SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Allmänt Var och hur har ni pallbockarna?

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    Igge
    Deltagare

Tjena!

Garagesäsongen är här för vissa och i år ska jag prova på den.
      Bilen i fråga är en ’04 Impreza som ska pallas upp för lite enklare underhåll/översyn.

Var sätter ni pallbockarna?

Domkraften kör jag på bakdiffen resp. ”fron crossmember” (de platser som förespråkas i manualen)

De platser som rekommenderas av manualen för pallbockarna känns lite taskiga då det är precis på de nedåtböjda plåtflikarna (kommer inte på vad jag ska kalla dom, hoppas folk fattar, benämningen pinch weld verkar dyka upp ofta i sammanhanget) och jag vill helst slippa deformera/belasta dessa om möjligt.

Så hur gör ni? 🙂

Googlade fram någon som rekommenderade hockeypuckar som man fräste spår i vilket låter som en vettig idé, eller har ni någon annan tanke om detta?

Tack på förhand

/Erik

Gyver
      Deltagare

Har ställt pallbockarna under bakre bärarmsinfästningen, alltså aluminiumstycket som sitter bultat i karossen med 2 bult och håller gummibussningen.

kleinis
        Deltagare

Har ställt pallbockarna under bakre bärarmsinfästningen, alltså aluminiumstycket som sitter bultat i karossen med 2 bult och håller gummibussningen.

De är bra plats ska man ta bort bärarmar kan man sätta dom lite längre in i framvagnsbalken

Igge
          Deltagare

Jag ger er en bild att kladda på:

Förslag till program: Paint! d—0.o—b

Och en image hosting sida:
            http://imgur.com

Allt detta för en person som inte är så vass på termer som han skulle vilja vara 😀
            Nu tror jag att jag hänger med på vad ni syftar på men det skadar ju inte att bekräfta med en bild om ni orkar 🙂

pettsun
            Deltagare

varför inte bara ställ dom under trösklarna?

Igge
              Deltagare

Känns elakt mot pinchwelden (kommer fortfarande inte på något bättre namn för den 😮 )

Men det kanske är jag som är nojig i onödan (skulle inte vara första gången…)

clasen
                Deltagare

Känns elakt mot pinchwelden (kommer fortfarande inte på något bättre namn för den 😮 )

Men det kanske är jag som är nojig i onödan (skulle inte vara första gången…)

Din oro är inte obefogad. Trösklarna är veka som som. Någon har lyft min stackare i trösklarna och de är lite böjda här och där. Likaså tvärbalkarna, de är också snea…

Jag ställer mina bockar under bakersta fästet till subframen, på skruvarna, och bak under någon länk… Kommer inte ihåg exakt vart.

Fricke.w
                  Deltagare

Jag pallar då mina bilar på den så kallade pinch weld.

Och då har jag löst de som följande, och de funkar kanon.
                    De man ska tänka på är att inte göra ett för grunt spår i biltema puckarna, utan man vill fördela vikten över hela pucken.

Kapade bort dom bockade öronen på bockarna, och ersatte med runda plator, som precis passar i fasningen i botten på puckarna.

Igge
                    Deltagare

Schysst lösning! 🙂
                      Ska meka ihop något liknande själv

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
                    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.