SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Varvar inte ur!! Subaru impreza gt 00

Visar 15 inlägg - 31 till 45 (av 52 totalt)
  • Författare
    Tyran26
    Deltagare

Är det här LMM?

http://www.subaruclub.se/forum/picture.php?albumid=193&pictureid=1036

Det stämmer bra det. Lossas från utsidan av röret med 3st små torx (Har jag för mig) Sen drar du bara ut den 🙂

rasmusengstrom
      Deltagare

Det stämmer bra det. Lossas från utsidan av röret med 3st små torx (Har jag för mig) Sen drar du bara ut den 🙂

Okej vad bra! Då vet jag hur jag ska hantera om det är den som är spökar. Men måste felsöka först..

Tyran26
        Deltagare

Okej vad bra! Då vet jag hur jag ska hantera om det är den som är spökar. Men måste felsöka först..

Har du testat kolla felkoder via länken jag postade tidigare?

rasmusengstrom
          Deltagare

Har du testat kolla felkoder via länken jag postade tidigare?

Ne tyvärr! förstod inte riktigt, men får ta med datorn och ha den på plats så man ser bättre:)

rasmusengstrom
            Deltagare

Någon som vet om den här passar på min 00? Tänker isf köpa den idag 🙂
              http://www.biltema.se/sv/Bil—MC/Verktyg-och-Verkstadsutrustning/Testinstrument-och-Elektronik/Felkodslasare-151362/

Tyran26
              Deltagare

Någon som vet om den här passar på min 00? Tänker isf köpa den idag 🙂
                http://www.biltema.se/sv/Bil—MC/Verktyg-och-Verkstadsutrustning/Testinstrument-och-Elektronik/Felkodslasare-151362/

Jag köpte just den förra året och den funkar inte läsa felkoder på impreza. Det krävs ett annat ISO som inte den har. Ända som gick läsa var givare. Funka inte heller på Evo 4 dock på vw caddy var det inga problem.

rasmusengstrom
                Deltagare

Jag köpte just den förra året och den funkar inte läsa felkoder på impreza. Det krävs ett annat ISO som inte den har. Ända som gick läsa var givare. Funka inte heller på Evo 4 dock på vw caddy var det inga problem.

Okej fan vad surt! Någon annan som har till imprez? Typ mekonomen eller något?:)

rasmusengstrom
                  Deltagare

Någon vänlig som skulle kunna hjälpa mig med att få fram felkoden, självklart då får man en slant! vill bara få fram vad felet är 🙁 vågar inte ta bilen in till stan heller.

Gloremir
                    Deltagare

Ska kolla imorgon kväll om min delphi kan läsa av min impreza. om den gör de så kan jag kanske hjälpa dig. problemet är att du bor 6 mil bort. 9 mil bort från garaget där jag har prylarna

rasmusengstrom
                      Deltagare

Ska kolla imorgon kväll om min delphi kan läsa av min impreza. om den gör de så kan jag kanske hjälpa dig. problemet är att du bor 6 mil bort. 9 mil bort från garaget där jag har prylarna

Aa kolla om det fungerar på din så kanske jag får köpa en lika som du har 🙂

TommyToad
                        Deltagare

Du har ju fått beskrivet för dig hur du kollar upp felkoden, utan någon OBD2-läsare eller annat instrument. Varför tetar du inte det först?

Gloremir
                          Deltagare

Dom är inte billiga om du inte väljer en piratläsare med pirat programvara. vet inte vad dom kostar då. typ 1000-3000 beroende på version kanske

Men återkommer imorgon kväll ifall min kan läsas av

kleinis
                            Deltagare

Du har ju fått beskrivet för dig hur du kollar upp felkoden, utan någon OBD2-läsare eller annat instrument. Varför tetar du inte det först?

läsa o förstå värkar inte vara grabbens starka sida inget illa menat men de är ju skit enkelt ! bara koppla ihop kablarna vrida på tändningen o räkna långa o korta blinkningar -.-

rasmusengstrom
                              Deltagare

läsa o förstå värkar inte vara grabbens starka sida inget illa menat men de är ju skit enkelt ! bara koppla ihop kablarna vrida på tändningen o räkna långa o korta blinkningar -.-

Bara svårt att förstå vilka kablar som ska kopplas ihop..

Igge
                                Deltagare

Finns det många att välja på? 🙂

Skickat från min D5503 via Tapatalk

Visar 15 inlägg - 31 till 45 (av 52 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.