SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Vår första 2,5L STi med EcuTek klar …

Visar 13 inlägg - 46 till 58 (av 58 totalt)
  • Författare
    SecretAgentMan
    Deltagare

..och använder jag det på mina bromspapper var det faktiskt runt 590 Nm i Silverpilen den där dagen på Trollspeeds rullar. 😀

…om man kan anta att det försvinner 50 pållar runt mitt maxvrid som låg runt 3800 rpm (jag hade 200 Kw på hjulen där – 272 hk), som sagt, jag tror det är mindre (och tror gör vi i kyrkan, har vi någon beläst teoretiker på plats?).

/J

Strat
      Deltagare

Kör man på rullar struntar man i siffror på veven 😉 Finns helt enkelt inget sätt att räkna på det som funkar i alla lägen.

Helt klart går ju bilen bra 🙂

SecretAgentMan
        Deltagare

Jag håller absolut med, det där är precis som de skulle varit levererade hela tiden. 🙂

http://img.photobucket.com/albums/v331/p1mark/graph3.jpg

Jag har sneglat runt lite, och där man visar effekt på veven så brukar det se ut som ovan, återigen är det väl saftiga förluster, men den är betydligt mindre vid lägre varv (friktionsförlusterna är mindre helt enkelt).

Urspårning..men i alla fall. 😉

Man får gratulera Josef till en jäkligt frän bil, hoppas du får möjlighet att åka lite (inte bara på strippen)!

/J

abd
          Deltagare

Som jag skrev på evo-forumet, det är helt och hållet ointressant att prata motoreffekt när man mäter på hjulen eftersom det ändå bara blir gissningar.

Det ENDA som äger någon som helst riktighet är att jämföra mätningar på samma rullar, att jämföra med rolf lundblad, rototest eller trollspeed ger inte heller någon vettig information.

Men om nåt år lär det finnas en bunt körningar gjorde hos VM så då blir det ju en intressant lista att jämföra med. 🙂

Toxicator
            Deltagare

Hmm.. 7023!? Delar man inte på 5252?? Eller är de bara för sugmotorer? *kliar sig fundersamt på huvudet*

Strat
              Deltagare

Det är om man räknar med foot pound. Kraft som kraft och effekt som effekt 🙂

josefn
                Deltagare

Hur som helst är jag väldigt nöjd med vad bilen presterade på ”rullande landsvägen” och Jag tycker Grabbarna på JRM-Racing ska få all beröm för arbetet…

Bilen kommer att byggas vidare på vad som ska göras avslöjas inte ÄN men det kommer att bli grymt

Josef

josefn
                  Deltagare

Fick bilen tillbaka på Långfredan, och jag säger bara såhär fyfan vad den går bra, den är helt sjuk….

Mods:

GReddy Bolt On TZ518Z Turbo
                    3 Bar Map sensor HKS
                    Perrin Fuel rails
                    PE 850cc spridare
                    Perrin Signiture Series FMIC
                    Perrins Big MAF luftfilter
                    Perrin Kylar överdrag
                    Perrin stag
                    Tein S.Tech Fjädrar
                    Tein huvdämpare
                    Gruppe-S V2 Manifold m. Helix V3 Uppipe (EWG)
                    Kolfiber Pod
                    HKS Boost Mätare
                    HKS EGT Mätare
                    HKS Oil Mätare
                    Fortfarnde ECUTEK

Turbon laddar 1,44-1,45 bar på top och sen håller den 1,2 bar hela registret ut. Det är en stor skillnad från innan, väldigt stor..

Grymt vrid!! Och Väldigt snabbt up spool..
                    Adrenalinet pumpar fullt hela tiden..

Grabbarna på JRM-Racing har gjort det igen och den här gången igen ett riktigt bra kanon jobb.

Väntar på att Roto Test ska upp med en ny bromsbänk så ska vi bänka den, vi har siffror på bilen men vi väntar på roto test och får ett certifikat.

Bilder kommer oxå inom kort.

Manor
                    Deltagare

Läckert :9.

Staffe
                      Deltagare

Kul att du blev nöjd, det var ju inga dålig saker precis 🙂 Skulle vatt spännande o se vad det blir i bänken,vi får la vänta å se 😉

Upp med Bilder nu 😛 😛

—————————————
                        Blekinge som INTE hör till Skåne!!!
                        BugEye STI-02

josefn
                        Deltagare

Fick bilen tillbaka på Långfredan, och jag säger bara såhär fyfan vad den går bra, den är helt sjuk….Mods:GReddy Bolt On TZ518Z Turbo 3 Bar Map sensor HKSPerrin Fuel railsPE 850cc spridarePerrin Signiture Series FMICPerrins Big MAF luftfilterPerrin Kylar överdrag Perrin stagTein S.Tech FjädrarTein huvdämpareGruppe-S V2 Manifold m. Helix V3 Uppipe (EWG) Kolfiber PodHKS Boost MätareHKS EGT MätareHKS Oil MätareFortfarnde ECUTEKTurbon laddar 1,44-1,45 bar på top och sen håller den 1,2 bar hela registret ut. Det är en stor skillnad från innan, väldigt stor..Grymt vrid!! Och Väldigt snabbt up spool..Adrenalinet pumpar fullt hela tiden..Grabbarna på JRM-Racing har gjort det igen och den här gången igen ett riktigt bra kanon jobb.Väntar på att Roto Test ska upp med en ny bromsbänk så ska vi bänka den, vi har siffror på bilen men vi väntar på roto test och får ett certifikat.Bilder kommer oxå inom kort.

Här är några bilder under huven iaf, kommer mer snart..

Min kamra är utlånad så jag får tillbaka den snart..FMIC Den är stor riktigt stor…

josefn
                          Deltagare

Här kommer lite fler bilder

Jag och mitt monster

josefn
                            Deltagare

Jag kommer inte ihåg exakt vad grabbarna sa men tror det ska göra sen framöver, nästa steg eller nästa projekt..

Här kommer lite bilder på HKS mätarna med kolfiber poden

Visar 13 inlägg - 46 till 58 (av 58 totalt)
                            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.