Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Lx R
    Deltagare

Hejsan alla Glada subaru ägare !!

Jag är ny här och måste tyvärr börja att fråga om ett problem 🙁

Köpte bilen för 3 veckor sedan och var nöjd och glad,,,,,

Tills jag märkte efter ett par dagar att den läckte vatten,, trist är ju bara förnamnet,

så jag fick lämna in bilen och det konstaterades att det var packningen till vattenpumpen,

Jaha vad bra tänkte jag så idag fick jag tillbaks den från verkstaden de hade bytt packning och det hade blivit bättre men den läcker fortfarande när bilen blivit varm 🙁

jsg kan inget om dessa motorer så jag tänkte höra om nån annan har varit med om samma sak ??
      Eller har tips var vattnet kan komma ifrån ???

Bilen har precis rullat över 10 000 mil och är fullt servad enligt alla konstens regler en gubbe i 50 års ålder som ägt den sedan ny

Jag har köpt den av firma så jag slipper betala iallafall 🙂

Tackar på förhand och hoppas nån har nått tips att komma med

Mvh Rikard.

Pasi_k
      Deltagare

Det är Inte så att det är kondensvatten från AC..?
        Har man inte haft bil med AC innan såå blir man lite smått svettig första gången man ser det 😀

Lx R
        Deltagare

He he nej min bil har inte Ac

Det är glykolvatten (glömde o skriva det)

I framkanten av motorn.

Förresten funderar jag på vad det finns för styling till denna familje bil ???

När jag var ut på svenska rallyt såg jag 2 likadana från Tjeckien och de hade klarglas blinkers på skärmarna sådana vill jag också ha trist med orangea när det är klarglas fram och bak.. 😛

Lx R
          Deltagare

Ingen som vet nån bra sida med tillbehör ????

jag har sökt men inte hittat nått,,,,

Är väl bara o inse att jag köpt en gubb bil 🙁

Lx R
            Deltagare

Ingen som kan hjälpa mig hitta grejor ???

Har sett att det finns en vassare version utomlands med vinge och huv scoop bla :9

Lx R
              Deltagare

Dåligt med hjälp här tydligen 🙁

LegacyLarsa
                Keymaster

Forumsdelen för legacy är fortfarande alldeles för nytt, och en del är insnöade bara på impreza, tyvärr så är jag dålig på vad du kan ha för fel, försök lokalisera var vattnet kommer ifrån när motorn är varm, tex om det är någon kylarslang som är sprucken eller otät.
                  lycka till!

/Lars
                  kan detta vara nåt?
                  http://bbs.impreza.nu/dc/dcboard.php?az=show_topic&forum=4&topic_id=1962&mesg_id=1962&page=

Lx R
                  Deltagare

Vattenläckan är fixad av verkstan på Garantin var packningen vid vattenpumpen som hamnat fel.

Nu var det styling jag funderar över var upp till Tärnaby och där stod det Legacys i varje gat hörn och då såg jag också ett par med vita sidoblinkers :9 men skulle helst ha klarglas om det finns att få tag på ? ? ?

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.