› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Varvar inte ur!! Subaru impreza gt 00
- Detta ämne har 51 svar, 5,141 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 2 månader sedan av
emilboylarsson.
-
FörfattareInlägg
-
22 maj, 2014 kl. 20:26 #268888
Tyran26
DeltagareBara svårt att förstå vilka kablar som ska kopplas ihop..
1. Bilen är avstängd
2. Koppla ihop GRÖN och SVART kabel till vänster under ratten vid huvlås handtaget.
3. Slå på tändningen= Check engine lampan blinkar i pulser (1.2sec = 10 och 0.2sec = 1) När den blinkat rätt väntar den 3sec innan den börjar om.
Ex. Bilen Blinkar 3st långa och 2st korta sedan går det 3sec innan den börjar om.
Alltså blir det 32 och enligt listan varnar den då för ”Coolant temperature sensor or circuit”22 maj, 2014 kl. 20:29 #268871emilboylarsson
DeltagareSitter två gröna kontaktstycken (typ 4 tåtar?) som ska kopplas ihop. Sen finns det två svarta kontaktstycken som ska kopplas ihop(1-2 tåtar?, nått sånt). Alltså hona och hane som ska ihop. Med god hålvana brukar det inte vara något problem…
Ibland, om någon tidigare ägare i te använt sig av dessa så sitter de en bit upp, under och till vänster om ratten. De finns där. Sen läser du blinkningarna på motorlampan och gör som ett morse code. Långa impulser 1.3s mellan blinkningarna motsvarar 10. Korta, 0.7s motsvarar 1. 2s uppehåll så betyder det att den upprepar igen. Sen adderar du nuffrorna du får och läser vad det är för kod. Om du inte har någonfelkod blinkar lampan jämt hela tiden. 23 är lmm om jag inte minns fel. 21 tror jag är knacksensorn.Det är ungefär hur det funderar. Kan ha lite fel på tidsintervallerna men någon länkade ju tidigare. Läs den igen.
22 maj, 2014 kl. 20:31 #268872emilboylarsson
DeltagareSedär, någon hann före. Det är inge svårt
22 maj, 2014 kl. 20:51 #268909rasmusengstrom
DeltagareSitter två gröna kontaktstycken (typ 4 tåtar?) som ska kopplas ihop. Sen finns det två svarta kontaktstycken som ska kopplas ihop(1-2 tåtar?, nått sånt). Alltså hona och hane som ska ihop. Med god hålvana brukar det inte vara något problem…
Ibland, om någon tidigare ägare i te använt sig av dessa så sitter de en bit upp, under och till vänster om ratten. De finns där. Sen läser du blinkningarna på motorlampan och gör som ett morse code. Långa impulser 1.3s mellan blinkningarna motsvarar 10. Korta, 0.7s motsvarar 1. 2s uppehåll så betyder det att den upprepar igen. Sen adderar du nuffrorna du får och läser vad det är för kod. Om du inte har någonfelkod blinkar lampan jämt hela tiden. 23 är lmm om jag inte minns fel. 21 tror jag är knacksensorn.Det är ungefär hur det funderar. Kan ha lite fel på tidsintervallerna men någon länkade ju tidigare. Läs den igen.
Läste igen och läste vad du skrev och nu förstår jag hur det fungerar! Ska testa imorgon så får man se vad som händer! Tack för hjälpen 🙂
24 maj, 2014 kl. 21:16 #268879Gloremir
DeltagareGlömde bort att skriva. kunde kolla vissa saker med delphi. men inte allt. det behöver man köra tatrix kabel för.
dock är min en sti type r. kanske annorlunda på gt30 maj, 2014 kl. 14:07 #268910rasmusengstrom
DeltagareByte min LMM idag och nu fungerar bilen som en klocka! tack för all hjälp 🙂
30 maj, 2014 kl. 14:26 #268873emilboylarsson
DeltagareByte min LMM idag och nu fungerar bilen som en klocka! tack för all hjälp 🙂
Sedär, det brukar kunna vara den som spökar.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.