Visar 12 inlägg - 1 till 12 (av 12 totalt)
  • Författare
    roadtip85
    Keymaster

Vilka bra sidor/företag finns det som säljer R-däck av olika märken?
      Tänkte pröva nåt annat än R888 som kört på några år nu… Alternativt pröva dom mjukare R888: orna, alltså inte dom som heter GG.

Han tänkt att försöka hitta däck med måtten 225/40-17 men det verkar inte finnas så många… Känns som att dom vanliga 225/45 blir lite trångt på GC8:an…

Kan det gå med 235/40 däck kanske? 🙂 Någon som prövat?
      Jag kommer “vika in” skärmkanterna.

Kan ni tipsa om några däck med bra mått? Vill ha minst 225 breda!

Steewe
      Deltagare

http://www.camskill.co.uk

Bra skit. 😉

goffemannen
        Deltagare

Däckonline säljer R888. Eller som Steewe skrev. Camskill är bra skit.

Men här är en länk där det är rättstavat =).

Jämför man rullomkrets mellan 215/45 och 235/40 så är 235/40 0.8% mindre. Och 215/45 är ju inga problem. Men det är frågan om det får plats på bredden med 235/40. Allt beror väl på va man har för mått på fälgarna. Sen tror jag att man behöver valsa skärmkanterna en del. 225/40 har varit perfekt =).

Det ska finnas nån tysk sida där man kan skriva in däck och fälgdimensioner för att se om det passar eller inte. Jag kommer dock inte på den just nu.

Sen får man tänka på att r-däck brukar vara lite större än vanliga däck. Jag funderar på att testa 225/45 gatdäck på min. Min är inte så sänkt så jag tror det funkar bra. 215/45 R888 är inga problem på min bil och 225/45 är bara 5mm större på bredden åt varje håll och 5mm högre profil.

GT99
          Deltagare

Kör 225/45 17 på min utan vikta eller valsade kanter utan problem men då är min bil väldigt hård och trycks ej ihop speciellt mycket den är heller inte jätte låg. Fälgarna är 7,5 breda med et 48.

goffemannen
            Deltagare

Kör 225/45 17 på min utan vikta eller valsade kanter utan problem men då är min bil väldigt hård och trycks ej ihop speciellt mycket den är heller inte jätte låg. Fälgarna är 7,5 breda med et 48.

Är det r-däck eller vanliga gatdäck du pratar om?

/ David J – Superior Media

Steewe
              Deltagare

Skyller på iPhone. 😉

roadtip85
                Keymaster

Tack för tipsen!

Men vad tror ni om R888 med GG märkningen, är det bara jag som har fått för mig att dom är för hårda för en “lätt” liten GC8?
                  Jag kör ju mest konbanor/superstage…

Andersson
                  Deltagare

Däckonline säljer R888. Eller som Steewe skrev. Camskill är bra skit.

Jämför man rullomkrets mellan 215/45 och 235/40 så är 235/40 0.8% mindre. Och 215/45 är ju inga problem. Men det är frågan om det får plats på bredden med 235/40. Allt beror väl på va man har för mått på fälgarna. Sen tror jag att man behöver valsa skärmkanterna en del. 225/40 har varit perfekt =).

Det ska finnas nån tysk sida där man kan skriva in däck och fälgdimensioner för att se om det passar eller inte. Jag kommer dock inte på den just nu.

Sen får man tänka på att r-däck brukar vara lite större än vanliga däck. Jag funderar på att testa 225/45 gatdäck på min. Min är inte så sänkt så jag tror det funkar bra. 215/45 R888 är inga problem på min bil och 225/45 är bara 5mm större på bredden åt varje håll och 5mm högre profil.

Översättningstabell finns under FAQ How to? på forumet.

GT99
                    Deltagare

Är det r-däck eller vanliga gatdäck du pratar om?

Kör samma storlek på både gat och r-däcken.

goffemannen
                      Deltagare

Okej…ja borde bog kunna köra med sånna däck då. Va har du för mått mellan skärmkant och mitten på fälgen(där drivaxeln sitter)?

roadtip85
                        Keymaster

Lutar åt en uppsättning 225/45R17 90W (K60-MEDIUM) TL KUMHO ECSTA V70A.

Är Medium rätt hårdhet för en lätt liten Type R? Eller ska man satsa på dom mjukare: 225/45R17 90W (K21-SOFT) TL KUMHO ECSTA V70A?

Ni som kör dessa, vad kör ni?

griml0ck
                          Deltagare

Jag kör medium v70a, men man behöver gott om camber annars får man fram korden på dom däcken efter 1-2 körningar.

Visar 12 inlägg - 1 till 12 (av 12 totalt)
                          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.