Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 18 totalt)
  • Författare
    johnnysegel
    Deltagare

Tjena…dags att beställa grejer till motorn.

rallysportdirect har ju bra priser men det är us och en massa tull avgifter och skit.

nån som vet nå bra i england som kan levera grejer?

mvh

zoookey
      Deltagare

Importcarparts.co.uk

adrenalin
        Deltagare

Tror nästan det blir billigare att beställa från USA ändå. Det är väl momsen som är största avgiften.

johnnysegel
          Deltagare

I slutändan blev det importcarpart.co.uk.
            Bra bemötande och snabbt svar på mail.

Borrning av loppen i blocket använde jag mig av uppsala motorslip.

Snabb service och snabb leverans från båda.

mvh johnny

johnnysegel
            Deltagare

LÅngsamt motorbygge här. Motorn klar men funderar på dccd.

Finns det nån firma i sverige som kan fixa eller lär man skicka till england?

MVH

Koffe
              Keymaster

Fixa vad mer exakt? Har du DCCD-låda men saknar styrenhet så brukar DCCD-pro rekommenderas (tror jag den heter)

johnnysegel
                Deltagare

Fixa vad mer exakt? Har du DCCD-låda men saknar styrenhet så brukar DCCD-pro rekommenderas (tror jag den heter)

Ja förlåt min otydlighetd—0.o—b

Byta skivor i dccd:en var jag intresserad av.

MVH

leolulz
                  Deltagare

Jag ska också beställa delar för nästan en hel motor, vet inte riktigt var jag ska köpa. Rallysportdirect har ju mycket större utbud men misstänker att det kan springa iväg rejält i frakt då jag ska ha ny intercooler och avgas utöver kolvar osv…

johnnysegel
                    Deltagare

Jag ska också beställa delar för nästan en hel motor, vet inte riktigt var jag ska köpa. Rallysportdirect har ju mycket större utbud men misstänker att det kan springa iväg rejält i frakt då jag ska ha ny intercooler och avgas utöver kolvar osv…

OK. ja jag har handlat från båda och det funkar.

Rallysportdirect vill inte skriva ner värdet så man åker på full tullavgift.
                      Släng ett mail till importcarpart.co.uk och begär offert på grejerna du ska ha. Värt och kolla.
                      MVH

leolulz
                      Deltagare

Hur många % var den fulla tullavgiften?

Ska kolla med importcarparts oavsett, de kanske kan plocka hem delarna annars. Har redan handlat där lite och de verkar trevliga, så man kan ju hoppas!

Igge
                        Deltagare

Vill minnas att jag läst att tullen är på 3% och sedan har du momsen på 25%
                          Men kolla tullverket, borde ju vara säkraste källan 🙂

Dock vet jag att vissa fraktbolag bekostar tullavgiften åt dig, men att det kostar t.ex. 100kr extra

leolulz
                          Deltagare

Vill minnas att jag läst att tullen är på 3% och sedan har du momsen på 25%
                            Men kolla tullverket, borde ju vara säkraste källan 🙂

Dock vet jag att vissa fraktbolag bekostar tullavgiften åt dig, men att det kostar t.ex. 100kr extra

Jag var inne på tullverket och där stod det 4.5% när jag fyllde i Bildelar från USA. Tänkte när han skrev full tullavgift att det skulle vara 2 siffrigt 😀

Ingen med erfarenheter från https://h-tune.co.uk?

Igge
                            Deltagare

Jag var inne på tullverket och där stod det 4.5% när jag fyllde i Bildelar från USA. Tänkte när han skrev full tullavgift att det skulle vara 2 siffrigt 😀

Ingen med erfarenheter från https://h-tune.co.uk?

Ja som sagt, tullen är inte så farlig, men momsen blir dyr
                              Den läggs väl även på fraktavgiften?

Så dollarpriset för varor inkl frakt gånger 1,3 brukar jag räkna med för att göra ett överslag

TomK
                              Deltagare

Ja förlåt min otydlighetd—0.o—b

Byta skivor i dccd:en var jag intresserad av.

MVH

Kolla med PE här på forumet om han kan hjälpa dig.

johnnysegel
                                Deltagare

Kolla med PE här på forumet om han kan hjälpa dig.

OK tack det ska kollas. d—0.o—b

Jo jag menade tull/moms som tillkommer från usa.
                                  Skrev snabbt d—0.o—b

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 18 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.