SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Allmänt varför 22b i regbeviset?

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 15 totalt)
  • Författare
    P.Berglund
    Deltagare

Hallå!
      har funderat lite över varför de står så här i regbeviset Fabrikat: SUBARU IMPREZA 22B-STI. när de är en sti type r.

någon som har lite mer info om detta?

Mvh patrik

Gystompa
      Deltagare

Det är väl nån okunnig/ lustig person som reggat in kärran. Och påstått att det var en sån kanske 🙂

Finns mycke mytomani och hittapå modeller när det gäller dom här bilarna.

FiddeFuling
        Keymaster

Det är ju jätte bra! Bara att slänga in alla delar och öka effekten efter 22B spec 😀

Nu antar jag bara att 22B har tuffare prylar än en sti typr R 🙂

\\ Mathias

Gystompa
          Deltagare

Grejen med 22B är karossen, under skalet är det inte direkt några wow-grejer, största skillnaden maskinellt mot Type R är att den har 2,2 liters motor med slutet block.

Sen är det ju lite mer status och samlarvärde att ha en 22b jämfört med en Type R 🙂

csjovold
            Deltagare

Lär ju bli endel att byta, front och bak, kjolar, sen ska den ju breddas också. osv.

csjovold
              Deltagare

Klart, jag påpekade mest att 22B inte är så mycket värre spec än en vanlig Type R (22B är baserad på en version 4 Type R) så att utnyttja felreggningen för att kunna uppdatera ger inte så mycket.. 😉

Ja det är klart, hehe.
                Läste någonstans att den var .3 sek snabbare än type r V4 på 402m..

FiddeFuling
                Keymaster

Aha.. det var ju lite tråkigt. Trodde att den var vassare:rolleyes:

Får hoppas att försäkringen inge är dyrare då bara för att det är en ovanlig (dyr) kaross, men de går la oftast på effekt o var man bor 🙂

\\ Mathias

Rednavas
                  Deltagare

Min STI -96 heter Impreza GC8 i regbeviset så det kan som sagt bli vad som hellst när dom fixar pappren.. :p

csjovold
                    Deltagare

Min STI -96 heter Impreza GC8 i regbeviset så det kan som sagt bli vad som hellst när dom fixar pappren.. :p

Verkligen, min Type R -98 heter bara Subaru Impreza.
                      Har hört om någon som till och med har fått Impreza RX, haha!

Rednavas
                      Deltagare

Haha läckert! Billigare försäkring? 😉

Turbovin
                        Deltagare

Ja min snikbil är tydligen en GL, 355 kr i månaden helförs senast jag hade den påställd.

csjovold
                          Deltagare

Ja min snikbil är tydligen en GL, 355 kr i månaden helförs senast jag hade den påställd.

säker på att det inte är en GL då? 😉

goffemannen
                            Deltagare

Min står som Impreza bara. Inget tillägg.

/ David J – Superior Media

csjovold
                              Deltagare

Någon som vet hur många Type R det rullar i Sverige? Skulle va intressant att veta. 🙂

P.Berglund
                                Deltagare

Haha jajamen! verkar vara lite alla möjliga namn på dom!

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 15 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.