› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › vart köpa knock link?
- Detta ämne har 9 svar, 991 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år, 8 månader sedan av
Niklas.
-
FörfattareInlägg
-
7 juli, 2004 kl. 09:33 #2558
Mr Walle
Deltagarevad jag förstått så är det bra med en knock link när man monterat diverse prestanda höjande saker så min fråga är vart kan man innhandla denna knocklink?
är den svårt att instalera?7 juli, 2004 kl. 15:51 #53028Mr Walle
DeltagareNä men så får ni ju inte säga
nu sätter ni ju press på mig
det låter rätt simpelt men man vet ju aldrig är det fel dag ja då kan väl allt hända7 juli, 2004 kl. 16:50 #53031Niklas
DeltagareJag tog kort när jag monterade min sensor men har inte lagt upp dem.
Vi kan säga så här, det som är mest komplicerat är att komma på var man skall sätta dosan inne i kupén. Jag härmade SAM och klämde fast den mellan instrumentpanelen och framrutan. Passade precis där.
7 juli, 2004 kl. 20:08 #53027Vectorm12
Deltagare>Jag säger inte att jag inte kan…men varför mickla när Jerry
>finns i närheten ;). Jag tog bara med mig tjocka plånboken och
>slapp både köpa grejorna, grubbla och skita ner mig.Amen to that brother…:D
Nej ärligt talat så är det lite kul att mecka med bilen själv men i vissa fall blir jag tvungen att inse det faktum att jag varken har tid/möjlighet att plocka isär halva bilen bara för att spara någon tusenlapp. Att jag sedan saknar garage samt i vissa fall kunskapen hjälper ju inte direkt heller.:+
7 juli, 2004 kl. 20:32 #53032Niklas
DeltagareMatsN: Lägga golv? Du behöver ju inged lim! Inged lim! Ditt ålarens! Fram med köbekaugorna! 😀 😉
Jo, visst är kunniga pillare en annan lösning på problemet…om man inte vill göra det själv.
7 juli, 2004 kl. 20:50 #53026moken
DeltagareFortsätter i OT spåret då, jag är en sån som måste göra allt själv, jag lägger golv, klinkers, kaklar, bygger innertak, valv, lackar bilar/delar själv, svetsar rost/grenrör osv, trimmar/pular mekar, repar, installerar larm, riktar ramsne bil osv osv…
Jag vill göra allt själv för det är kul att göra saker o sen stolt kunna säga att man själv gjort det, och sen skiter jag inte heller pengar, så jag har inte råd att lämna bort allt…ON topic, sensorn motornord säljer är boschen, men dom anger väl sitt eget nummer, sitter på volvos motorer, själv ringde jag runt o jagagde bästa pris och hittade en relativt billigt ngn stans, men så fick jag en av en polare istället så jag köpte ingen…
men sök så lär du hitta min tråd… Men jag tror det var mekonomen som var billigast och volvo dyrast:-)19 december, 2005 kl. 06:19 #53024Manor
DeltagareMr Walle…varför hålla på och knöla själv. Beställ delar och montering av vår Suuuuuuura gubbe (aka Dr Jerry), så behöver du inte grubbla. Fundera på samma gång om inte lite annat ska monteras samtidigt ;).
mvh Mats N
19 december, 2005 kl. 06:19 #53025Manor
Deltagare>MatsN: Där tappade jag förtroendet för dig. Kan du inte
>montera Knockisen så bör du överlåta körandet åt frugan! 😀Jag säger inte att jag inte kan…men varför mickla när Jerry finns i närheten ;). Jag tog bara med mig tjocka plånboken och slapp både köpa grejorna, grubbla och skita ner mig.
Det är som med allt annat…jag tapetserar inte heller rummen hemma eller byter golv…det finns det hantverkare till. Jag håller mig till stordatorer ,Cobol, DVD-filmer och köra Subarun…det trivs jag bra med.
mvh Mats N
19 december, 2005 kl. 06:19 #53029Niklas
DeltagareSök på ”knock link”
Sensorn de säljer vet jag inte vad det är för märke på, du skall ha en Bosch. Skall gå att köpa på Mekonomen, jag köpte min på en Bosch-återförsäljare (sök upp din närmaste på http://www.bosch.se). Har för mig att jag betalde 450kr för sensorn. Dessutom måste du inhandla en 30mm lång bult och ersätta med den som sitter i motorblocket som är 20mm. Minns ej tjockleken/storleken på denna, har för mig att det är 6mm eller 8mm. Denna bult sitter rakt under dumpen (på en GT, vet ej på WRX) men det kan ändå vara en idé att ta av ICn då det blir mycket enklare med kabeldragningar och montering.
Lycka till!
19 december, 2005 kl. 06:19 #53030Niklas
DeltagareMatsN: Där tappade jag förtroendet för dig. Kan du inte montera Knockisen så bör du överlåta körandet åt frugan! 😀
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.