- Detta ämne har 24 svar, 2,396 deltagare, och uppdaterades senast för 9 år, 6 månader sedan av comzze.
-
FörfattareInlägg
-
13 juni, 2015 kl. 09:06 #277063Christian SDeltagare
Neeh sitter inte nån sån på gc8 , iaf inte på 99-00
jo men som jag skrev tidigare bara på STI, här är en bild på en STI 00
tagen ifrån den här annonsen http://www.pistonheads.com/classifieds/used-cars/subaru/impreza-sti/-now-sold–subaru-impreza-wrx-sti-ver-6-just-in-from-japan-grade-4/422579313 juni, 2015 kl. 12:55 #277076_ZanderDeltagareVet inte hur din mappning ser ut, men min original (2004 sti) ändrar tändningen och minskar wastegate duty cycle beroende på IAT
Låter precis som felet jag har… Laddar jag 1bar så börjar den hugga och hacka… Tkr det är märkligt att det bara kom från ingenstans :s
Någon som vet vilken färg den har på kabel, försökt titta på dom dör eldiagramen men blir inte mycket klokare
13 juni, 2015 kl. 14:14 #277077_ZanderDeltagareVa precis ute och gjorde förbindelsetest på alla 4 sladdar till LMM kontakten, fick singla på alla? Börjar bli mysko nu. Kan det va så att personer instrument inte fungerade? Väldigt långsökt jag vet men va fan?
Får väll testa att byta stift, förstår nada
13 juni, 2015 kl. 15:49 #277060MuminDeltagareÄr det inte kylvätsketempen som styr?!? Lufttemperaturgivare sitter då inte på min GT.
13 juni, 2015 kl. 16:18 #277078_ZanderDeltagareÄr det inte kylvätsketempen som styr?!? Lufttemperaturgivare sitter då inte på min GT.
Det kanske skulle förklara Vf den visar -40 , om man ändå inte får den stora funktionen där ifrån!
Så det är en annan givare jag ska leta efter? Suck…
Testar tändstift först iaf, känns på något sätt lite rimligt
13 juni, 2015 kl. 17:23 #277069IggeDeltagareÄr det kyltempen som strular är det många fler parametrar som påverkas om man tittar i min ROM
Var får du siffran ifrån?
13 juni, 2015 kl. 17:30 #277079_ZanderDeltagareÄr det kyltempen som strular är det många fler parametrar som påverkas om man tittar i min ROM
Var får du siffran ifrån?
-40 fick vi när vi kopplade upp bilen mot en dator. Oavsett vad vi gjorde så va den -40.
Fick tips p slå i ny bensin och nån rengöring till spridarna elr nått?
14 juni, 2015 kl. 08:52 #277082comzzeDeltagareSök på 11g1 i det dära diagnostics-dokumentet som jag länkade till längre upp i tråden. Där står det i några olika steg hur du ska mäta för att se om det är kortslutning eller om det är temp/tryck givaren som är trasig.
Man ska tydligen mäta volt med tändningen på och av.. men allt står där.
14 juni, 2015 kl. 10:22 #277080_ZanderDeltagareSök på 11g1 i det dära diagnostics-dokumentet som jag länkade till längre upp i tråden. Där står det i några olika steg hur du ska mäta för att se om det är kortslutning eller om det är temp/tryck givaren som är trasig.
Man ska tydligen mäta volt med tändningen på och av.. men allt står där.
Står även högst upp att det ör för 2200cc modell, min är väll bara 1996cc eller något? Kanske inte är skillnad eller ?
14 juni, 2015 kl. 11:39 #277083comzzeDeltagareStår även högst upp att det ör för 2200cc modell, min är väll bara 1996cc eller något? Kanske inte är skillnad eller ?
Hm ja då vet jag inte, såg bara att det finns två olika “temp-system” i dokumentet. Ett till 2200 och till 2500, det till 2500cc har ju också fyra kablar till LMM kontakten så tycker det borde vara samma..
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.