SSC Allmänt snack Allmänt småprat Vart skitaner bilen ?

Visar 5 inlägg - 16 till 20 (av 20 totalt)
  • Författare
    Klasagasa
    Deltagare

Jag som gärna skriver om att jag vill lära mig mer skickar ut en normal och kanske dum fråga.
      Var det inte så att Subaru gjorde en efterföljare till Legacyn? Alltså Legacyn som gick i WRC? De gjorde en mindre bil som gick i linan för att få byggas som WRC i syfte att få en smidigare och mer konkurrenskraftig bil?

Jag MÅSTE säga att jag tycker att det är helt rätt att använda bilen som den egentligen är tänkt. Rally.
      Håller den (peppar, peppar ta i trä…) för den bankörningen som många av oss åker på, så håller den nog för lite grusskvätt på en någorlunda amatörmässig nivå? No offense, Bobban och alla ni andra som drömmer om WRC…
      Jag tycker ändå att det är heder till en SSI:are som letar efter en yta att sladda på som inte är trafikerad. Att slippa busköra, okunnig som man nu är, på en allmän väg.
      Sen huruvida andrahandsvärdet skjunker så är det upp till den enskilda ägaren. Är det meningen att man ska dra sig för att skriva på forumet för att få på nöten av någon som ”kan” mer?
      Gemene man behöver inte inte svara på alla inlägg som skrivs. Låt någon av de utsedda moderatorerna stå för sållandet av malplacerade inlägg.

//Klas – Grinig på semestern och trött på personpåhopp men samtidigt pigg på att lära.

555_STI
      Deltagare

Visst den är inte en WRC bil om man tänker kostnad, utveckling mm. mm. Men naturligsvis utveckling från WRC bil kommer eventuelt fram till bilen man köper likaså utveckling på alla bilar inom bilsport. Man medvetet inte gör saker sämre bara för att man vill inte att folk skall äga en bra bil när man har teknologi som funkar bra 🙂

Impreza har alltid såld basbilar till Rally som en Grupp N lag kan trimma och använda, Impreza Type RA, Impreza Spec C etc är menad för Rally.. visst kanske inte WRC men rally, jag tror i bilsport pengar till vinst ratio är inte linjiert, i TV program som visades om Subaru teamet så visade dig en std STi mot en WRC impreza på bana.. med ALS och launch control så körde den iväg från linje som en raket och spöade std STi totalt.. men efter ett varv på bana var den inte så många sekunder före iaf, jag undrar verkligen om privatpersoner ville betala 600000 euro för en bil som är några sekunder snabbare per varv 🙂 dom 1/10 sek kostar mycket inom WRC

När man se när SPiKE och Yonaz o alla grabbar jag känner kör Imprezan så gör de det med ett stort leende 🙂 de gilla att sladdar och lekar och köra på bana, köra is osv osv.. balans i bilen och körkänsla kommer från WRC utveckling jag är helt 100 på det, det är vad Prodrive är. Sen kan man gilla putsa och ha en fin bil eller använda bilen. viktigast är att man är nöjd själv, och alla i klubben är med i klubben för att vi har samma intresse i Subaru, det kan var att vi gillar 4WD eller körkänsla eller att vi gillar äga bil som liknar i utseende eller beteende en rallybil. Peace 🙂

Patrik
        Deltagare

Under Imprezans barndom var det grupp A reglementet som gällde i rally VM. Då var gatbilen mycket lik rally versionen pga reglementet inte tillät några större förändringar från den serietillverkade bilen.
          Tror det var 97 som det friare WRC reglementet gjorde entre. Där försvann mycket gemensamt mellan gat- o rallybilen.

Men nu spöar Flodin många WRC kärror med sin grupp N Impreza, vilket är byggd på stort sett standard prylar.
          Så visst finns det potential i Imprezan.

/Patrik

bageera
          Deltagare

Grusväg skall väl bilen tåla, men du behöver ju inte leta upp en
            supercrossbana kanske 🙂

Oavsett om det är misshandel eller inte misshandel av bilen att
            ”köra runt i härliga gytjepölar å skita ner bilen rejält ”, så blir det ju lite kul om man vänder på det och frågar sig vilken
            kundkategori Subaru internt sade sig vilja ”fånga in” med Impreza GT.
            Har svårt o tro att alla då sa i kör:
            ”Jo… det är en gubbe med två barn, två hundar och husvagn”.

Men vem vet… I GT5 kanske det kommer en gammal GT med husvagn, på ställ,
            på ringen, med hundar o ungar i en salig blandning där bak 🙂

För min del får både husvagns- och gyttje-snubbar äga en GT. Det bara
            bevisar hur allsidig bilen är.

bobban
            Deltagare

godmorgon.
              det var ju riktigt kul det här få höra mera vad ni tycker.
              mitt griniga semester humör är nu borta nu för att det slutat regna
              och jag kör givetvis på avspärrade grusvägar
              hej svejs:+ :+ :+ :+

Visar 5 inlägg - 16 till 20 (av 20 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.