Som jag förstår det så är det värt att byta packboxen mellan låda och motor när man ändå har motorn nere. Men vart sitter den? Bakom svänghjulet? Eller är det lagret i svänghjulet som kallas packbox?
Vad ska jag passa på att byta mera när jag ändå har motorn ur?
Stora lagret som sitter på växellådans axel snurrar fint och är knäpptyst. Lagret i svänghjulet snurrar lätt, men man kan möjligen med superhörsel (VA?!) höra ett litet surr från det.
du kan ju alltid försöka kolla så inte topparna är super skeva innan du monterar i hop allt i gen 🙂 annars blir ju allt i onödan? har du till gång till något halv långt i bra skick som du vet är rakt, typ vinkel hake av bättre märke, eller stick stål till någon störe svarv mm mm, så kan du ju lägga på de och skjuta lite fram och till baks med en lampa bakom så ser du snabt om de glipar och kommer in ljus under.
Eller du kannske ska plana dom? men fick inte den uppfatningen då deta verkar vara en budget bil (slit och släng) 😀
jag misstänker att topparna blir skeva bara jag lossar på dom. Och misstanke finns att den gått varm pga topplockspackningssyndromet. så det lutar åt planing i vilket fall som helst.
Sitter och bråkar med bultarna på veven samt kamaxelhjulen. mutterdragare?
Författare
Inlägg
Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.