Visar 7 inlägg - 16 till 22 (av 22 totalt)
  • Författare
    Niklas
    Deltagare

Nikke: Tänker inte byta växellåda förrän den jag har rasar…peppar peppar…

SecretAgentMan
      Deltagare

Hmmm…vet man inte vilken växel man har i med H-mönstrade växellägen (standard för den som inte vet vad h-mönster betyder) – bör man kanske träna lite mer. :+

Med sekventiell styrning har jag förståelse för det, men det är inget att sukta efter, slitage, strul och ett jäkla hoppande fram och tillbaka gör att jag dissat den tanken sedan långt tillbaka.

/J – kör dogbox (när bilen rullar :+ ), h-mönstrat och vet vilken kugg som används.

Nikke McRae
        Deltagare

Det där låter som Per Eklund i rallycrossen. Han kör forfarande med dogbox i sina rallycross-saabar (för att kunna känna vilken växel man har i), när de andra har kul med sina sekventiella. 😉

Vill man se ut som en riktig rallybil måste man ju ha en växelindikator. Ser coolt ut på incarfilmen. 🙂
          Men det finns ju som sagt andra viktigare saker att göra först för att få till en rallybil, så jag driver detta projektet långsamt.

SecretAgentMan
          Deltagare

…det är en rackarns skillnad på bilar och bilar (för att inte tala om budgetar och andra budgetar). 😀
            Seriösa racevagnar kör inte med hemsnidade (ful?)lösningar för sekventiell växling…det är lådor byggda från början att köras sekventiellt. 🙂

Sist jag kollade kostade en riktig låda från Prodrive runt en halv mille, och hade serviceintervall (och kostnader) som kunde få den värsta plånboken att baxna. 😀

/J

Niklas
            Deltagare

Hmmm…vet man inte vilken växel man har i med H-mönstrade växellägen om inte vet vad h-mönster betyder) – bör man kanske träna lite mer.

Antar att du tejpat över helljusindikatorn i instrumentpanelen? 😉

modulated
              Deltagare

Äljen
                SGMHmmm…vet man inte vilken växel man har i med H-mönstrade växellägen om inte vet vad h-mönster betyder) – bör man kanske träna lite mer.Antar att du tejpat över helljusindikatorn i instrumentpanelen? 😉

SGM kör ju utan instrumentpanel, han går bara på defi-mätare :D.

// Patrick P.

SecretAgentMan
                Deltagare

Hmmm…vet man inte vilken växel man har i med H-mönstrade växellägen om inte vet vad h-mönster betyder) – bör man kanske träna lite mer.

Antar att du tejpat över helljusindikatorn i instrumentpanelen? 😉
                  [/div

Det är väl ändå en viss skillnad. :+

Muppar… 😛

/J

Visar 7 inlägg - 16 till 22 (av 22 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.