SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Vart skall man börja?

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    m_thread
    Deltagare

Hej

Detta är min första post på detta forum, så jag börjar lite försiktigt.

Jag undrar vart man skall börja om man vill skrämma upp en helt orörd WRX -01 så den blir ännu roligare att leka med.
      Efter att ha läst om otaliga trimmningsäventyr här på forumet så verkar det som om det är lätt att göra fel och riskera dyra haverier som följd.

Kan någon av er som är erfarna ge en fingervisning om vart man skall börja. Min budget är inte riktigt spikad, men under sommaren och hösten så räknar jag med att lägga 30-50kkr på bilen.

PS. Hur lång tid tar det innan medlemsskapet registrerats? Betalt har jag gjort? DS.

/Fredrik

SecretAgentMan
      Deltagare

Avgassystem, turbo, soppatillförsel och ommappning står på schemat.
        Vridet är ett problem för växellådan, och det är dyra grejer att lösa.

Skall det bli en skillnad som är värd pengarna så kommer det att bli problem med växellådan.

Trist…men realistiskt sett ger det mer att lägga pengar på bromsar och väghållning och ett välladdat soppakort. 🙂

/J

m_thread
        Deltagare

Hej igen

Jerry verkar ha ett standardsvar för oss gröngölingar…

Hur mycket kan man klämma ur innan transmissionen börjar gnälla då? Hur långt kommer man med bättre avgas och en mappning?
          Mitt mål är inte att bygga ett rattlåsmonster, då finns det väl bättre kärror att bygga på 😉 Jag vill ha en bil som går att använda som rolig bruksbil och som man kan ta ut på banan då tillfälle ges. Om man dessutom kan torka av lite ynglingar med chippade Audis vid nåt rödlyse på Huddingevägen så är det en ren bonus…

När det gäller bensinkortet så har jag erfarenhet och en redan hög smärttröskel från min andra bil, V8an drar ju som bekant en del soppa.

/F

SecretAgentMan
          Deltagare

Jag står fast vid mitt patenterade (och cyniska) standardsvar enl. ovan. 😀

Faktum kvarstår – skall det bli skillnader vid rödljuset som verkligen märks kommer det bli problem med lådan, är prioriteringen en kul bil när det svänger så är det däck, bromsar och fjädring som pengarna skall läggas på…och en jäääklarns massa träning.

/J

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.