Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 25 totalt)
  • Författare
    _Zander
    Deltagare

Hejsan

Har googlat p letat men hittar inte vart insugslufttempgivaren sitter?…

Får felet att den visar -40grader konstant.

Är en subaru impreza gt -00

Har bytt LMM för trodde dom hörde ihop ,men så va tydligen inte fallet:(

Christian S
      Deltagare

sitter bara en vad jag vet på dom och den sitter med LMM:n

Igge
        Deltagare

Kan det vara dålig kontakt/kabelbrott?

_Zander
          Deltagare

sitter bara en vad jag vet på dom och den sitter med LMM:n

Konstigt…kabelbrott då antar jag…

_Zander
            Deltagare

Kan det vara dålig kontakt/kabelbrott?

Då är frågan, hur går jag vidare med det?

clasen
              Deltagare

Resistansmät kablarna. Men de kan vara lurigt, för du måste ha två ändar 😉 Har du ett elschema kanske de går att luska fram vilka stift de är vid kontakten till motorn, om de sitter en sådan på en sådan? På newage sitter de iaf en kontakt med det mesta

_Zander
                Deltagare

Resistansmät kablarna. Men de kan vara lurigt, för du måste ha två ändar 😉 Har du ett elschema kanske de går att luska fram vilka stift de är vid kontakten till motorn, om de sitter en sådan på en sådan? På newage sitter de iaf en kontakt med det mesta

Besitter inte något elschema …är det bara att luska fram vilken kabel det är som går till ECU?

comzze
                  Deltagare

Här verkar det finnas elscheman (och lite annat): http://ken-gilbert.com/impreza-manuals

Där finns också ett “diagnostics”-dokument där felkoder och lösningar presenteras. Detta alltså http://ken-gilbert.com/wrx/mans/99-01%20impreza%20service%20manuals/Diagnostics.pdf

Gystompa
                    Deltagare

På min ver 3 sti så sitter det en tempgivare i snorkeln direkt bakom vänster framlykta sett från bilen framifrån.

Fladric
                      Deltagare

På min ver 3 sti så sitter det en tempgivare i snorkeln direkt bakom vänster framlykta sett från bilen framifrån.

Det var nått nytt! Varken min -01 WRX eller någon av mina Legacy Turbo har haft en sådan, de har mätat tempen i luftmängdmätaren 🙂

Lustigt att montera en extra tempgivare där, hade förstått om de monterat den efter IC:n då det är den tempen som är relevant ur motorns synvinkel 🙂

_Zander
                        Deltagare

Vad händer nu när min temp visar helt fel? skickar den i för lite soppa/för mycket?

Igge
                          Deltagare

Vet inte hur din mappning ser ut, men min original (2004 sti) ändrar tändningen och minskar wastegate duty cycle beroende på IAT

Gystompa
                            Deltagare
                              Christian S
                              Deltagare

såhär ser det ut:

http://i192.photobucket.com/albums/z180/luv2mod_scoobys/006-1.jpg

den har jag också men tror inte den sitter på GT/WRX utan är bara nått som sitter på gamla STI:er.

_Zander
                                Deltagare

Neeh sitter inte nån sån på gc8 , iaf inte på 99-00

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 25 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.