SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Varvar inte ur!! Subaru impreza gt 00

Visar 7 inlägg - 46 till 52 (av 52 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #268888
    Tyran26
    Deltagare

      Bara svårt att förstå vilka kablar som ska kopplas ihop..

      1. Bilen är avstängd
      2. Koppla ihop GRÖN och SVART kabel till vänster under ratten vid huvlås handtaget.
      3. Slå på tändningen

      = Check engine lampan blinkar i pulser (1.2sec = 10 och 0.2sec = 1) När den blinkat rätt väntar den 3sec innan den börjar om.

      Ex. Bilen Blinkar 3st långa och 2st korta sedan går det 3sec innan den börjar om.
      Alltså blir det 32 och enligt listan varnar den då för ”Coolant temperature sensor or circuit”

      #268871
      emilboylarsson
      Deltagare

        Sitter två gröna kontaktstycken (typ 4 tåtar?) som ska kopplas ihop. Sen finns det två svarta kontaktstycken som ska kopplas ihop(1-2 tåtar?, nått sånt). Alltså hona och hane som ska ihop. Med god hålvana brukar det inte vara något problem…
        Ibland, om någon tidigare ägare i te använt sig av dessa så sitter de en bit upp, under och till vänster om ratten. De finns där. Sen läser du blinkningarna på motorlampan och gör som ett morse code. Långa impulser 1.3s mellan blinkningarna motsvarar 10. Korta, 0.7s motsvarar 1. 2s uppehåll så betyder det att den upprepar igen. Sen adderar du nuffrorna du får och läser vad det är för kod. Om du inte har någonfelkod blinkar lampan jämt hela tiden. 23 är lmm om jag inte minns fel. 21 tror jag är knacksensorn.

        Det är ungefär hur det funderar. Kan ha lite fel på tidsintervallerna men någon länkade ju tidigare. Läs den igen.

        #268872
        emilboylarsson
        Deltagare

          Sedär, någon hann före. Det är inge svårt

          #268909
          rasmusengstrom
          Deltagare

            Sitter två gröna kontaktstycken (typ 4 tåtar?) som ska kopplas ihop. Sen finns det två svarta kontaktstycken som ska kopplas ihop(1-2 tåtar?, nått sånt). Alltså hona och hane som ska ihop. Med god hålvana brukar det inte vara något problem…
            Ibland, om någon tidigare ägare i te använt sig av dessa så sitter de en bit upp, under och till vänster om ratten. De finns där. Sen läser du blinkningarna på motorlampan och gör som ett morse code. Långa impulser 1.3s mellan blinkningarna motsvarar 10. Korta, 0.7s motsvarar 1. 2s uppehåll så betyder det att den upprepar igen. Sen adderar du nuffrorna du får och läser vad det är för kod. Om du inte har någonfelkod blinkar lampan jämt hela tiden. 23 är lmm om jag inte minns fel. 21 tror jag är knacksensorn.

            Det är ungefär hur det funderar. Kan ha lite fel på tidsintervallerna men någon länkade ju tidigare. Läs den igen.

            Läste igen och läste vad du skrev och nu förstår jag hur det fungerar! Ska testa imorgon så får man se vad som händer! Tack för hjälpen 🙂

            #268879
            Gloremir
            Deltagare

              Glömde bort att skriva. kunde kolla vissa saker med delphi. men inte allt. det behöver man köra tatrix kabel för.
              dock är min en sti type r. kanske annorlunda på gt

              #268910
              rasmusengstrom
              Deltagare

                Byte min LMM idag och nu fungerar bilen som en klocka! tack för all hjälp 🙂

                #268873
                emilboylarsson
                Deltagare

                  Byte min LMM idag och nu fungerar bilen som en klocka! tack för all hjälp 🙂

                  Sedär, det brukar kunna vara den som spökar.

                Visar 7 inlägg - 46 till 52 (av 52 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.