Visar 10 inlägg - 16 till 25 (av 25 totalt)
  • Författare
    Christian S
    Deltagare

Neeh sitter inte nån sån på gc8 , iaf inte på 99-00

jo men som jag skrev tidigare bara på STI, här är en bild på en STI 00

tagen ifrån den här annonsen http://www.pistonheads.com/classifieds/used-cars/subaru/impreza-sti/-now-sold–subaru-impreza-wrx-sti-ver-6-just-in-from-japan-grade-4/4225793

_Zander
      Deltagare

Vet inte hur din mappning ser ut, men min original (2004 sti) ändrar tändningen och minskar wastegate duty cycle beroende på IAT

Låter precis som felet jag har… Laddar jag 1bar så börjar den hugga och hacka… Tkr det är märkligt att det bara kom från ingenstans :s

Någon som vet vilken färg den har på kabel, försökt titta på dom dör eldiagramen men blir inte mycket klokare

_Zander
        Deltagare

Va precis ute och gjorde förbindelsetest på alla 4 sladdar till LMM kontakten, fick singla på alla? Börjar bli mysko nu. Kan det va så att personer instrument inte fungerade? Väldigt långsökt jag vet men va fan?

Får väll testa att byta stift, förstår nada

Mumin
          Deltagare

Är det inte kylvätsketempen som styr?!? Lufttemperaturgivare sitter då inte på min GT.

_Zander
            Deltagare

Är det inte kylvätsketempen som styr?!? Lufttemperaturgivare sitter då inte på min GT.

Det kanske skulle förklara Vf den visar -40 , om man ändå inte får den stora funktionen där ifrån!

Så det är en annan givare jag ska leta efter? Suck…

Testar tändstift först iaf, känns på något sätt lite rimligt

Igge
              Deltagare

Är det kyltempen som strular är det många fler parametrar som påverkas om man tittar i min ROM

Var får du siffran ifrån?

_Zander
                Deltagare

Är det kyltempen som strular är det många fler parametrar som påverkas om man tittar i min ROM

Var får du siffran ifrån?

-40 fick vi när vi kopplade upp bilen mot en dator. Oavsett vad vi gjorde så va den -40.

Fick tips p slå i ny bensin och nån rengöring till spridarna elr nått?

comzze
                  Deltagare

Sök på 11g1 i det dära diagnostics-dokumentet som jag länkade till längre upp i tråden. Där står det i några olika steg hur du ska mäta för att se om det är kortslutning eller om det är temp/tryck givaren som är trasig.

Man ska tydligen mäta volt med tändningen på och av.. men allt står där.

_Zander
                    Deltagare

Sök på 11g1 i det dära diagnostics-dokumentet som jag länkade till längre upp i tråden. Där står det i några olika steg hur du ska mäta för att se om det är kortslutning eller om det är temp/tryck givaren som är trasig.

Man ska tydligen mäta volt med tändningen på och av.. men allt står där.

Står även högst upp att det ör för 2200cc modell, min är väll bara 1996cc eller något? Kanske inte är skillnad eller ?

comzze
                      Deltagare

Står även högst upp att det ör för 2200cc modell, min är väll bara 1996cc eller något? Kanske inte är skillnad eller ?

Hm ja då vet jag inte, såg bara att det finns två olika “temp-system” i dokumentet. Ett till 2200 och till 2500, det till 2500cc har ju också fyra kablar till LMM kontakten så tycker det borde vara samma..

Visar 10 inlägg - 16 till 25 (av 25 totalt)
                      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.