› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Varm motor + vatten läckage!
- Detta ämne har 30 svar, 5,438 deltagare, och uppdaterades senast för 14 år, 6 månader sedan av
Rednavas.
-
FörfattareInlägg
-
8 maj, 2011 kl. 09:23 #223661
Rednavas
DeltagareBra skrivet Fricke och Gilarski!! Blir till att kika termostaten snarast för mej också och hoppas på det bästa 🙂
8 maj, 2011 kl. 10:36 #223641Fricke.w
DeltagareNi kan ju även passa på att spola i genom kylar packet och motor, när ni ändå tappar ur glykolen, för kan ju som bekant sammlas mycket avlagringar där under årens lopp som Gilarski skrev 🙂
9 maj, 2011 kl. 11:40 #223655Erok
DeltagareSåg idag att exp kärlet var fullt men kylaren var tom, orsak?
9 maj, 2011 kl. 18:20 #223647matte555
Deltagareövertryck i kylsystemet, vattnet trycks ut i expantionskälet
9 maj, 2011 kl. 18:42 #223656Erok
DeltagareKollat igenom kylare, vattenpump, termostat… finns inga fel så nu är motorn ur för att gå igenom topparna!
10 maj, 2011 kl. 09:40 #223645Gilarski
DeltagareKollat igenom kylare, vattenpump, termostat… finns inga fel så nu är motorn ur för att gå igenom topparna!
Ok, spännande & se vad du hittar. Hade du kollat så inte oljan såg ut som beanäs-sås ?
10 maj, 2011 kl. 15:41 #223648matte555
DeltagareOk, spännande & se vad du hittar. Hade du kollat så inte oljan såg ut som beanäs-sås ?
Extremt sällan det blir ”bea-sås” i en subarumotor 🙂 Har sett det en gång, den bilen hade kört med kassa toppackningar väääääääldigt länge. Typ kokat fyllt vatten, kokat fyllt vatten osv hehe
10 maj, 2011 kl. 19:46 #223657Erok
DeltagareNej kära ssc’are det behövdes inte lyftas någon motor eller något stort ingrepp =)
Sternborn kom till undsättning och hjälpte mig provtrycka systemet men ingenting läckte.. Suck!
Det var jävligt lite vatten i motorn med tanke på att jag fick i närmare 3l och vi förstod inte vad felet kunde vara tills jag kollade lite noggrannare på kylarlocket och insåg att det ”glappade” 3-4mm i fjädern så jag fick låna sternborns lock och begav mig på en provtur vilket resulterade i stabil temp och vattnet stannad i motorn som det skulle =)
Så jävla enkelt var det så ni som har problem kolla locket! 😀
10 maj, 2011 kl. 19:57 #223662Rednavas
DeltagareHAHAHA!! kom fram till samma sak idag 🙂 provade en sista gång att lufta ur systemet för att sedan ta en provtur, men ist för att vattnet trycktes ut ur expkärlet under skärmen så kom det ut vid locket på ”header tank” 🙂 Skönt att slippa lyfta motor och krångla! ändå konstigt att ingen hör talas om detta förrut??
blir nu till att beställa nytt lock, vad ska man köra med som håller?? ska man ha samma på kylare och kärl??
10 maj, 2011 kl. 20:00 #223658Erok
DeltagareHAHAHA!! kom fram till samma sak idag 🙂 provade en sista gång att lufta ur systemet för att sedan ta en provtur, men ist för att vattnet trycktes ut ur expkärlet under skärmen så kom det ut vid locket på ”header tank” 🙂 Skönt att slippa lyfta motor och krångla! ändå konstigt att ingen hör talas om detta förrut??
blir nu till att beställa nytt lock, vad ska man köra med som håller?? ska man ha samma på kylare och kärl??
Sjukt komiskt att du hade samma problem?!
jag skall köpa ett nytt original lock, det kan man nog lita på =)10 maj, 2011 kl. 20:17 #223663Rednavas
DeltagareJa, visst! fast jag har ju inte testat med annat lock än men förhoppningsvis 🙂 ja, antingen det eller så blir det Mishimoto som jag har på kylaren!
11 maj, 2011 kl. 15:49 #223664Rednavas
Deltagaretestade idag med brorsans lock som också läckte.. va iofs typ samma så kanske inte pallar trycket?
11 maj, 2011 kl. 15:59 #223646Gilarski
DeltagareGrymt skönt !!!
11 maj, 2011 kl. 16:59 #223649matte555
Deltagaretestade idag med brorsans lock som också läckte.. va iofs typ samma så kanske inte pallar trycket?
Kan det inte vara att du behöver ett annat lock till din kylare för du hade väl inte orginal?
11 maj, 2011 kl. 17:37 #223659Erok
DeltagareKolla så att det är samma tryck på locken!
108kpa eller 1,1kg/cm2 skall det vara
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

