› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Varningen finger…
- Detta ämne har 3 svar, 988 deltagare, och uppdaterades senast för 15 år, 9 månader sedan av
PPP.
-
FörfattareInlägg
-
15 augusti, 2009 kl. 00:52 #10949
minid
DeltagareJag tänkte bara lägga ut varningens finger för en bilfirma uppåt landet.
Jag hade bestämt mig för att köpa ny bil och hittat ett objekt jag var intresserad av. Allt var färdig och bilfirman i fråga har haft en vecka på sig att göra bilen leverans klar.
I annonsen kan vi börja med att det stod att bilen hade rullat x antal mil. När vi kommer upp så har den rullat 230mil mer än i annonsen. Detta var ingenting som nämndes innan vi rullad 55mil norrut för att hämta den nya bilen. När vi väl kommit dit konstaterar vi att den rullat 230mil mer än i annonsen och det innebar även att första service på bilen skulle varit gjord till leveransen. Men det tyckte säljaren att det kunde jag göra hemma istället eftersom det var fri service på bilen. Riktig jubelidiot var säljaren. När vi väl provkör bilen så klonkar det från bakvagnen. Jag frågade och undrade ifall bilen hade varit krockad eller ifall de hade varit emot något osv. Men det hade de absolut inte varit och bla bla bla. Sen kommer vi till GPS enheten den fungerade inte alls. Den hade total havererat. Jag blev bara så fruktansvärt besviken av att köra så jävla långt och sen är inte ens bilen i OK skick. Inte servad enligt boken, GPS enheten funka inte, miltalet var fel enligt annonsen och det klonkade från bakvagnen.
Givetvis hoppa jag av detta och körde söderut igen. Det blev ny bil idag med tyvärr blev det några tusenlappar mer än vad vi hade räknat med från början. Men skitsamma. Det blev en lång resa men ändå fick det ett gott slut iaf.
Dessutom är denna skämt firman Auktoriserad Subaru försäljare. Deras säljare hade haft bilen innan. Tycker det är märkligt om man som säljare för ett bilmärke inte fattar att man ska serva enligt serviceboken osv.
Jag tänker inte hänga ut firman på forumet utan ni här i klubben som är intresserade av att veta namnet på skämt firman får gärna höra av er via PM eller mail så kan jag berätta. Så kanske ni slipper gå igenom samma sak som jag gjort idag med denna bilfirman.
15 augusti, 2009 kl. 09:32 #120127.zip
DeltagareAlltid tråkigt att höra sånt här. Va det en 08:a som du tittade på?
Jag hade då hängt ut firmans namn direkt om dom hade gjort en sådan tabbe. Men eftersom du inte själv vill så får du gärna PM:a namnet till mig. Vore roligt att se om dom håller till i närheten av mig.//.zip
15 augusti, 2009 kl. 18:14 #120126andreaswrx
Deltagaretråkigt! kan tänka mig att du varit i stockholm eller västerås är väl runt 55 mil dit…
när jag köpte min sti var jag väldigt noga med att inte köpa en som gått som en demo bil!
15 augusti, 2009 kl. 19:36 #120128PPP
DeltagareJag har just (igår) hämtat hem en 08 som gått som tjänstebil hos Subaru Nordica i 1150 mil. I annonsen sa de 1200, men den hade gått 1300. Personalen kör bilarna medan de har dem till försäljning, tror jag. Det har dock hänt mig VARJE gång jag köpt begagnat så jag var beredd.
Det gick bättre för mig. Sånär som en framvagnsinställning och två stenskott som ska lagas, och jag tror att de betalar allt, så var min helt OK. Jag körde 40 mil för den, från Sthlm.
// Per
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.