• Detta ämne har 5 svar, 1,032 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år sedan av epoxxy.
Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    epoxxy
    Deltagare

Som jag förstår det så är det värt att byta packboxen mellan låda och motor när man ändå har motorn nere. Men vart sitter den? Bakom svänghjulet? Eller är det lagret i svänghjulet som kallas packbox?

Vad ska jag passa på att byta mera när jag ändå har motorn ur?

Stora lagret som sitter på växellådans axel snurrar fint och är knäpptyst. Lagret i svänghjulet snurrar lätt, men man kan möjligen med superhörsel (VA?!) höra ett litet surr från det.

TomK
      Deltagare

Den sitter bakom svänghjulet och ser ut så här

TomK
        Deltagare

Den bruna grejen som sitter runt veven 🙂

epoxxy
          Deltagare

Ok. Då får jag ta och byta den när motorn har kommit ner från motorstativet igen 😛 Några flera saker som jag ska byta på en gång?

Fricke.w
            Deltagare

du kan ju alltid försöka kolla så inte topparna är super skeva innan du monterar i hop allt i gen 🙂 annars blir ju allt i onödan? har du till gång till något halv långt i bra skick som du vet är rakt, typ vinkel hake av bättre märke, eller stick stål till någon störe svarv mm mm, så kan du ju lägga på de och skjuta lite fram och till baks med en lampa bakom så ser du snabt om de glipar och kommer in ljus under.
              Eller du kannske ska plana dom? men fick inte den uppfatningen då deta verkar vara en budget bil (slit och släng) 😀

epoxxy
              Deltagare

jag misstänker att topparna blir skeva bara jag lossar på dom. Och misstanke finns att den gått varm pga topplockspackningssyndromet. så det lutar åt planing i vilket fall som helst.

Sitter och bråkar med bultarna på veven samt kamaxelhjulen. mutterdragare?

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.