› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Vår första 2,5L STi med EcuTek klar …
- Detta ämne har 57 svar, 7,005 deltagare, och uppdaterades senast för 18 år, 2 månader sedan av
josefn.
-
FörfattareInlägg
-
4 juni, 2006 kl. 19:57 #57448
SecretAgentMan
Deltagare..och använder jag det på mina bromspapper var det faktiskt runt 590 Nm i Silverpilen den där dagen på Trollspeeds rullar. 😀
…om man kan anta att det försvinner 50 pållar runt mitt maxvrid som låg runt 3800 rpm (jag hade 200 Kw på hjulen där – 272 hk), som sagt, jag tror det är mindre (och tror gör vi i kyrkan, har vi någon beläst teoretiker på plats?).
/J
4 juni, 2006 kl. 20:28 #57452Strat
DeltagareKör man på rullar struntar man i siffror på veven 😉 Finns helt enkelt inget sätt att räkna på det som funkar i alla lägen.
Helt klart går ju bilen bra 🙂
4 juni, 2006 kl. 21:15 #57449SecretAgentMan
DeltagareJag håller absolut med, det där är precis som de skulle varit levererade hela tiden. 🙂
http://img.photobucket.com/albums/v331/p1mark/graph3.jpg
Jag har sneglat runt lite, och där man visar effekt på veven så brukar det se ut som ovan, återigen är det väl saftiga förluster, men den är betydligt mindre vid lägre varv (friktionsförlusterna är mindre helt enkelt).
Urspårning..men i alla fall. 😉
Man får gratulera Josef till en jäkligt frän bil, hoppas du får möjlighet att åka lite (inte bara på strippen)!
/J
5 juni, 2006 kl. 13:20 #57460abd
DeltagareSom jag skrev på evo-forumet, det är helt och hållet ointressant att prata motoreffekt när man mäter på hjulen eftersom det ändå bara blir gissningar.
Det ENDA som äger någon som helst riktighet är att jämföra mätningar på samma rullar, att jämföra med rolf lundblad, rototest eller trollspeed ger inte heller någon vettig information.
Men om nåt år lär det finnas en bunt körningar gjorde hos VM så då blir det ju en intressant lista att jämföra med. 🙂
5 juni, 2006 kl. 21:05 #57475Toxicator
DeltagareHmm.. 7023!? Delar man inte på 5252?? Eller är de bara för sugmotorer? *kliar sig fundersamt på huvudet*
5 juni, 2006 kl. 22:23 #57453Strat
DeltagareDet är om man räknar med foot pound. Kraft som kraft och effekt som effekt 🙂
6 juni, 2006 kl. 02:46 #57491josefn
DeltagareHur som helst är jag väldigt nöjd med vad bilen presterade på ”rullande landsvägen” och Jag tycker Grabbarna på JRM-Racing ska få all beröm för arbetet…
Bilen kommer att byggas vidare på vad som ska göras avslöjas inte ÄN men det kommer att bli grymt
Josef
10 april, 2007 kl. 20:51 #57492josefn
DeltagareFick bilen tillbaka på Långfredan, och jag säger bara såhär fyfan vad den går bra, den är helt sjuk….
Mods:
GReddy Bolt On TZ518Z Turbo
3 Bar Map sensor HKS
Perrin Fuel rails
PE 850cc spridare
Perrin Signiture Series FMIC
Perrins Big MAF luftfilter
Perrin Kylar överdrag
Perrin stag
Tein S.Tech Fjädrar
Tein huvdämpare
Gruppe-S V2 Manifold m. Helix V3 Uppipe (EWG)
Kolfiber Pod
HKS Boost Mätare
HKS EGT Mätare
HKS Oil Mätare
Fortfarnde ECUTEKTurbon laddar 1,44-1,45 bar på top och sen håller den 1,2 bar hela registret ut. Det är en stor skillnad från innan, väldigt stor..
Grymt vrid!! Och Väldigt snabbt up spool..
Adrenalinet pumpar fullt hela tiden..Grabbarna på JRM-Racing har gjort det igen och den här gången igen ett riktigt bra kanon jobb.
Väntar på att Roto Test ska upp med en ny bromsbänk så ska vi bänka den, vi har siffror på bilen men vi väntar på roto test och får ett certifikat.
Bilder kommer oxå inom kort.
11 april, 2007 kl. 06:22 #57467Manor
DeltagareLäckert :9.
11 april, 2007 kl. 07:37 #57474Staffe
DeltagareKul att du blev nöjd, det var ju inga dålig saker precis 🙂 Skulle vatt spännande o se vad det blir i bänken,vi får la vänta å se 😉
Upp med Bilder nu 😛 😛
—————————————
Blekinge som INTE hör till Skåne!!!
BugEye STI-0211 april, 2007 kl. 09:12 #57493josefn
DeltagareFick bilen tillbaka på Långfredan, och jag säger bara såhär fyfan vad den går bra, den är helt sjuk….Mods:GReddy Bolt On TZ518Z Turbo 3 Bar Map sensor HKSPerrin Fuel railsPE 850cc spridarePerrin Signiture Series FMICPerrins Big MAF luftfilterPerrin Kylar överdrag Perrin stagTein S.Tech FjädrarTein huvdämpareGruppe-S V2 Manifold m. Helix V3 Uppipe (EWG) Kolfiber PodHKS Boost MätareHKS EGT MätareHKS Oil MätareFortfarnde ECUTEKTurbon laddar 1,44-1,45 bar på top och sen håller den 1,2 bar hela registret ut. Det är en stor skillnad från innan, väldigt stor..Grymt vrid!! Och Väldigt snabbt up spool..Adrenalinet pumpar fullt hela tiden..Grabbarna på JRM-Racing har gjort det igen och den här gången igen ett riktigt bra kanon jobb.Väntar på att Roto Test ska upp med en ny bromsbänk så ska vi bänka den, vi har siffror på bilen men vi väntar på roto test och får ett certifikat.Bilder kommer oxå inom kort.
Här är några bilder under huven iaf, kommer mer snart..
Min kamra är utlånad så jag får tillbaka den snart..FMIC Den är stor riktigt stor…
11 april, 2007 kl. 18:32 #57494josefn
DeltagareHär kommer lite fler bilder
Jag och mitt monster
11 april, 2007 kl. 20:28 #57495josefn
DeltagareJag kommer inte ihåg exakt vad grabbarna sa men tror det ska göra sen framöver, nästa steg eller nästa projekt..
Här kommer lite bilder på HKS mätarna med kolfiber poden
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.