Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    CCN329
    Deltagare

Har en halvautomatisk AC-anläggning som inte klarar av att hålla inställd temperatur, plötsligt känner man att temperaturen i bilen sjunker så det känns kallt. Firman där vi köpt bilen och den auktoriserade verkstaden säger att vi inte är ensamna om problemet, men man har ingen lösning för att få det att fungera. Nu är snart garantitiden slut. Någon som har erfarenhet av detta och fått hjälp med lösning?

Manor
      Deltagare

Har en halvautomatisk AC-anläggning som inte klarar av att hålla inställd temperatur, plötsligt känner man att temperaturen i bilen sjunker så det känns kallt. Firman där vi köpt bilen och den auktoriserade verkstaden säger att vi inte är ensamna om problemet, men man har ingen lösning för att få det att fungera. Nu är snart garantitiden slut. Någon som har erfarenhet av detta och fått hjälp med lösning?

Hej, det verkar vara samma-lika problem med de flesta Subaru dieslar om man läser en del trådar i Subaristforumet. Det verkar vara ett stort problem framför allt när det är riktigt kallt.

Därtill måste väl erkännas att ACC:n i just Subaru (kanske alla japanska bilar) inte är en riktig höjdare jämfört med exempelvis svenska och tyska bilmärken. Jag förstår inte riktigt varför då just japanare brukar vara bra på det mesta som gäller elektronik och teknik.

Jommie
        Deltagare

Välkommen hit CCN.

Det problem som du har är typisk på alla nya Subaru, inte bara på dieseln. Problemet är den billiga/dårliga kontroll-enheten till ACC’en. Finns inga lösning da detta är så det skal fungera enligt Subaru. Just klimat i subban var bättre i gamla dar. Da satte man temp manuellt. Nu svinger det mellan varmt och kallt och varmt och kallt da den gör ett tappert (men inte så lyckad) forsök hålla en konstant temp.

Mumin
          Deltagare

Har för mig på gammla jobbet så gjorde vi något med kliman.. om vi grund inställde eller annat liknade men kommer ej ihåg och vet inte om det hade med värmenproblem att göra. Kan slå en signal till kollegan imorgon.

CCN329
            Deltagare

Vi som kör Subaru för att bl.a ha en bil som är bra i vinterklimat eftersom vi åker mycket skidor, vi har ju valt helt fel bil med tanke på värmeregleringen i bilen.
              Hade förut en Legacy med manuell inställning och det stämmer att då var det aldrig några problem.
              Är det så att vi Subaru-ägare är för snälla och klagar för lite?
              Enligt KO har vi rätt till nedsättning av inköpspriset pga problemen, funderar på om jag har ork att driva detta till sin spets!

Manor
              Deltagare

Jag kan ju slå av Full Auto läget och på så sätt kan jag ju styra det mesta manuellt. Jag tycker att det i stora lag fungerar bra, men visst skulle det kunna bli bättre. Jag har hellre denna ACC funktion än en helmanuell variant.

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.