Visar 4 inlägg - 16 till 19 (av 19 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #41838
    STIred
    Deltagare

      Ser fina fisken ut det där :-)Bromsarna är porr 🙂 mina kommer nästa vecka 😀 Vart köpte du väghållningsprylarna?

      Om du menade cuscokrängarna och staget så är det direkt från cusco i japan, genom JRM, helix länkarna kommer från gruppe-s priset är rätt och de käns riktigt rejäla…

      #41831
      Kvarnis
      Deltagare

        Blev fint de där 😀

        #41843
        FlyingFin
        Deltagare

          Jasså! kanske är så att Brembo bromsarna måste värmas upp lite innan de börjar ta optimalt?

          Jag tycker att bromsarna som jag hade på S60 T5:an hade bättre “bet” kalla än STI´n, men när de blev varma så blev ju broms verkan sämre.

          Nu har ju jag inte hunnit “pressa” STI´n något efter som det har varit vinter och så…

          Men i helgen så skall det ju bli bra väder, har precis skruvat på sommar gummit(nya RE070) Så jag får helt enkelt åka ut, gasa/bromsa och känna efter.

          Får säker bättre resultat då 🙂 *hoppas*^

          Mvh Pekka “When we came in to the woods, we went really FLAT OUT” -Tommi Mäkinen 😀

          #41844
          FlyingFin
          Deltagare

            Nu har jag “kört in” bromsarna på bilen… och visst är det bra bromsar original.

            Körde in mot Stockholm på E18, den lååånga rakan från stäket och förbi barkarby, körde ca 220KM/H och stampade på bromsen utan att säga till polaren som satt bredvid… }(

            Han pratade i mobilen… den flög rakt på handskfacket och spräckte displayen + att han fick ont som fan i nyckel benet/över bröstet. }(

            Sedan var det färdig bromsat den kvällen. 😉

            Som tur i oturen för mig så sumpade han mobilen senare, så nu slipper jag betala en ny display 😛

            Mvh Pekka “When we came in to the woods, we went really FLAT OUT” -Tommi Mäkinen 😀

          Visar 4 inlägg - 16 till 19 (av 19 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.