SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Vår första 2,5L STi med EcuTek klar …

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 58 totalt)
  • Författare
    JRM – JoCCe
    Deltagare

Som topicen lyder så levererade vi vår första 2,5L-STi med EcuTek idag …

Mods:
      EcuTek
      Helix 3″ DP med race-kat
      HKS 3″ Silent Hi-power cat-back
      HKS S40I HR8 tändstift
      Walbro 255l/h bränslepump

Vi är själva imponerade över hur bra 2,5L-maskinen går med detta relativt enkla ingrepp … Stor skillnad mot 2,0L med samma mods … Galet grymt vrid!!! …

För skojs skull gjorde vi bara en enkel effekttest med EcuTek´s ”rolling road dyno” … De siffrorna ska alltid tas med en nypa salt men vid jämförelse med de tester vi gjort på 2,0L-STi med samma mods så visar det med all tydlighet att det é stor skillnad …

Huvudsaken é att kunden vart jävligt nöjd och att vi som alltid vart nöjda med resultatet …

MVH JoCCe

Wiklundh
      Deltagare

Såg i Japanese Performance att de fick ur 372Hk ur en -06 STI med samma enkla modifikationer(tror det var GGR som hade gjort jobbet).
        Mæktiga saker.
        Vore bra gøtt med två halva ændå i stællet før två liters fast den nog inte kænns lika varvvillig.

JRM_Racing_AB
        Deltagare

Tror det är lite mer i den vi gjort då vi kör med lite vassare tändning och lite mer ladd … Vi har ju lite bättre soppa här i Sverige … Bromsning kommer 🙂 …

MVH JoCCe

simo
          Deltagare

Bromsa den då på samma ställen som andra tvåhalver i svea, så man får ngt att jämföra med.

/U

JRM – JoCCe
            Deltagare

Bromsa den då på samma ställen som andra tvåhalver i svea, så man får ngt att jämföra med./U

Blir det bromsning så blir det hos Rototest … De är de enda med tillförlitlig utrustning … Rullande landsväg ger jag inte mycket för …

MVH JoCCe

simo
              Deltagare

Blir det bromsning så blir det hos Rototest … De är de enda med tillförlitlig utrustning … Rullande landsväg ger jag inte mycket för …MVH JoCCe

Möjligt, men jämförelsen mellan en bil från Rototest o en på rullande landsväg blir ännu sämre…äpplen o päron…

/U

JRM – JoCCe
                Deltagare

Blir det bromsning så blir det hos Rototest … De är de enda med tillförlitlig utrustning … Rullande landsväg ger jag inte mycket för …MVH JoCCe

Möjligt, men jämförelsen mellan en bil från Rototest o en på rullande landsväg blir ännu sämre…äpplen o päron…/U

Men vilken rullande landsväg é rätt att bromsa på då??? … Vi har testat att bromsa samma bil på samma rullar med exakt samma mods båda gångerna och det diffade ca 40 hk (10% av effekten) mellan tillfällena … Något som é jävligt vikigt är att man alltid kör med samma ringtryck, annars riskerar man stor felvisning …

MVH JoCCe

josefn
                  Deltagare

Tjenare Jocce och alla där ute..Det är min bil Jocce pratar om, och det är subarun som det skrevs om här på forumet den från exclusive cars USA importen, VILKEN BIL DET ÄR ETT MONSTER.
                    Har tänkt att beställa tid hos rototest, ska ringa dom nästa vecka, får se när man får tid…Ska bli kul och se vilken effekt bilen får ut…
                    Bilen går som en dröm…
                    Trevlig Påsk…

Stort TACK till Grabbarna på JRM, värt varenda krona!

MVH Josef

Addson
                    Deltagare

Bromsa den då på samma ställen som andra tvåhalver i svea, så man får ngt att jämföra med./U

Har en o6a som kanske e intresserad av lite ekutek ska kolla lite närmre om han bara pratar eller e allvarlig!!
                      Mvh Adde

Micke81
                      Deltagare

Tjenare Jocce och alla där ute..Det är min bil Jocce pratar om, och det är subarun som det skrevs om här på forumet den från exclusive cars USA importen, VILKEN BIL DET ÄR ETT MONSTER.Har tänkt att beställa tid hos rototest, ska ringa dom nästa vecka, får se när man får tid…Ska bli kul och se vilken effekt bilen får ut…Bilen går som en dröm…Trevlig Påsk…Stort TACK till Grabbarna på JRM, värt varenda krona!MVH Josef

Hur gick det med bromsningen??

/Micke

JRM – JoCCe
                        Deltagare

Tjenare Jocce och alla där ute..Det är min bil Jocce pratar om, och det är subarun som det skrevs om här på forumet den från exclusive cars USA importen, VILKEN BIL DET ÄR ETT MONSTER.Har tänkt att beställa tid hos rototest, ska ringa dom nästa vecka, får se när man får tid…Ska bli kul och se vilken effekt bilen får ut…Bilen går som en dröm…Trevlig Påsk…Stort TACK till Grabbarna på JRM, värt varenda krona!MVH Josef

Hur gick det med bromsningen??/Micke

Den é nog inte gjord ännu, Josef sa senast jag snackade med honom att Rototest inte var klara med utrustningen ännu …

MVH JoCCe

WrxSti
                          Deltagare

Inga whp änn?

Hur bra går den gentemot en evo ix med samma mods?

josefn
                            Deltagare

jag väntar på att dom ska ringa upp mig men det verkar som att dom har fullt upp. Ska ringa dom imorgon och kolla läget…

Josef

Wiklundh
                              Deltagare

Japp jag ær oxå lite lite nyfiken hur den gør mot evo 9 med samma modds. 🙂

FlyingFin
                                Deltagare

Klart att STI´n går bättre 😛

Mvh Pekka ”When we came in to the woods, we went really FLAT OUT” -Tommi Mäkinen 😀 Älskar min PSE III när jag kör den FLAT OUT :7

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 58 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.