› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Styling / Tillbehör / Bilvård › Var placera alla mätare?
- Detta ämne har 27 svar, 1,697 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år, 5 månader sedan av
SecretAgentMan.
-
FörfattareInlägg
-
22 november, 2005 kl. 12:47 #159344
Niklas
DeltagareNej, det blir inte snyggt om du tar bort mätarhuset om du har skruvat fast den. Men planerar du att ta bort den? Om du säljer, säljer du inte med mätarhuset då?
Silikon längs sidorna räcker gott, glöm inte att fixerade mätarhuset rejält tills allt har torkat/stelnat.
http://www.shellkonto.nu/alien/gallery/030712/78.jpg
Riktiga män kör med silvertejp! }(
22 november, 2005 kl. 13:05 #159337PetterSolberg
Deltagarejo klart jag säljer det med isåfall.. ska dock inte sälja eller ta bort så det får nog sitta där ett bra tag.. fin bild 🙂 får bli en sväng neråt färgaffären imorgon..
nu väntar jobbet 🙁
Patrik22 november, 2005 kl. 16:05 #159330MickeM
DeltagareJa usch ja.. det var ju jag som startade den här tråden.
Jag har ju inte fått nånting på plats än… suck…
Får bli silvertejp-varianten. Hahaa! Hur ser resten av
era bilar ut? 😀/MickeM – LocTite’r
22 november, 2005 kl. 16:11 #159345Niklas
Deltagare22 november, 2005 kl. 22:24 #159331MickeM
DeltagareLäckert Alien! Men lyser inte dom andra mätarna lika bra?
Autometer där med? Phantom? (har ju jag med här på bordet)
Vad mäter dina?23 november, 2005 kl. 10:40 #159338PetterSolberg
Deltagareska det vara universalsilikon?
Patrik23 november, 2005 kl. 10:47 #159346Niklas
DeltagareLäckert Alien! Men lyser inte dom andra mätarna lika bra?Autometer där med? Phantom? (har ju jag med här på bordet)Vad mäter dina?
Jag har Phantom då jag tycker det är mätarna som passar bäst ihop med orginalmätarna i instrumentpanelen…förutom när det är mörkt för då lyser hela mätartavlan istället för bara siffrorna och nålen, men man kan inte få allt.
Jag har laddtryck, oljetemp, oljetryck, avgastemp och volt.
23 november, 2005 kl. 10:48 #159347Niklas
Deltagareska det vara universalsilikon?Patrik
Jag tror att jag kör med sånt, ”Bostic” står det på tuben. Köpte på Claes Olsson om jag inte minns helt fel. Annars, om du känner någon blondin kanske hon kan tappa ur lite till dig. *fniss* 😉
26 november, 2005 kl. 13:45 #159339PetterSolberg
Deltagaretack för tipset med silikon.. sitter som gjutet nu 😛 😛
Patrik19 december, 2005 kl. 06:19 #159326Wallinen
DeltagareJag har nåt liknande i min bil.
I trippelhus bränsletryck, oljetemp o oljetryck.
Sen har jag knocklink i vänster ventilation under trippelhus.. 🙂
Turbotryck sitter ute i vid A-stolpen i ett eget hus och till sist har jag en Dawes AFR sittandes i samma hål som den oumbärliga bright-knappen vanligtvis sitter i.Några reflektioner som jag gjort med mina placeringar är att jag tycker det är överlägset bäst att ha turbotrycket vid A-stolpen eftersom det är väldigt lätt att ha kik på laddet där.
Har provat i trippelhuset tidigare men som sagt… överlägset vid A-stolpe.Knocklinken sitter helt ok i ventilationen men skulle suttit ännu bättre om den var mer i synfältet vid körning.
Nu lyser inte min mer än grönt nån gång så jag vet inte om man hajar till om nån annan färg lyser till.Mätarna i trippelhuset sitter oxå helt ok där dom sitter men som alltid så ser man inget när man kör som bäst utan alla värde kollas på en raksträcka när man kan fläska på o ändå kika på mätare.
Likadant AFR:n som sitter väldigt långt ner men är lätt att se för dioderna lyser väldigt starkt så dom missar man inte så lätt.
Sen har jag inte resten av din uppsättning mätare men ensak är säker, du kommer få en full cock-pit i alla fall 🙂
Lycka till!
/W
19 december, 2005 kl. 06:19 #159325Manor
Deltagare…ett sådant vackert precisionsjobb någon lagt ned på mätarhuset… ;)/J
…japp, precisionsjobb var det rätta ordet Jerry :). Allt fungerar förträffligt bra…men en Defi-vattentemp skulle sitta som en smäck…men var ska den monteras?
mvh Mats N
19 december, 2005 kl. 06:19 #159324Manor
DeltagareHej !
Två mätare i a-stolpen, samt 3 mätare i mitten. KnockLink samt LambdaLink sitter placerade på instrumentbrädan mot vindrutan, där de sitter i fast perfekt utan att lim, tejp eller skrivar behövs användas. De mätare som du ”saknar” är bränsletryck samt avgastemp…eventuellt vattentemp om du inte tycker att originalmätaren duger (eller vill bli värst med 6 mätare ;)).
http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/ssi9/100_0027_IMG.sized.jpg
mvh Mats N
19 december, 2005 kl. 06:19 #159321SecretAgentMan
Deltagare…ett sådant vackert precisionsjobb någon lagt ned på mätarhuset… 😉
/J
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.