- Detta ämne har 14 svar, 5,341 deltagare, och uppdaterades senast för 8 år, 9 månader sedan av legacy74.
-
FörfattareInlägg
-
18 januari, 2016 kl. 14:00 #34391legacy74Deltagare
Hört och läst från flera håll nu efter jag köpt en Subaru Legacy 2014 diesel att MÅNGA verkar få problem med kopplingen!!?
En jag känner har bytt koppling 2 ggr på en XV från 2013.
Tycker själv att kopplingen tar väldigt långt ner på min legacy.
Ska man våga ha kvar bilen?:confused:18 januari, 2016 kl. 17:01 #280608dragsterDeltagareMåste vara “måndags ex” på kopplingen eller fel körsätt.
Har en Outback diesel från 08 som har gått 24 000 mil utan att byta koppling.
Drar dessutom ofta släp med denna bil också.
Vet inte om det sitter annan koppling på de nyare bilarna dock.18 januari, 2016 kl. 17:05 #280612legacy74DeltagareFel körsätt kan man helt utesluta!!
18 januari, 2016 kl. 20:04 #280605ManorDeltagareKopplingen är yxig på många Subarus. Jag hade “clutch judder” på min Impreza från att den var ny…speciellt när det var kallt och fuktigt…dock så höll den. Automaten på Outback 3.6R:en var inget under av smidighet heller…men verkar ju också hålla.
Något mystiskt är det med Subarus koppling och automater rent generellt jämfört med de flesta andra märken…varför har jag ingen aning om, men problem är det för många och har så varit i årtionden…
När det gäller dieslarna så är det många som bytt koppling/lameller många gånger…och värst var det väl de första årgångarna. Visst kan det vara handhavandefel, men då borde ju samma förare ha problem också med andra märken kan man tycka?
18 januari, 2016 kl. 21:03 #280618Zeppp3DeltagareDu skulle nog bli förvånad över hur mycket psykologi kan förändra saker i folks körsätt.
Det senast är att en kund efter ett otrevligt besök på en verkad fått sin bil att dricka 1.5/mil istället för de 1.1 den drog förut.
Men efter att en kollega till ägaren kört bilen på 1.1 utan att ha gjort nått så…18 januari, 2016 kl. 21:21 #280606ManorDeltagareDu skulle nog bli förvånad över hur mycket psykologi kan förändra saker i folks körsätt.
Det senast är att en kund efter ett otrevligt besök på en verkad fått sin bil att dricka 1.5/mil istället för de 1.1 den drog förut.
Men efter att en kollega till ägaren kört bilen på 1.1 utan att ha gjort nått så……och vad hade det med Subarus kopplingsproblem att göra?
Jag har åtminstone bara haft en bil med “clutch judder” och det var på Imprezan. Den köptes ny och jag hade den 11,5 år och 22500 mil, och den fick även dra “hauzewägon”. Den höll och slirade inte…men “högg” speciellt vid kall och fuktigt väder…man lärde sig att hantera den, men det kändes alltid lite trist. Egentligen mitt enda klagomål på den bilen.Som sagt…kopplingsproblem är det för många, och har varit så länge. Det är ofattbart att man inte fått bukt med detta på alla dessa år :(.
20 januari, 2016 kl. 10:46 #280613legacy74DeltagareGår det att sjustera så att kopplingen tar högre upp på en nyare legacy?
Från Sony Z2
20 januari, 2016 kl. 14:43 #280609Christian SDeltagarepå en bil med hydraliskkoppling går det inte att justera kopplingen.
20 januari, 2016 kl. 20:48 #280614legacy74DeltagareÄr det många märken som har hydraulisk koppling, eller bara Subaru?
Från Sony Z2
20 januari, 2016 kl. 21:41 #280610Christian SDeltagareskulle nog säga att alla moderna bilar har det.
vet inte när subaru började med det men volvo har haft det sedan i slutet på 80 talet.21 januari, 2016 kl. 04:14 #280615legacy74DeltagareKonstigt att inte andra märken med hydraulisk koppling har problem!?
Från Sony Z2
21 januari, 2016 kl. 05:52 #280607ManorDeltagareDet är väl inte hydrauliken i sig som är problemet.
21 januari, 2016 kl. 07:20 #280616legacy74DeltagareDet är väl inte hydrauliken i sig som är problemet.
Vad är problemet då?
Från Sony Z2
21 januari, 2016 kl. 09:52 #280611MaxatDeltagareNått mekaniskt med lammel/tryckplattan
15 februari, 2016 kl. 08:35 #280617legacy74DeltagareÄr det problemet kvar på årsmodeller från 2013 och nyare?
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.