Du ska inte kolla vad det kostar att gulkromatera allt då? Att plocka bort alla skruvar du kommer åt och lämna in blir nog mycket billigare än att köpa nya i rostfritt. Jag köpte rostfritt själv till typ alla skruvar på motorn och i motorutrymmet, hade jag tänkt på vad slutsumman skulle blivit innan jag började så hade det varit en no-brainer att gulkromatera skiten istället 😀
Det är väl inte så dyrt med 40 dollar inkl frakt för alla skruvar till hela motorutrymmet?
Tillkommer det inte moms och tull?
Nej visst, men man ska ju vara beredd på att kvaliten kan matcha priset också 😉 Fast jag har ju inte provat dem själv så jag kan inte yttra mig om hur dem är.
Jämfört det med typ 500kr för att få allt man har i motorutrymmet gulkromaterat.
Rostfritt är ingen bra lösning då korrosion uppstår om man blandar vanligt stål och rostfritt stål. Värre blir det med aluminium emellan som i kittet nån länkade till…
Rostfritt är ingen bra lösning då korrosion uppstår om man blandar vanligt stål och rostfritt stål. Värre blir det med aluminium emellan som i kittet nån länkade till…
Fast lackar du hela motorn och all kringutrustning som jag gjort så är spaltkorrosion ett mindre bekymmer under skruvskallarna/brickorna ;). Att det kan börja hända lite grejer med tiden i gängorna känns som onödiga saker att oroa sig över, lite locktite lär ju hjälpa en del så fukt inte tränger in så djupt.
Ja, man får väl välja vad det är som ska korridera bort; skruvarna eller det de sitter fast i?
Även jag hade tänkt byta dessa skruvar framöver men eventuella rester från kemilektionerna i gymnasiet är långt bak i huvudet. Vad är det för material man ska satsa på egentligen (”vanligt” stål?) och vad ska man undvika utöver rostfritt/aluminium?
Författare
Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.