
                      Type R ’99

Janne248
                      Deltagare

ja det skulle ju vara lite kul, tycker trots allt om new age kokarna….
                        Men med Mappning hos Per av min nästa fredag så 😛 🙂 … kanske man får vara nöjd med den… :7

Janne248
                        Deltagare

Hmm, RA-R för $37920+$2400 i frakt +25% moms….. + 25000SEK att bygga om till vänstersyrd….mycket cash blir det….

http://www.tradecarview.com/stock/detail.aspx?sid=1291626

men fin är den!

Turbovin
                          Deltagare

Lyfter lite grann men jag är nyfiken på vad det är som behöver göras egentligen och vilka delar som går åt för 25k? Måste torpedväggen bytas ut t.ex? Andra svetsjobb som krävs?

Inte för att jag känner nåt desperat behov av att bygga om min Type R men lite intressant är det ju ändå 😉

Scav
                            Deltagare

jepp byte torpedvägg,vända elhärva 180″,instrumenbräda mm mm mm Listan är rätt lång hehe..25k hos jobparts är snuskigt billigt :9

Janne248
                              Deltagare

Scav, vilken Subaru modell har du konverterat?

Scav
                                Deltagare

Nej jag har inte byggt om nån men en type-r ligger i planerna i framtiden så fort man köpt hus å har fint garage å hålla på i :9

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 20 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.