SSC Allmänt snack Allmänt småprat VARNING FÖR FORDONSVÄRDERING

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    jooohan
    Deltagare

Om ni gör en fordonsvärdering på fvab.se så kommer det en räkning på 399:- efter några dagar, bara så ni vet. Min sambo gjorde detta misstag och så var man 400 kr fattigare. Ska ringa dem imorgon och se om man kan makulera räkningen på något sätt.

garaget.org/johaaan

fredrik_wt
      Deltagare

Det står ju pris stort, tydligt på första sidan som kommer upp…

Skulle jag kunna beställa på din bil med bara vetskap om din adress, personnr och reg nr? Om så är fallet kan du hävda att du inte beställt detta, och skicka tillbaka det.

Oavsett ovanstående så kan du skicka tillbaka det, enligt distansavtalslagen (2005:59) när jag tänker efter – den gäller för telefonförsäljare, web och dörrknackare. Deras fina ord att man får ångra sig efter 2 veckor är lagstadgat så mer än så är det inte.
        Gäller för varor och tjänster som inte är av finansiell karaktär – det är inte det här.

Så returnera skiten du.

Janne248
        Deltagare

Artikel i Expressen om detta.

AndreasGT
          Deltagare

Jag gjorde oxå den tabben att skicka ett sms och få min bil värderad biligt tänkte jag. Men så kom där ett stort brev från FV-AB Fordonsvärderingar på 399 kr inte roligt x( x( . Man får vara så snäll och betala till dom så att dom oxå får sin semesterlön på fordonsvärderingar 🙂 🙂 .
            AndreasGT

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.