- Detta ämne har 12 svar, 2,383 deltagare, och uppdaterades senast för 7 år, 6 månader sedan av Christian S.
-
FörfattareInlägg
-
19 maj, 2017 kl. 11:34 #35401t1heroDeltagare
Nu läste jag på för mycket och blev jätteförvirrad.
Jag har alltid trott att min 2003 STI har SureTrac som fram och bakdiff med en viskosdiff som centerdiff.
Då borde jag isåfall ha samma olja i växellådan som i diffen? Men i tabellerna jag hittat så skall det vara olika.
Vad skall jag ha för olja?
Skall man köpa crush-rings eller kopparbrickor som tätning? (eller kanske bara glödga kopparbrickorna som sitter om det sitter några)Bruksbil som går mycket bana.
19 maj, 2017 kl. 11:42 #286620IggeDeltagareÄr det inte lamell bak på 03 STi?
Vad har du för “transmission code”?
22 maj, 2017 kl. 20:07 #286616t1heroDeltagareÄr det inte lamell bak på 03 STi?
Vad har du för “transmission code”?
Var hittar man den? Försökte med vin decoder men den ger inget vettigt.
JF1GDBLH33G049346
Ännu mer förvirrad…..
22 maj, 2017 kl. 20:45 #286613Christian SDeltagareVar hittar man den? Försökte med vin decoder men den ger inget vettigt.
JF1GDBLH33G049346
Ännu mer förvirrad…..
på plåten där chassinr, färgkoden osv står samt att det sitter en klisterlapp på lådan vid startmotorn.
22 maj, 2017 kl. 21:01 #286621IggeDeltagareBörjar antagligen med TY856 🙂
29 maj, 2017 kl. 11:33 #286617t1heroDeltagareTransmission type: TY856WN3FA
29 maj, 2017 kl. 11:54 #286622IggeDeltagareMin googling säger att det är suretrack både fram och bak på den.
Kollar jag i manualen jag har hittar jag inget om att det ska vara olika oljor i låda/diff heller
29 maj, 2017 kl. 15:02 #286618t1heroDeltagareSå en helt vanlig 75W-90 i GL-5 specifikation borde duga.
Har inga problem med lådan så jag skippar Redline.
(skall bli spännande att se hur mycket metallflisor det sitter i pluggen 🙂29 maj, 2017 kl. 15:12 #286623IggeDeltagareSå en helt vanlig 75W-90 i GL-5 specifikation borde duga.
Har inga problem med lådan så jag skippar Redline.
(skall bli spännande att se hur mycket metallflisor det sitter i pluggen 🙂Ja det låter rimligt 🙂
29 maj, 2017 kl. 15:39 #286614Christian SDeltagare(skall bli spännande att se hur mycket metallflisor det sitter i pluggen 🙂
om du verkligen vill se hur mycket det är ska du plocka ner det lilla oljetråget som sitter på undersidan på dom 6petade lådorna, sitter en magnet där innanför och i den lådan jag har liggandes i garaget var magneten väääldigt luden:D
29 maj, 2017 kl. 15:47 #286619t1heroDeltagareom du verkligen vill se hur mycket det är ska du plocka ner det lilla oljetråget som sitter på undersidan på dom 6petade lådorna, sitter en magnet där innanför och i den lådan jag har liggandes i garaget var magneten väääldigt luden:D
Ärs jag hoppades på magnet i pluggen, pillar jag med det där kommer jag ju behöva ny packning till tråget om det inte skall läcka sedan. Kämpar hårt mot feature-creep på min service (annars slutar det med syrabadad kaross). Kanske kan kosta på mig att skölja lite extra olja genom lådan och diffen om oljan ser slut ut.
29 maj, 2017 kl. 16:03 #286624IggeDeltagareÄrs jag hoppades på magnet i pluggen, pillar jag med det där kommer jag ju behöva ny packning till tråget om det inte skall läcka sedan. Kämpar hårt mot feature-creep på min service (annars slutar det med syrabadad kaross). Kanske kan kosta på mig att skölja lite extra olja genom lådan och diffen om oljan ser slut ut.
Det lilla tråget “limmas” med fördel med packning på tub.
Tror det är så från fabrik också 🙂
Edit: Skruvjäveln kan sitta jävligt hårt. (Alu mot järn…)
29 maj, 2017 kl. 20:38 #286615Christian SDeltagareDet lilla tråget “limmas” med fördel med packning på tub.
Tror det är så från fabrik också 🙂
Edit: Skruvjäveln kan sitta jävligt hårt. (Alu mot järn…)
exakt, den limmas med flytande packning.
japp, på den lådan som sitter i min gamla bil satt den som fan och var helt förstörd så fick inte bort den när jag skulle lossa den så jag bytte tråget mot det som satt på den låda jag har liggandes i garaget.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.