› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Världens längsta mappning?
- Detta ämne har 12 svar, 1,492 deltagare, och uppdaterades senast för 18 år, 6 månader sedan av
syke.
-
FörfattareInlägg
-
17 juli, 2007 kl. 07:50 #10366
syke
BlockeradTänkte bara skriva av mig lite då jag börjar bli lite trött.
Notera dock att denna tråd är inte skriven för att snacka skit om Supramannen Racing / Richard på något sätt. Han har hört av sig och informerat väldigt noga vad som händer och uppdaterat mig på status exemplariskt!
Den senaste tiden känns det som att jag och Murphy har varit väldigt goda vänner, vissa kanske rent utav skulle säga FÖR goda vänner.
Jag kontaktade SMR och ville installera ett Autronic-sprut i bilen. Sagt och gjort, boxen beställdes, levererades och hamnade på hyllan hos SMR. jag lämnar in bilen och det ska ta ca en vecka att få den mappad och klar. Jag tror detta var den 11:e Juni.
Efter ett tag gör Murphy sin entré. Boxen är stendöd när den monterats i bilen. SMR försöker få liv i den men det går inte. Bilen körs / skickas över till MRM som är ÅF för Autronics. MRM får liv i boxen efter några dagar / någon vecka. Bilen körs tillbaka till SMR som inte har tid att mappa bilen direkt utan den står några dagar till. Efter ett tag hör Richard av sig och säger att varvräknarutgången på boxen inte fungerar. Nåväl, tänkte jag, jag kan köra utan varvräknare tills dom fått hem den nya till boxen som fixar utgången. Richard fortsätter pilla med mappen och efter ett tag hör han av sig igen och säger att det inte går att få upp laddtrycket över 0.9 bar. Suck!
Bilen skickas åter över till MRM som försöker få ordning på det hela. Detta verkar inte lyckas då SMR hör av sig och säger att MRM ska beställa en ny box från Australien då det inte känns riktigt säkert att släppa iväg den här boxen till en kund när det varit så mycket problem. Så nu, inne på 7:e veckan utan bilen, har den nya boxen kommit från Australien och bilen står hos MRM. Jag väntar på att få höra om den nya boxen fungerar bättre än den gamla. Man kan ju hoppas.
Vill gärna ha bilen innan semestern. Uäck. 🙁
Till ”lustigheterna” hör att jag köpte en begagnad box från england innan, tyvärr saknades processorn i den, så den fick jag skicka tillbaka och sen beställa en hos SMR istället.
Det går troll i min bil!
17 juli, 2007 kl. 08:06 #114798Mats
DeltagareRiktigt tråkigt att höra.
Hoppas det löser sig nu med den nya boxen.
Några andra mods pågång tillsammans med boxen?Mats GBG/nyfiken i en strut
Type R ’9917 juli, 2007 kl. 08:39 #114788syke
BlockeradRiktigt tråkigt att höra. Hoppas det löser sig nu med den nya boxen.Några andra mods pågång tillsammans med boxen?Mats GBG/nyfiken i en strutType R ’99
Nä, inga större. Kallare tändstift, walbropump, 3″-system. Tanken är att stoppa i ett autronicsprut så man har ifall man får några nya, dumma idéer om ett tag. Alternativet var Unichip i trollhättan..
17 juli, 2007 kl. 09:09 #114795christopher
DeltagareRiktigt tråkigt att höra. Hoppas det löser sig nu med den nya boxen.Några andra mods pågång tillsammans med boxen?Mats GBG/nyfiken i en strutType R ’99
Nä, inga större. Kallare tändstift, walbropump, 3″-system. Tanken är att stoppa i ett autronicsprut så man har ifall man får några nya, dumma idéer om ett tag. Alternativet var Unichip i trollhättan..
Kom ihåg vad jag sa när du frågade mig om vilka som är bra på att mappa bilar! SMR är duktig vad jag hört och oflytet ni har haft sånt som händer.
Men att vissa verkar klara sig från oflytet kanske är en slump………
Själv höll jag på ca 1 år innan rallybilen funkade 100% men så gick jag till ”mr. buget racing” så jag får skylla mig själv……..
Nästa gång blir det Ultra eller Trollspeed! Inte billiga med funkar!
/
fraSSe
17 juli, 2007 kl. 14:29 #114789syke
BlockeradHoppas det inte tar lika lång tid för mitt oflyt att försvinna. 🙂
17 juli, 2007 kl. 17:30 #114796christopher
DeltagareHoppas det inte tar lika lång tid för mitt oflyt att försvinna. 🙂
Eller blir lika dyrt!
/
fraSSe20 juli, 2007 kl. 15:57 #114790syke
BlockeradWoohoo! Ikväll får jag hämta bilen! Spännande att se hur den går.. 😀
20 juli, 2007 kl. 16:40 #114794Manor
DeltagareWoohoo! Ikväll får jag hämta bilen! Spännande att se hur den går.. 😀
Hoppas att du blir nöjd som f-n. Du har ju verkligen fått vänta. Fungerade allt bra med den nya boxen, och hur tycker du att bilen gick?
20 juli, 2007 kl. 19:17 #114791syke
BlockeradTack. Nu är den hemma i garaget och jag är NÖJD. Den går riktigt bra, det enda problemet är att 1an och 2an är så kort att man knappt hinner känna något innan det är dags att växla. Testade bara lite smått på hemvägen, får ta mig ut och busa lite i helgen för att avgöra ordentligt.
Bilen gick iaf väldigt fint, bluddrade och smattrade när man motorbromsade men i övrigt var den normal. 😀
20 juli, 2007 kl. 19:29 #114799roadtip85
KeymasterKul att du äntligen köra ordentligt med bilen!
Va det V-power som tankades i roslagsnäsby eller?:) Jag såg dig där vid Shell-macken på väg hem från jobbet! Jag la på en liten blygsam tut… 😉//Anders
20 juli, 2007 kl. 19:49 #114792syke
BlockeradAha! Det var du som tutade! Tittade upp och såg dig försvinna precis. Jo, blev lite v-power, var in på Preem innan och de har ju inte 98 kvar 🙁
20 juli, 2007 kl. 20:38 #114797GRID
DeltagareKul å grattis, säg till om du testar den åt ”mitt håll” så kan vi ta lite bilder kanske? 🙂
20 juli, 2007 kl. 21:30 #114793syke
BlockeradAbsolut! Snart är det semester då kan man nog åka på en sån tur!
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.