Visar 13 inlägg - 1 till 13 (av 13 totalt)
  • Författare
    FiddeFuling
    Keymaster

Hallo.. Får gärna flytta tråden..

Jag har letat efter en Td05-16g turbo men hittar ingen till impreza GT. 20g finns fler runt 3000 men inte 16? Hur kan de komma sig? Har letat svenska butiker men blir väll eBay som det mesta andra…

adrenalin
      Deltagare

http://www.importimageracing.com bör ha 🙂 Hör med dem!

Christian S
        Deltagare

finns på ebay http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_odkw=subaru+Td05-16g&_from=R40%7CR40&_osacat=0&_from=R40&_trksid=m570.l1313&_nkw=subaru+Td05+16g&_sacat=0
          sen finns det ju SC36 på scooby clinic http://shop.scoobyclinic.com/index.php?route=product/product&path=59_93&product_id=127 som storleksmässigt är som en 16G men med annat innehåll, lite dyrare men så mycket bättre än ett 16G ifrån Kina.

adrenalin
          Deltagare

Ja och tänk på att med en 16g från Kina så kan du förbereda dig för att behöva byta turbo ganska snart igen 😉

adrenalin
            Deltagare

Är du ute efter en billig turbo (så billig den kan bli innan det är skräp) så rekommenderar jag Kinugawa. Det är delar från märket Kamak (som tillverkar dem) som är ett större kvalitetsmärke. Dessa har alltså hög kvalitet, men även till en okej peng jämfört med från ett vanligt kvalitetsmärke.

FiddeFuling
              Keymaster

Är du ute efter en billig turbo (så billig den kan bli innan det är skräp) så rekommenderar jag Kinugawa. Det är delar från märket Kamak (som tillverkar dem) som är ett större kvalitetsmärke. Dessa har alltså hög kvalitet, men även till en okej peng jämfört med från ett vanligt kvalitetsmärke.

Jo, har kikat mycket Kinugawa.. hittade dock en TD05-16G ifrån tyskland?! ca 3000 men ingen aning om vad det var för märke…

De tråkig är att kan inte lägga mycket mer än 3-4 tusen…. kommer inte gå över 300hk de närmsta åren pga växellådan, så turbon kommer ju inte att ligga o bottna.

tack för tipsen 🙂

adrenalin
                Deltagare

Jo, har kikat mycket Kinugawa.. hittade dock en TD05-16G ifrån tyskland?! ca 3000 men ingen aning om vad det var för märke…

De tråkig är att kan inte lägga mycket mer än 3-4 tusen…. kommer inte gå över 300hk de närmsta åren pga växellådan, så turbon kommer ju inte att ligga o bottna.

tack för tipsen 🙂

Kinaturbo = Turbo utan märke. Så som sagt det är nog inte bästa kvaliteten.

Christian S
                  Deltagare

varför ska du byta turbo? är den som sitter där nu kass?

FiddeFuling
                    Keymaster

Mm min td04 drar olja 🙁 o så planerar jag att mappa så kan man byta turbo innan

adrenalin
                      Deltagare

Mm min td04 drar olja 🙁 o så planerar jag att mappa så kan man byta turbo innan

Leta efter en begagnad oem i bra skick istället, lär hålla mycket bättre för samma peng.

Christian S
                        Deltagare

han har/håller på och skaffar en annan turbo som finns till salu här på forumetd—0.o—b

FiddeFuling
                          Keymaster

Jo det blev så. En VF28 är nu på väg, Gyvers gamla 🙂

adrenalin
                            Deltagare

Härligt 🙂

Visar 13 inlägg - 1 till 13 (av 13 totalt)
                            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.