SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Varm motor + vatten läckage!

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 31 totalt)
  • Författare
    Rednavas
    Deltagare

Bra skrivet Fricke och Gilarski!! Blir till att kika termostaten snarast för mej också och hoppas på det bästa 🙂

Fricke.w
      Deltagare

Ni kan ju även passa på att spola i genom kylar packet och motor, när ni ändå tappar ur glykolen, för kan ju som bekant sammlas mycket avlagringar där under årens lopp som Gilarski skrev 🙂

Erok
        Deltagare

Såg idag att exp kärlet var fullt men kylaren var tom, orsak?

matte555
          Deltagare

övertryck i kylsystemet, vattnet trycks ut i expantionskälet

Erok
            Deltagare

Kollat igenom kylare, vattenpump, termostat… finns inga fel så nu är motorn ur för att gå igenom topparna!

Gilarski
              Deltagare

Kollat igenom kylare, vattenpump, termostat… finns inga fel så nu är motorn ur för att gå igenom topparna!

Ok, spännande & se vad du hittar. Hade du kollat så inte oljan såg ut som beanäs-sås ?

matte555
                Deltagare

Ok, spännande & se vad du hittar. Hade du kollat så inte oljan såg ut som beanäs-sås ?

Extremt sällan det blir ”bea-sås” i en subarumotor 🙂 Har sett det en gång, den bilen hade kört med kassa toppackningar väääääääldigt länge. Typ kokat fyllt vatten, kokat fyllt vatten osv hehe

Erok
                  Deltagare

Nej kära ssc’are det behövdes inte lyftas någon motor eller något stort ingrepp =)

Sternborn kom till undsättning och hjälpte mig provtrycka systemet men ingenting läckte.. Suck!

Det var jävligt lite vatten i motorn med tanke på att jag fick i närmare 3l och vi förstod inte vad felet kunde vara tills jag kollade lite noggrannare på kylarlocket och insåg att det ”glappade” 3-4mm i fjädern så jag fick låna sternborns lock och begav mig på en provtur vilket resulterade i stabil temp och vattnet stannad i motorn som det skulle =)

Så jävla enkelt var det så ni som har problem kolla locket! 😀

[COLOR=”Red”]SKIT LOCK!!!!

Rednavas
                    Deltagare

HAHAHA!! kom fram till samma sak idag 🙂 provade en sista gång att lufta ur systemet för att sedan ta en provtur, men ist för att vattnet trycktes ut ur expkärlet under skärmen så kom det ut vid locket på ”header tank” 🙂 Skönt att slippa lyfta motor och krångla! ändå konstigt att ingen hör talas om detta förrut??

blir nu till att beställa nytt lock, vad ska man köra med som håller?? ska man ha samma på kylare och kärl??

Erok
                      Deltagare

HAHAHA!! kom fram till samma sak idag 🙂 provade en sista gång att lufta ur systemet för att sedan ta en provtur, men ist för att vattnet trycktes ut ur expkärlet under skärmen så kom det ut vid locket på ”header tank” 🙂 Skönt att slippa lyfta motor och krångla! ändå konstigt att ingen hör talas om detta förrut??

blir nu till att beställa nytt lock, vad ska man köra med som håller?? ska man ha samma på kylare och kärl??

Sjukt komiskt att du hade samma problem?!
                        jag skall köpa ett nytt original lock, det kan man nog lita på =)

Rednavas
                        Deltagare

Ja, visst! fast jag har ju inte testat med annat lock än men förhoppningsvis 🙂 ja, antingen det eller så blir det Mishimoto som jag har på kylaren!

Rednavas
                          Deltagare

testade idag med brorsans lock som också läckte.. va iofs typ samma så kanske inte pallar trycket?

Gilarski
                            Deltagare

Grymt skönt !!!

matte555
                              Deltagare

testade idag med brorsans lock som också läckte.. va iofs typ samma så kanske inte pallar trycket?

Kan det inte vara att du behöver ett annat lock till din kylare för du hade väl inte orginal?

Erok
                                Deltagare

Kolla så att det är samma tryck på locken!

108kpa eller 1,1kg/cm2 skall det vara

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 31 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.