SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Varvar inte ur!! Subaru impreza gt 00

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 52 totalt)
  • Författare
    rasmusengstrom
    Deltagare

Hej, jag har en Subaru impreza gt 00 som inte vill varva över 3000-3500. Det var så här att jag satt och pilla med min turbomätare som skulle bytas plats i bilen men hann inte fixa klart det för dagen. Dagen efter ville några polare testa bilen då den precis är ny köpt, koppla aldrig in turbomätaren igen utan lät bara kablarna hänga. Två utav kablarna gick till tändningen(antar att det var dem som gjorde så att mätaren skulle hoppa igång när man starta tändningen). Vi starta bilen och åkte iväg utan några konstigheter. Vi stanna till vid en grusparkering och lekte lite (damma mycket) men plötsligt så dog bilen bara, vred om nyckeln igen och den starta direkt men då börja check energi lampan lysa och bilen ville inte varva mer en 3000-3500. Vad kan felet vara? kan det vara någon motorsäkring som gått eller att det kommit in grus/smuts i luftfiltret då jag har ett öppet. Tackar i förhand och hoppas någon kan hjälpa mig!(hade lite soppa när det hände men tanka direkt efter men fortfarande samma fel) MVH Rasmus

important
      Deltagare

lyser motorlampan så börja med att felsöka. antingen köper du en felsökningsdosa på biltema för några hundralappar, eller på bakomhörnerverkstad. besparar dig mycket tid.

rasmusengstrom
        Deltagare

Okej då ska jag göra det! Skulle vara snällt utav dig om du skulle kunna länka från Biltemas hemsida! 🙂

important
          Deltagare

http://www.biltema.se/sv/Bil—MC/Verktyg-och-Verkstadsutrustning/Testinstrument-och-Elektronik/Felkodslasare-151362/

Jag har visserligen en 05a och den går att läsa utan problem.
            Någon här kanske kan svara om 00har obd2.
            Annars kan du lämna tillbaka datorn om det inta går. Öppna försiktigt paketet bara. 🙂

adrenalin
            Deltagare

http://www.biltema.se/sv/Bil—MC/Verktyg-och-Verkstadsutrustning/Testinstrument-och-Elektronik/Felkodslasare-151362/

Jag har visserligen en 05a och den går att läsa utan problem.
              Någon här kanske kan svara om 00har obd2.
              Annars kan du lämna tillbaka datorn om det inta går. Öppna försiktigt paketet bara. 🙂

Vad är det för skillnad på den och den andra som heter VAG? Gällande att lämna tillbaka så står det ganska tydligt:
              Elektronikprodukt Bil, återköps ej!

Igge
              Deltagare

Du kanske bor nära någon vänlig själ som redan har utrustning. Fyll i ort i profilen, ett tips 🙂

Skickat från min D5503 via Tapatalk

Gloremir
                Deltagare

Jag har tillgång till delphi utrustning. men vet inte om 00 kan läsas med odb2. kan ju iof prova på min 99a i helgen.

Andersson
                  Deltagare

Vad är det för skillnad på den och den andra som heter VAG? Gällande att lämna tillbaka så står det ganska tydligt:
                    Elektronikprodukt Bil, återköps ej!

VAG är volkswagen och kanske audi oxå.

Bilen har väl gått in i self mode eller vad det heter, hade du kopplat vaccumslangen till mätaren eller låg den bara lös så har den nog laddat lite mycket så motorlampan/ styrboxen måste återställas.

rasmusengstrom
                    Deltagare

Är ny här så jag ska fylla i allt i profilen när jag kommer hem. Det går en slang eller två stycken eftersom jag har två mätare till två stycken fyrkantiga dosor och sedan sladdar till mätAren och dem låg lösa. Ska jag koppla tillbaka allt igen? Hur återställer man ?:) bor i Eskilstuna 😀

rasmusengstrom
                      Deltagare

VAG är volkswagen och kanske audi oxå.

Bilen har väl gått in i self mode eller vad det heter, hade du kopplat vaccumslangen till mätaren eller låg den bara lös så har den nog laddat lite mycket så motorlampan/ styrboxen måste återställas.

Är ny här så jag ska fylla i allt i profilen när jag kommer hem. Det går en slang eller två stycken eftersom jag har två mätare till två stycken fyrkantiga dosor och sedan sladdar till mätAren och dem låg lösa. Ska jag koppla tillbaka allt igen? Hur återställer man ? bor i Eskilstuna

Igge
                        Deltagare

Bor i Köping och har en tactrix. Har programvara som har en ruta för felkoder, vet dock inte om den funkar på en 00

rasmusengstrom
                          Deltagare

Bor i Köping och har en tactrix. Har programvara som har en ruta för felkoder, vet dock inte om den funkar på en 00

Okej då är det inte långt ifrån. Känns lite onödigt att köpa en då jag antar att det är någon litet fel. Men det kan ju vara bra att ha en iaf.

Något som jag glömde säga var att bilen går att starta direkt men dör 2 sek efter och sen när man startar igen så är det inga problem.

epoxxy
                            Deltagare

Knacksensor slut?

rasmusengstrom
                              Deltagare

Knacksensor slut?

vad är det för något? 🙂 är inte på topp på bilar men försöker lära mig.

rasmusengstrom
                                Deltagare

Idag när jag starta bilen så tänds inte CE lampan men den hoppar igång ibland! Men samma problem är kvar. När jag koppla tillbaka mätaren så vill den inte hoppa igång! Nästan säker på att jag har kopplat rätt. Jag såg att det var en svart sladd som hängde under ratten har en bild på det i album, och tänkte om den ska kopplad in i den dosan!? Vet fortfarande inte hur man återställer styrboxen så det skulle vara snällt att få hjälp med 🙂

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 52 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.