SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Vår första 2,5L STi med EcuTek klar …

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 58 totalt)
  • Författare
    josefn
    Deltagare

Jag ringde Rototest idag och dom har lite tidspress på sig på den dom bygger just nu, så den kommer att levereras och dom skulle inte hinna med det då, men det ska byggas en till efter den direkt och dom skulle ringa mig så fort det va färdigt men dom räknar nån gång i Juni…

Josef

Wiklundh
      Deltagare

ska bli spænnande och se vad som skiljer 2.0l mot 2.5l på STI:n.

specialized
        Deltagare

Japp jag ær oxå lite lite nyfiken hur den gør mot evo 9 med samma modds. 🙂

>>> Klart den går bättre. En steg-1 Evo ger ”bara” 340-350 hk.
          Kanske blir några fler med MIVEC men ändå 😉

/ M

FlyingFin
          Deltagare

Hepp Josef!

EcuTek
            Helix 3″ DP med race-kat
            HKS 3″ Silent Hi-power cat-back
            HKS S40I HR8 tändstift
            Walbro 255l/h bränslepump

Vad har du för bränsle förbrukning efter denna trimning vid blandad körning?, och vad hade du innan trim?

Kommer förmodligen att ”börja” med samma ”paket” själv.

Mvh Pekka ”When we came in to the woods, we went really FLAT OUT” -Tommi Mäkinen 😀 Älskar min PSE III när jag kör den FLAT OUT :7

JRM – JoCCe
            Deltagare

Skulle tippa på att de EVO 9:or vi levererar med EcuTek, avgas, stift, soppapump har ca 370-380hk …

Kör låga 12:or på strippen mad ca 180km/h i slutfart …

MVH JoCCe

FlyingFin
              Deltagare

Hepp!

Spontant så tycker man ju att STI´n borde gå lite bättre med tanke på att det är en 2.5 liters motor i den, jämfört med 2 liter i evo. Förutsatt att bilarna väger ungefär lika mycket och har ungefär samma utväxling.

Skulle ju vara riktigt kul att se en bromsning på båda med samma
                modifikationer. Heja STI 😉

Mvh Pekka ”When we came in to the woods, we went really FLAT OUT” -Tommi Mäkinen 😀 Älskar min PSE III när jag kör den FLAT OUT :7

Wiklundh
                Deltagare

JoCCe: Imponerande Evo 9:a, den ”lilla” 2litersmotorn går det verkligen att trimma.

STI_driver
                  Deltagare

Jag har lite erfarenhet med ecutek evo vs ecutek STi. En utav mina bästa vänner kör en evo IX med ecutek3 och den går jämnsnabbt med min STi.Tänkte att jag skulle filma lite när jag kör mot honom sen så ska ni få se. Har även kört mot 3-4 evo8or med ecutek3 och där har min faktiskt varit snäppet snabbare. STi går riktigt bra med ecutek och det finns ingen anledning att köpa autronic eller liknande om man bara ska köra steg1.

Strat
                    Deltagare

Vadå steg1? Öppen dump och fälgar med fel offset?

Allt hänger ju på turbon. Motorvolymen bestämmer ju sen när i registret effekten kommer. 2,5:an orkar ju driva en större turbo i godtagbart register, men det betyder ju inte att det sitter en i från början 🙂

FlyingFin
                      Deltagare

STI_driver, vad har din STI för motorvolym?

Mvh Pekka ”When we came in to the woods, we went really FLAT OUT” -Tommi Mäkinen 😀
                        Älskar min PSE III när jag kör den FLAT OUT :7

STI_driver
                        Deltagare

STI_driver, vad har din STI för motorvolym?Mvh Pekka ”When we came in to the woods, we went really FLAT OUT” -Tommi Mäkinen 😀 Älskar min PSE III när jag kör den FLAT OUT :7

Det är en 2,0l.

josefn
                          Deltagare

Hepp Josef!EcuTekHelix 3″ DP med race-katHKS 3″ Silent Hi-power cat-backHKS S40I HR8 tändstiftWalbro 255l/h bränslepumpVad har du för bränsle förbrukning efter denna trimning vid blandad körning?, och vad hade du innan trim?Kommer förmodligen att ”börja” med samma ”paket” själv.Mvh Pekka ”When we came in to the woods, we went really FLAT OUT” -Tommi Mäkinen 😀 Älskar min PSE III när jag kör den FLAT OUT :7

Faktiskt så har jag inte tänkt på vad den drar i soppa, har kollat det nån gång men det har varit en hel del gasande och en del lugnt körande men då ligger jag mellan 1,4-1,8 liter milen…
                            Bryr mig inte så mycket om bränsleförbrukningen när man har roligt…

Josef

FlyingFin
                            Deltagare

YO!

Och bilen går bra? 😀
                              Blir det någon mätning eller?
                              Väntar fortfarande med spänning på resultat.

Mvh Pekka ”When we came in to the woods, we went really FLAT OUT” -Tommi Mäkinen 😀
                              Älskar min PSE III när jag kör den FLAT OUT :7

simo
                              Deltagare

Ta o kom till Emmaboda, ingen bänkning dock men väl en tid 🙂

/U

josefn
                                Deltagare

Bilen går väldigt bra inte många sportbilar som är i närheten hehe..

Emmaboda har jag faktiskt ingen tid att komma till, driver en egen pub i Södertälje..Men kommer att köra på tullinge istället..

Väntar fortfarande på att rototest ska ringa mig, så ingen svar från dom än…

Josef

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 58 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.