› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › vart ligger er värmenål?
- Detta ämne har 17 svar, 2,217 deltagare, och uppdaterades senast för 15 år, 6 månader sedan av
Desen.
-
FörfattareInlägg
-
26 april, 2010 kl. 20:01 #201033
Desen
DeltagareTermostat, tempgivare, glykol, kylare.
Om du tycker att din kylare är ok och du har rätt mängd glykol så är det ju i stort sätt bara termostaten och tempgivaren kvar.Tempgivaren kan du mäta med en multimeter och jämföra med det ohmtal den ska ge vid den temp du mäter vid.
Prova med en annan original termostat.
Men som sagt, om tempen e stabil och ligger i mitten så är där inte mycket att oroa sig för.
Om det vore något fel på dina toppar så borde vatten försvinna, antingen till avgas eller olja. Men ser och luktar din glykol ok och din motorolja har normal färg så är det ok.
Men det vore nog en bra ide att börja kolla upp de ideer du redan fått innan du börjar tycka till om att du inte får tillräcklig hjälp
27 april, 2010 kl. 18:05 #201031eric.u
DeltagareTermostat, tempgivare, glykol, kylare.
Om du tycker att din kylare är ok och du har rätt mängd glykol så är det ju i stort sätt bara termostaten och tempgivaren kvar.Tempgivaren kan du mäta med en multimeter och jämföra med det ohmtal den ska ge vid den temp du mäter vid.
Prova med en annan original termostat.
Men som sagt, om tempen e stabil och ligger i mitten så är där inte mycket att oroa sig för.
Om det vore något fel på dina toppar så borde vatten försvinna, antingen till avgas eller olja. Men ser och luktar din glykol ok och din motorolja har normal färg så är det ok.
Men det vore nog en bra ide att börja kolla upp de ideer du redan fått innan du börjar tycka till om att du inte får tillräcklig hjälp
Tack för ditt inlägg, mycket hjälpsamt.
anledningen till att jag bad folk fokusera på mitt problem, var att diskussionen började handla om huruvida man ska fotografera i rörande bil eller inte. så jag vill bara återfå fokuset på tråden, inget annat, jag kommer självklart att ta in alla fina synpunkter jag fått och försöka få min bil att visa normal temperatur.Det är skönt att veta iaf att det inte är farligt att den ligger lite högt eftersom den ligger stabilt där den ligger.
Tack för all hjälp.
MVH Eric27 april, 2010 kl. 20:18 #201034Desen
DeltagareEn allra sista tanke skulle vara vattenpumpen, men en trött pump brukar vanligtvis ge lite väsen från sig och tala om att den e på gång att ge upp.
Men testa först med en ny termostat och låt oss veta resultatet av det.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.