› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › varvar inte mer än 3200!!! GT
- Detta ämne har 10 svar, 971 deltagare, och uppdaterades senast för 14 år, 6 månader sedan av
Mumin.
-
FörfattareInlägg
-
18 maj, 2011 kl. 18:25 #25911
djbass
Deltagareefter många om och men fick jag ihop min efterlängtade låda på bilen! men nu är det som såhär. jag fick ihop bilen körde i 2 dagar och nu så är det skumt! bilen gick lite halvskumt innan dne börja klydda såhär men detta är jätte jobbigt! när jag drog på fullt så rök den till ordenligt svart innan laddet kom ordentligt men där var ordentligt drag! nu så går det j att varva mer än 3200 eller ja det gåt om man e VÄLLDIGT försiktig på gasen! motorvarningslampan lyser och lmm:en är bytt inte alls lång innan detta har hänt, något tipps? bilen har FMIC,Öppen dump, öppet filter.
18 maj, 2011 kl. 18:30 #224156Steewe
DeltagareHar du läst av felkoderna? Kan betyda mer än bara lmm..
Ta en titt här: http://www.saxonfields.freeserve.co.uk/Scooby%20Page/ECU%20Diag%20Page.htm
Mvh Stefan
18 maj, 2011 kl. 19:35 #224152djbass
DeltagareHar du läst av felkoderna? Kan betyda mer än bara lmm..
Ta en titt här: http://www.saxonfields.freeserve.co.uk/Scooby%20Page/ECU%20Diag%20Page.htm
Mvh Stefan
har kollat lite nu. felkoden ligger på LMM, men sen är det precis som om det är kabelbrott för det är så det känns, för när man rör lite på kablarna så märker man av det på bilens gång och det kan äben händas att bilen dör.. men ff är frågan varför den har gjort så tidigare som den har gjort??? kan det ända att mappningen försvunnit då ecu:n blev uppdaterad med subarus egen senast rekomenderade uppdatering?…
18 maj, 2011 kl. 20:20 #224157Christian S
Deltagareom subaru har varit inne och uppdaterat ecu:n så lär mappningen vara borta.
19 maj, 2011 kl. 05:11 #224158Gilarski
DeltagareJag tror inte Subaru uppdaterat din motorstyr, även om det varit ’skönt’ med ett sånt enkelt fel. Att man uppdaterar motorstyr händer, men dett borde gjorts för 10 år sedan med tanke på att bilen funnits på marknaden ett tag, därtill lär de inte utveckla mjukvaran till det styret längre.
OM du aldrig haft bilen på en Subaru verkstad kan det vara så at de kört nån uppdatering men jag är mycket tveksam.
Om där finns buggar, nya funktioner eller parameterjustering (ex. emissionsrelaterade) så kan man göra en uppdatering men jag är ärligt talat tveksam. Felet du har låter helt klart som LMM, egen erfarenhet. Ditt ladd torde även inte överstiga + 0,3 bar i så fall.
19 maj, 2011 kl. 07:07 #224150abacus
Deltagareprova att dra ur kontakten till LMM och se om det blir någon skillnad.
19 maj, 2011 kl. 16:39 #224159matte555
DeltagareJag tror inte Subaru uppdaterat din motorstyr, även om det varit ’skönt’ med ett sånt enkelt fel. Att man uppdaterar motorstyr händer, men dett borde gjorts för 10 år sedan med tanke på att bilen funnits på marknaden ett tag, därtill lär de inte utveckla mjukvaran till det styret längre.
OM du aldrig haft bilen på en Subaru verkstad kan det vara så at de kört nån uppdatering men jag är mycket tveksam.
Om där finns buggar, nya funktioner eller parameterjustering (ex. emissionsrelaterade) så kan man göra en uppdatering men jag är ärligt talat tveksam. Felet du har låter helt klart som LMM, egen erfarenhet. Ditt ladd torde även inte överstiga + 0,3 bar i så fall.
Jag uppdaterade min ecu med subarus dator förra året så det är inte alls omöjligt och min gt är från -99
19 maj, 2011 kl. 17:26 #224153djbass
DeltagareJag tror inte Subaru uppdaterat din motorstyr, även om det varit ’skönt’ med ett sånt enkelt fel. Att man uppdaterar motorstyr händer, men dett borde gjorts för 10 år sedan med tanke på att bilen funnits på marknaden ett tag, därtill lär de inte utveckla mjukvaran till det styret längre.
OM du aldrig haft bilen på en Subaru verkstad kan det vara så at de kört nån uppdatering men jag är mycket tveksam.
Om där finns buggar, nya funktioner eller parameterjustering (ex. emissionsrelaterade) så kan man göra en uppdatering men jag är ärligt talat tveksam. Felet du har låter helt klart som LMM, egen erfarenhet. Ditt ladd torde även inte överstiga + 0,3 bar i så fall.
jodu:P det var nämligen så att jag själv gjorde det på en subaru verkstad:P med deras selected monitor III, och jo det har någonting med min LMM att göra ganska säkert. men frågan är om det är ett kabelbrott. för rör man kablarna så hgänder det att den dör så att säga (bilen) väldig märkligt med tanke på att den funkade innan lådan gick och två dagar efter. men du har inte hört om att någon har haft kabelbrott? jo den laddar +0,5 och inte mer så det är något. men frågan är lite också varför den har rykt till svart innnan jag har fått ladd?:(
19 maj, 2011 kl. 17:26 #224154djbass
Deltagareprova att dra ur kontakten till LMM och se om det blir någon skillnad.
blir ingen skillnad men det känns lite som ett kabelbrott faktiskt:(
19 maj, 2011 kl. 17:28 #224155djbass
Deltagareom subaru har varit inne och uppdaterat ecu:n så lär mappningen vara borta.
vet du hur man kan se vad den har varit mappad på innan? eller ja med ”vad”.
19 maj, 2011 kl. 17:46 #224151Mumin
DeltagareProvbyt lmm enklast. Jag sköt 2 lmm på en vecka.. sen blev min motor cp och jag bytte till 2.5 men iaf.. då var det troligen insugspackningen som gått alt topplockpacking för min del.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
