› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Värst i Värsterås – Perra Värsting!
- Detta ämne har 93 svar, 6,250 deltagare, och uppdaterades senast för 21 år, 10 månader sedan av
Wiklundh.
-
FörfattareInlägg
-
30 oktober, 2003 kl. 08:56 #84812
Perra
DeltagareNej, jag har ju redan en Subaru och trimpotentialen i en Subaru (oavsett modell) jämfört med Skylinen är det en enorm skillnad på.
Jag har ca 360hk med 1,1bar laddtryck o fullt HKS-system på i R34:an. Hur mycket behöver du inte lägga ut för att nå en sån siffra i en Subaru?? Som sagt, skillnaden är ENORM! Vilken Subaru vet ni som körs med orörd insida av motor/låda förutom topplockspackning o koppling o plockar ut 550hk? Ingen vad jag har hört talas om i alla fall…Mvh Perra
30 oktober, 2003 kl. 09:00 #84813Perra
Deltagare>Grattis till en liten värsting!
>
>>Som en del av er vet så har jag infört ”moddningsförbud”
>på
>>Imprezan sedan ett drygt år tillbaks.
>
>Spara ihop 400-500kkr på 6 månader? 😮 😮 😮
>En sådan ”moddningsbudget” skulle jag vilja ha också!
>TACK!
Nja, riktigt så är det inte. Historien är lite krångligare än så. Men det är klart att jag inte ville slänga ut en massa pengar på Subban när jag visst att det bara var att slänga pengarna i sjön jämfört med att lägga dem på en R34:a.Mvh Perra
30 oktober, 2003 kl. 09:48 #84880hberno
DeltagareTil info!
Norge og Norden har nylig fått sin første 22B, jfr.
http://gallery.imprezadriver.com/22BBilen er importert fra Japan, og den er godkjent og registrert på motorhistorisk grunnlag.
Hadde et intro-møte med ny eier på tirsdag. Også denne bilen er fantastisk med 2,2l motor, justerbar diff., +++Det skjer mye nå! 😮
hberno 🙂
30 oktober, 2003 kl. 09:59 #84854TommyA
Deltagare>Nu inte med det sagt att det inte kommer att gå fortare i
>Silverpilen nästa gång det finns möjlighet till provtur – den
>var bara lite obehaglig på gatdäck med nybytt krängare bak
>senast på kullen.
>
>Man är väl lite för rädd om livhanken och bilen. 😉 😀
>
>Jag förutspår att skyliften kommer att gå som ett troll (som
>Finspångsmaffian skulle sagt) i alla fall. 😀
>
>/JJag kan intyga att Skyliften går som ett dopat troll!!!
Det var utan att överdriva den absolut grymmaste bil jag har åkt med i! Fan, jag tror till och med att det är den grymmaste bilen jag har stått brevid!
Jag kan bara gratulera Perra till ett vad jag tror det bästa bilköpet man kan göra!!
Våldsamt avundsjuk// Tommy
30 oktober, 2003 kl. 13:54 #84858Wallinen
DeltagareStäller mig i raden av gratulanter och önskar att du får ett långt och fint förhållande med skönheten… utan strul och andra fnurror på tråden.
Verkligen en helrätt bil med helrätt färg.
Helt enkelt GRYM!!!Grattis!
/W
30 oktober, 2003 kl. 22:56 #84872thehook
Deltagare>180 blås är vad dom får köra i Japan så det är en spärr där
>original.
>
Nja 80 km/h är vad man får köra i Japan förutom några få 100 km/h vägar… Men sedan är de inhemska bilarna strypta i 180 km/h samt 280 ps (1 ps = nästan 1 bhp) självmant av biltillverkarna, sannorligen för att de inte skall bli en lag. Tror det är samma i Tyskland fast det är 250 km/h?Men spärren på 180 km/h går att ta bort. 😀 Och 280ps är ju inga problem att trimma förbi i en GT-R34 V-Spec!!!! 😛 😮
Mvh / Krooken
30 oktober, 2003 kl. 23:15 #84814Perra
DeltagareTack ska ni ha!
Tommy, har du tänkt på att vi var 4 pers. i bilen då? Ta ur 3 pers.=200kg. så blir det ÄNNU roligare… 😀
Jag måste säga att jag blir mer o mer imponerad av hur seriöst byggd R34:an är. Idag hade jag ur baksätet och då sitter det förstärkningsbalkar från väggarna under B-stolparna in i bilen ner mot golvet. Ungefär som en kil som går in under framdelen på baksätet. Sen sitter det ett förstärkningsstag längst bak i skuffen, längs med bakre plåten. Som ett fjäderbensstag men längst bak. Samma sak under bilen bakom främre hjulupphängningen, där sitter oxå ett FETT stag som förstärker och styvar upp. Förresten, hur många bilar har ni hört talas om som har små guider som styr in luft till bromsskivorna fram, original? Jag är RUGGIGT imponerad över hur seriöst byggd HELA bilen är. Den är UTAN TVEKAN flera ljusår ifrån Imprezan om man jämför en GT med en WRC-bil och en R34 med en JGTC-bil.
Blev långt, hoppas nån är intresserad… 😉 😛 🙂
/P31 oktober, 2003 kl. 07:42 #84856Kvarnis
Deltagare>Subaru vet ni som körs med orörd insida av motor/låda förutom
>topplockspackning o koppling o plockar ut 550hk? Ingen vad jag
>har hört talas om i alla fall…
>
>Mvh Perra
>Nä då måste man alla fall byta kolvar å stakar…sedan så kan det hålla…;):D
Sedan såär inte topplockpackningen nå problem på en Subaru …;):D
Men dom lirar inte i samma divesion s.a.s 😀
Finns ju Skyline’s som åker 8:Or oxå…så det är väl nå att sikta på ;):D
”If you come down to the strip with a Skyline and you can’t run a 9, then you better stay home” ;):D
31 oktober, 2003 kl. 08:22 #84815Perra
Deltagare>Nä då måste man alla fall byta kolvar å stakar…sedan så kan
>det hålla…;):D
>
>Sedan såär inte topplockpackningen nå problem på en Subaru
>…;):D
>
>Men dom lirar inte i samma divesion s.a.s 😀
>
>Finns ju Skyline’s som åker 8:Or oxå…så det är väl nå att
>sikta på ;):D
>
>”If you come down to the strip with a Skyline and you can’t
>run a 9, then you better stay home” ;):D”sedan så kan det hålla”… Ja, det är där skillnaden ligger, det KAN hålla i en Subaru men man VET att det håller i en Skyline. 😛 😀
Ang. topplockspackningen: Det är ju bra att det är nåt som håller på Subban när man trimmar. 😉 😛
Sista citatet gillar jag, det är därför jag inte åker rattlås… 🙂 😀
/P
31 oktober, 2003 kl. 13:38 #84857Kvarnis
Deltagare>>”If you come down to the strip with a Skyline and you
>can’t
>>run a 9, then you better stay home” ;):D
>
>”sedan så kan det hålla”… Ja, det är där skillnaden ligger,
>det KAN hålla i en Subaru men man VET att det håller i en
>Skyline. 😛 😀
>
>Ang. topplockspackningen: Det är ju bra att det är nåt som
>håller på Subban när man trimmar. 😉 😛
>
>Sista citatet gillar jag, det är därför jag inte åker
>rattlås… 🙂 😀
>
>/P😀 ja visst är det fint…fast det gäller iofs väl i Japan… i Svedala är det en annan 5:a ;):D
Tja nånting måste ju hålla på våra Subbor…;):D
2 november, 2003 kl. 14:50 #84816Perra
DeltagareDet finns lite nya bilder på bilen i mitt galleri nu. Jag har gjort i ordning bilen för vintern nu, som ni kan se. TACK till Linkztream och Maria för den fina presenten. 🙂 😀
/P
2 november, 2003 kl. 16:57 #84873thehook
DeltagareAsgarv! 😀 😀 Fin vinterboning!!!
Mvh / Krooken
3 november, 2003 kl. 13:38 #84849skytiskapilen
Deltagare>Förresten, hur många bilar har ni
>hört talas om som har små guider som styr in luft till
>bromsskivorna fram, original?Tex BMW 530 E39…. Det är inte helt ovanligt faktiskt Perra men jag förstår din upptäcksfärd efter ”racelösningar” med en sån drömbil!
3 november, 2003 kl. 22:08 #84817Perra
Deltagare>>Förresten, hur många bilar har ni
>>hört talas om som har små guider som styr in luft till
>>bromsskivorna fram, original?
>
>Tex BMW 530 E39…. Det är inte helt ovanligt faktiskt Perra
>men jag förstår din upptäcksfärd efter ”racelösningar” med en
>sån drömbil!Sedärja! Det hade jag ingen aning om. Då har man lärt sig nåt idag oxå. Tackar för det! 😉 🙂
Ja, det finns otroligt mycket på bilen som är konstruerat med racerbanan i åtanke. :7
Förresten, jag hittade ett roligt inlägg på ett engelskt forum. Han jämför mellan en R33:a o hans tidigare bil… 😀
”To give you an idea, i use to have an Sti 6 Type R V-LTD with Type RA super close ratio gearbox, Link ecu and induction. I had a propper drag race with a freind who has a stage one tuned R33 GTR V-Spec with Apexi air pods, full exhaust system and a blitz access ecu. I think i took him upto about 50mph and then he whent passed me like i was standing still. An R34 has closer gearing so it should be even faster. Hence why i now have an R34 😀 😀 😀Cheers
Gerry”
/P
4 november, 2003 kl. 20:35 #84876FRBxxx
DeltagareAvis….
Det är nog dedt enda jag kan säga..
Grattis till en underbar bil! -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.