SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Vattenslangarna till turbon?

Visar 6 inlägg - 16 till 21 (av 21 totalt)
  • Författare
    skytiskapilen
    Deltagare

Hrmm, hur många har bytt fram och tillbaka för att prova?…. Jag har det och upplever faktiskt skillnad. Har inga mätvärden men om det endast är placeboeffekt skulle jag vara förvånad. Men tills någon presenterar faktiska mätvärden på insugsluften vid stillastående/låg fart, med och utan sköld, allt annat lika, får vi nog acceptera att alla inte har samma syn på detta.

/Andreas
      – OG –

Kvarnis
      Deltagare

Ot:

Bob Rawle har sethögre insugs temp utan skölden vs med vid mappning och RRD

Ante_J
        Deltagare

Samma problem här, less på att fylla på glykol. Har hittat en färsk pöl just under turbon på blocket, borde komma från dessa omtalade slangar.

Min fråga är, går det överhuvudtaget att komma åt dessa slangar under turbon på en Impreza MY93-97 & Legacy Turbo? Vill helst slippa lossa turbon, kan det räcka med att lossa IC`n eööer nått annat?

Tacksam för hjälp.

SecretAgentMan
          Deltagare

Huga…det är trångt på dem, men bort med insugsslangarna från luftboxen, och förmodligen boxen med, så borde du kunna se slangen i alla fall.. 😉

Utgående kylarvatten går mitt under turbon, upp på vänster sida (om man står med näsan mot bilen), ingående går på ovansidan av turbon.

På högra sidan mitt på går vattnet in/ut via banjokopplingar (inte banjo som man hittar i ”Den sista färden” :D).

/J

moken
            Deltagare

Tror min är tät nu, monterade klämmorna på raggarvis, dvs brevid orginalen då motorn var varm och jag inte ville slita loss slangarna då och skålla mej:)
              Har även monterat walbropumpen ikväll och faktist vågat provdra lite med stora turbon o mappade boxen, men det händer ingenting ju, laddar bara 0,8-0-9 ungefär:(
              Ska se om jag hittar en sladd så jag kan koppla in laptopen o kolla deltadashen å så…
              eller ringa jrm o se vad dom vill ha för att justera lite kanske:)

Practos
              Deltagare

Tror min är tät nu, monterade klämmorna på raggarvis, dvs brevid orginalen då motorn var varm och jag inte ville slita loss slangarna då och skålla mej:)Har även monterat walbropumpen ikväll och faktist vågat provdra lite med stora turbon o mappade boxen, men det händer ingenting ju, laddar bara 0,8-0-9 ungefär:(Ska se om jag hittar en sladd så jag kan koppla in laptopen o kolla deltadashen å så…eller ringa jrm o se vad dom vill ha för att justera lite kanske:)

låt Jrm justera den åt dig, Ecutek drar ner duktigt på tändning och tryck ifall den upptäcker att allt inte är som det skall.

Visar 6 inlägg - 16 till 21 (av 21 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.