› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Allmänt › vart köpa laservarnare ?
- Detta ämne har 22 svar, 2,735 deltagare, och uppdaterades senast för 17 år, 10 månader sedan av
volvosnubbe.
-
FörfattareInlägg
-
24 juni, 2007 kl. 19:52 #44071
Fransson
DeltagareVar det den? 😮
Vilken modell har du tänkt dig? jag är väldigt sugen.:P//Nicke
25 juni, 2007 kl. 06:26 #44051Mats
DeltagareSAkriv gärna i tråden när ni beställt och fått hem grejerna.
Erfarenheter, funkar grejerna?Mats GBG
Regionsansvarig Göteborg25 juni, 2007 kl. 09:00 #44053X3000
DeltagareJag kör med en whistler 1745.. Liknande Cobra.. Ingen gps styrd.. Känner av Laser Och radar på upp till 1,5 km håll.. Jag Vet att den funkar på Skåpen då den flippar ur å varnar ordentligt men har ej varit med om att polisen skjutit lasern på mig, så om lasern verkligen funkar kan jag inte svara på. Dock så är det ju en laservarnare så d bör den ju göra..
Kolla här http://www.whistlergroup.com Beställde den via en kille på Zatzy.. Gav 900kr tror jag för ca 3-4 år sen..
23 juli, 2007 kl. 11:32 #44067volvosnubbe
Deltagarehar köpt hem ngra cobra laservarnare.
Kommer ev ta hem sådanna om folk är intresserade.
Detta va en enkel variant av cobra . Heter 3000 har ja för mig. (kommer med mer info sedan. har inte packat upp den ännu)
Kan även ta hem whistler_pro . Finns lite olika varinanter.
Kan även få hem Vector och express men dessa kostar rätt mkt dock.prisen är dock lite oklart men kommer väl hamna runt 1000lappen för cobran .pga av valuta förändringar o ev avgifter såsom frakt etc.
Tar hem dessa från Polen där jag har lite kontakter.
Laservarnarna/radarvarnarna är av amerikanskt märke och inga kopior.Allt beror på intresse! Om det blir aktuellt kommer dessa finnas i Göteborg för avhämtning.
Laservarnarna ÄR olagliga i sverige ENDAST GPS styrda är tillåtna!
23 juli, 2007 kl. 11:33 #44068volvosnubbe
DeltagareKommer testa Cobra nu i veckan o tala om huppas bra den är
PM VID INTRESSE!
MVH Dennis
24 juli, 2007 kl. 09:43 #44057Daniel
DeltagareFinns väl ingen som kan varna för polisens laser,de e väl bara de som stör ut lasern = polisen stoppar dig å 2500:- i böter lr har ja fel.
Har lasern väl nått till varnaren så e de redan försent, så har ja uppfattat de iallafall.
24 juli, 2007 kl. 09:53 #44052Mats
DeltagareDenna finns ju och funkar:
http://www.ukspeedtraps.co.uk/laserpropark.htmLite dyr dock men polisen lär inte kunna mäta hastigheten. De lär dock stoppa dig och du får förbereda dig på att förklara hur din ”parkeringshjälp” fungerar…
Mats GBG
Type R ’9924 juli, 2007 kl. 10:13 #44069volvosnubbe
Deltagareden ser när polisen står o riktar sin laserkamera mot dig. om det var det du mena.
Testade varnaren igår med lyckat resultat.
I lundby tuneln samt vid torslanda där de satt upp nya kameror.
Varnade även nån stans i frölunda …vilket ja inte vet vad det är för jag såg inget. men varnaren kände av nån konstig signal.
Sen åkte ja även förbi en lastbil som stog parkerad o då varnade den oxå för nån annan signal.enl tester visar det att den varnar 180m innan kameran (kort tas från 60m) men när jag testade den varnade den mellan 250m-300m .
allt beror på om de e slingriga vägar o mkt berg.MVH Dennis
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.