SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Var chippar jag min Impreza i Norrland?

Visar 6 inlägg - 16 till 21 (av 21 totalt)
  • Författare
    Manor
    Deltagare

Oki, har rotat runt lite här på forumet, och fått för mig att det är mappning som gäller, MEN jag hittade nån som skulle sälja ett superchip till impreza, då blir man lite förvirrad…

Superchip är inte att rekommendera. Denna höjer laddtrycket utan att följa efter med bränsle och tändning. Det nya namnet på detta chip är Loserchip ;).

mvh Mats N

Manor
      Deltagare

JRM är de enda i Sverige som mappar original ECU:n. Andra grejer som exempelvis PossumLink finns det flera firmor som kan mappa…och även privatpersoner (*host*Jerry, *host*Kvarnis). I Östersund ligger väl JRS som håller på med mappning…de har åtminstone haft ett gott rykte tidigare med andra märken än Subaru. Dock så var det väl en Impreza som rasade för ett tag sedan…vems felet var har jag ingen aning om…men jag vill minnas att det var JRS som mappade den (jag kan dock ha fel här…och vill inte hänga ut något företag i onödan). Det är ju dock fortfarande en bra bit att åka, men lite närmare än Sundsvall åtminstone.

mvh Mats N

imprezapinge
        Deltagare

Hej, jag bor i Piteå, hur får jag fart i min -99 Impreza GT? Det är ju jäkligt långt till TrollSpeed, har typ 50 mil till Sundsvall… var är närmast? Går det få tag i Chip, eller måsta man löda om sockeln då? Det finns en tysktalande kille som åker omkring o chippar bilar med sin PC, grejar han Subbor? Såg honom på nåt audiforum…

Som trim är det endast Mappning som gäller inget CHIPS.

Ecu Tec tror jag är bästa lösningen …

annars kan du använda den fina sök möjligheten på trim ex.

mvh/
          P-I

pitedavid
          Deltagare

Oki, har rotat runt lite här på forumet, och fått för mig att det är mappning som gäller, MEN jag hittade nån som skulle sälja ett superchip till impreza, då blir man lite förvirrad… Jag har lika långt till Östersund som till Sundsvall-ungefär- så det spelar nog ingen större roll var man hamnar.. Har fått tag i Tysken, han hade ingen möjlighet att greja boxen på den, men han skulle kolla upp saken, återkommer i ärendet. Vad kostar en mappning? Vad är lämpligt att mer göra, om jag ska anväda bilen, och inte gillar högt avgasljud?? Vad är lämpligast att göra för liten peng?

pitedavid
            Deltagare

Hej igen, jag tjatar vidare… =)
              Det absolut pinsammaste är att jag jobbar som mek på Subaru, har bara inte brytt mig i något i trimväg tidigare, har sett att vissa har öppna filter, andra en slang till wastegaten, många har ett avgassystem som får john-holmes att se liten ut, osv osv, men då man kört alla andra märken tidigare, utom just Subaru, så har jag inte brytt mig så mycket… =) Men NU är det ju bland det viktigaste på denna jord!!! *skrattar*

Hade en S4 biturbo tidigare, bromsad 320hk i bänk, o den gick ju rätt fint.. sålde den när jag började titta på reservdelspriserna.
              På tal om det, har nån ett högtalargaller till höger bakdörr??? Man måste köpa hela dörsidan, kostar 6700kr!!!!!!!

Den här slangen för att tjuvpysa wastegaten, är det något att rekommendera? Verkar lite likt gamla sortens SAAB-trim när man satte ett gem i magnetventilen.. =)

Såg oxå att Motornord hade nån sorts box till Imprezan, har nån testat?
              Den här Kvarnis, hur får man tag i honom? Övik är ju inte längst bort, sambon ska säkert till Ikea snart, det närmaste är i Sundsvall, 50-60 mil bort… *suck* Då passerar man ju ö-vik.. =)

pitedavid
              Deltagare

Oki.. jag får ta tag i nån sån tråd o sätta mig in lite djupare… annars är ju slogan original är bäst vanligast på jobbet… =) det blir ändring på det snart… Tackar för svaret, ska ta tag i det där inom en snar framtid, fick barn i måndags *tjohoooo* så det finns begränsat med tid o energi till att ringa o söka i forum just nu.. men Kvarnis borde man ju få tag i tycker jag…

Visar 6 inlägg - 16 till 21 (av 21 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.