• Detta ämne har 2 svar, 1,130 deltagare, och uppdaterades senast för 7 år sedan av Spiggy.
Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #35588
    Spiggy
    Deltagare

      Hej!
      Hur värderar man en reservdelsbil?
      Jag har en Forester XT -06 där motorn är kaputt (gick varm och läcker nu avgaser till kylsystemet) och har gett upp tanken på att fixa den. Bilen i övrigt är i fint skick. Vad skulle den kunna vara värd?

      /Robert

      #287200
      Thornblom
      Deltagare

        Hej!
        Hur värderar man en reservdelsbil?
        Jag har en Forester XT -06 där motorn är kaputt (gick varm och läcker nu avgaser till kylsystemet) och har gett upp tanken på att fixa den. Bilen i övrigt är i fint skick. Vad skulle den kunna vara värd?

        /Robert

        Låter som topplockspackningarna gått på den. Om du inte körde med den kokande en längre tid så borde det inte vara några problem att få den rullande igen genom att byta packningar och plana topparna.
        Jag gjorde detta på min STi i vintras och det kan inte räknas som ett enkelt jobb. Kostnad runda slängar 6-10k beroende på vad man byter ut på vägen, om man gör det själv, med en massa mantimmar.

        Om du ska sälja får du nog dra av verkstadskostnad och lite till för att få den såld. 15k kanske? Om du säljer i delar kan du nog få mer. Men det är bökigare.

        #287201
        Spiggy
        Deltagare

          Bra uppskattning på pris! Jag lade ut den på blocket och fick sålt den för 15k. Hade kanske kunnat få lite till om jag hade haft is i magen.

          /Robert

        Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.